VHS naar DVD

Pagina: 1
Acties:

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

Topicstarter
Ik kreeg de vraag of ik een videoband kon overzetten naar een DVD omdat de video kapot was gegaan en een dvd goedkoper was dan een goede video.

Nu heb ik mijn videorecorder aangesloten op min DVDrecorder. Wanneer ik dit wil gaan overzeteen krijg ik de melding dat de band copy protected is.

Weet iemand toevallig een manier om dit toch over te kunnen zetten?

Diegene die het me verzochte heeft dus de orginele videoband

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-02 10:08

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ik denk dat dit valt onder illegale praktijken en die zijn veelal tegen de regelementen van GoT. Denk dat je op google beter af bent. Mocht 't niet tegen de regelementen zijn weet vast wel iemand hier antwoord op je vraag :)

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:00
In de allerlaatste computertotaal, staat precies uitgelegd hoe je vhs naar dvd omzet ;)

Dus ren nu naar de bruna en koop hem :P ,
Voor de rest geen verstand van, zag alleen workshop ervan staan dus bij deze misschien wat aan

• Elroyv

Elroyv

Novell Rulezzzz

Topicstarter
Ik denk dat dit valt onder illegale praktijken en die zijn veelal tegen de regelementen van GoT. Denk dat je op google beter af bent. Mocht 't niet tegen de regelementen zijn weet vast wel iemand hier antwoord op je vraag :)
Ik zeg toch dat het orgineel in ons bezit is.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:01

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

En als je de videorecorder gewoon aansluit op een TV-kaart zoals een Hauppauge PVR150?
Blijkbaar is je band voorzien van Macrovision beveiliging, en de DVD recorder ziet dat. Ik vermoed dat een PVR150 het niet zal zien.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Elroyv

Elroyv

Novell Rulezzzz

Topicstarter
Ik kan dus wel een videoband op dvd krijgen, alleen zit ik met dat copyprotect

• nick_vh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04-2025
VHS is an analogue system which records video signals transversely along a magnetic tape of up to half a kilometre in length and 12.7 mm wide. In common with Philips Compact Cassettes (CCs) for audio, VHS videocassettes have similar types of magnetic coatings on their tape surface, and comments with respect to tape and mechanism wear and degradation apply equally to CC and VHS. However, VHS tapes have only one side, and therefore have only one write-protect tab, which may be removed to prevent recording (covering the hole of a cassette without a tab will undo this protection, as is the case for CC.)

int kort, plak een stukje plakband (liefst wel sterk) over dat gaatje en hoop op het beste, misschien herkend hij hem dan niet meer als protected

[ Voor 4% gewijzigd door nick_vh op 19-08-2005 19:50 ]

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

dat is Write Protection ...

da's iets heel anders dan een copy protection ...

het 'notch" die jij bedoelt is hetzelfde als die klepjes op een floppy disk ... om dus te voorkomen dat je de band 'herschrijft'

het beste lijkt me gewoon om gebruik te maken van een gewone TV-Kaart om op te nemen op de pc, en dan gewoon om te zetten naar dvd .

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:12
Volgens mij kun je het gewoon via je tv doen, dus video op je tv aansluiten en dan instellen in de recorder, openemen van ext 1 of ext 2 van de tv(ligt eraan in welke je hem stopt natuurlijk:9)

• nick_vh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04-2025
wie niet waagt niet wint...?

• Elroyv

Elroyv

Novell Rulezzzz

Topicstarter
volgens mij moet je ook die Macrovision van die dvdrecorder af kunnen krijgen]

Pagina: 1