Laptop Armada E500 start spontaan op en weer uit

Pagina: 1
Acties:

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-01 13:38

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Topicstarter
Ik zit hier met een vreemd probleem en ben nu al een paar dagen bezig uit te zoeken wat het is. Ik heb ook al meerdere mensen met verstand van laptops deze vraag voorgelegd maar niemand snap hoe het kan of wat er aan te doen. Dus mede tweakers jullie zijn de volgende:

Het gaat op een Compaq Armada e500. Een pentium III 600 met 256 mb geheugen geinstalleerd.
Als software staat erop Windows XP prof + SP2.

Wat gaat er mis...

Deze laptop start zonder ook maar een aanleiding op, spontaan dus. De ene keer
schakelt hij na een paar seconden weer uit, maar soms start hij zover door dat hij in
windows terecht komt. Dat duurt dan 1 soms 5 en soms weer 10 minuten en dan sluit
hij zichzelf weer doodleuk af.

Dit gebeurd als hij aan de netstroom hangt MAAR ook als hij alleen op de accu aangesloten is.
Het gebeurd op de meest onverwachte tijden, soms uren niet en soms weer 2 keer in een uur.
Ik heb het nu ook al 2 keer s'nachts meegemaakt dat hij ineens in de woonkamer opstart en dan weer afsluit. Er zit totaal geen lijn of regelmaat in...

Hij zit niet op een netwerk dus ook niet op Internet en ook geen wake up on LAN .Ik heb hem al afgesloten via windows, dus echt afsluiten en niet standby. Ook al hardware matig dus echt met de knoppen en zelf al een keer de accu er kompleet uitgehaald. Heb de aan en uit knoppen ook al eens bekeken of ze niet blijven hangen maar die lijken okay.
En iedere keer als het over lijkt doet hij het weer een keer ???

Ik heb ook al in de BIOS gekeken maar daar staat niks in wat ook maar enigzins erop
lijkt wat de oorzaak zou kunnen zijn. Ik heb de hd al helemaal ge formateerd en windows al op nieuw geinstalleerd. De laatste drives bij compaq opgehaald en gebruikt.
Ik heb al gezocht met de Search op GOT en Google maar iedereen heeft het altijd over spontaan afsluiten :(

Wie heeft dit eerder meegemaakt of weet de oplossing ?
Het is de laptop van mijn zus maar die heeft nu iedere keer een lege
accu omdat hij zelf aan de gang gaat.

Ondertussen heb ik al van alles geprobeerd maar hij blijft het doen. |:(

[ Voor 3% gewijzigd door bonus op 19-08-2005 19:00 ]

Atari 4 ff'r 😊

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Ook al hardware matig dus echt met de knoppen en zelf al een keer de accu er kompleet uitgehaald.
Je gaat ons nu toch niet vertellen dat die laptop zonder enige vorm van stroom opstart?
8)7

• bonus

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Topicstarter
hahahah ik wist dat die ging komen he :) Maar nee, dan is het waarschijnlijk de eerste bezeten laptop. Dan had ik hem wel weggebracht en met veeeel heilig water laten over spoelen in de kerk ofzo. Dan start hij zeker niet meer op.

Maar goed ben nog steeds niks verder helaas, al heb ik langzaam het vermoeden dat de accu niet helemaal lekker is en wel eens de hoofdoorzaak zou kunnen zijn.

Tips nog steeds welkom hoor !!!

Atari 4 ff'r 😊

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Zou het niet kunnen dat er ergens iets los hangt ofzo, waardoor hij contact maakt en dus opstart. Dit kan gewoon door een trilling ofzo gebeuren. Heb je hem onlangs laten vallen of opengemaakt? Misschien is er dan iets geraakt.

Of mischien een of ander bizar virusje?

• bonus

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Topicstarter
Los contact heb ik ook al aangedacht. Heb al voorzichtig op diverse plekken gedrukt om te kijken of hij dan aanspringt ofzo maar niks.
Nee, ik heb hem niet laten vallen, stuiteren of anderzins.

Hij is nog niet aangesloten op internet en er is een clean install gedaan van XP+SP2

[ Voor 27% gewijzigd door bonus op 19-08-2005 20:44 ]

Atari 4 ff'r 😊

• 0X55AA
Ik vrees dat je hem zal moeten opendoen en eens kijken (ergens bij de knoppen ofzo). Lijkt wel of dat de aan-knop blijft hangen (alsof de aanknop contact maakt, maar blijft contact maken en de pc weer uitzet). Als hij tot in windows boot, blijft hij dan aan?

• bonus

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Topicstarter
Ja hij blijft aan maar iets van 1 to 5 minuten en dan sluit hij zich zelf weer af.
Weird !

Atari 4 ff'r 😊

• 0X55AA
Heb je hem al lang? En wat is het laatste dat je er mee hebt gedaan?

Maar volgens mij is het meer iets aan de hardware kant.
Als je het zelf niet wil opendoen (of niet kan, er zijn volgens mij speciale torq schroevendraaiers nodig (of hoe noemen die dingen) kan je naar de pcboer gaan, of dit samen met een vriend doen.

En als je niks raars ziet, maak er fotos van en laat ze hier zien.

succes ermee

• bonus

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Topicstarter
Nou ik heb hem gisteren dus maar weggebracht (Microfix in Leiden) maar aan de
telefoon kreeg ik al het antwoord van "Dat klinkt bekend van de Armada's".
Ik had er nog nooit van gehoord dus ???

Dus afwachten wat het gaat worden en kijklen of ze het inderdaad kunnen fixen.
Hou jullie op de hoogte...

[ Voor 11% gewijzigd door bonus op 24-08-2005 15:33 ]

Atari 4 ff'r 😊

Verwijderd

Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem en ben benieuwd naar het antwoord van Microfix. Zou je dit willen delen?

Alvast dank,
groet,

Jip
Pagina: 1