Toon posts:

Waar zou de Intel D955XCS te koop zijn?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Al enige tijd denk ik erover om mijn dual athlon te pensioneren en een dual p4 te kopen. (zo'n 2 in 1 processor. Ik wil graag, zoals ik nu in mijn P4 heb een intel moederboard tesamen met de processor. Deze machine draait maar en draait maar. Hardstikke fijn dus.

Na het kijken in de prijswatch van deze webpagina, en een search met Copernic Agent, kwam ik erachter dat die niet verkocht worden. Geen enkele 955 chipset ergens te bekennen. Heeft iemand hier nieuws over? Ik heb alles gecheckt wat ik dacht te kunnen checken.

Met vriendelijke groet,

Frans

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:55
Bij Takeitnow hebben ze dat bord, zie hier, houdt er wel rekening mee dat dit een BTX bord is, dus zul je wel een BTX-case moeten hebben

[ Voor 28% gewijzigd door mad-dog op 19-08-2005 19:36 ]

Verwijderd

Hij is ook te koop bij centralpoint voor 278.44 euro inclusief verzendkosten

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-05 12:07

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

http://www.intel.com/design/motherbd/cs/pix/D955XCS_lg.jpg

Super highres fototje :)

Heeft iemand dit moederbord al? Ik denk dat je op dit moment echt alleen maar aan INTEL mobo moet denken als je een pentium 840 dualcore wilt steken! Ookal heb je dan geen SLI :(((

Nvidia boardjes zouden niet echt stabiel zijn met deze cpu! Of kan iemand anders het tegendeel bewijzen? Dit moederbord zal waarschijnlijk wel Presler 65nm READY zijn niet?

Maar WAT bedoelen ze met? (hoeveel pci-e's heeft hij nu?)
One PCI Express* x16 bus add-in card connector
One Secondary PCI Express* x16/x4 bus add-in card connector
One PCI Express* x1 bus add-in card connector

Bij www.mpl.be kost hij 287euro!

[ Voor 23% gewijzigd door multipasser op 17-10-2005 01:27 ]

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Het zou kunnen dat je via heise's pricewatch bij interessante webwinkels uitkomt, laat je in ieder geval niet afschikken door vooroordelen over bijvoorbeeld verzendkosten.

Je zou eventueel ook bij FSC kunnen kijken, die maken soms ook wel interessante (en altijd erg mooie, met componenten van uiterst hoge kwaliteit (in Europa, vrij milieuvriendelijk) opgebouwde) motherboards, de D2178 zou dan vermoedelijk het meest in aanmerking komen prijslinkje.

[ Voor 60% gewijzigd door begintmeta op 17-10-2005 01:59 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

multipasser schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 01:22:
Ik denk dat je op dit moment echt alleen maar aan INTEL mobo moet denken als je een pentium 840 dualcore wilt steken! Ookal heb je dan geen SLI :(((
Je kunt in principe elk bordje met het i955X of het E7230 chipset pakken. Deze zijn tegenwoordig wel bij meer mobofabrikanten in het assortiment dan alleen maar Intel ;) Bijvoorbeeld Asus P5WD2 (i955X) en Asus P5MT (E7230).
Nvidia boardjes zouden niet echt stabiel zijn met deze cpu! Of kan iemand anders het tegendeel bewijzen?
Kun je dan bewijzen dat nVidia bordjes niet echt stabiel zijn met deze CPU?
Dit moederbord zal waarschijnlijk wel Presler 65nm READY zijn niet?
De Presler doet zich voor als 1 CPU, de tweede core is geheel transparent voor de OS. Bij de Presler verdeelt de CPU zélf de taken over de beide cores in plaats van de OS die daar al jarenlang voor heeft gezorgd. In theorie moet je de Presler op elke Socket775 moederbord kunnen prikken, mits het de stroomvoorziening en de vereiste voltages ondersteunt. Maar dat doen de meeste borden wel, I guess.
Maar WAT bedoelen ze met? (hoeveel pci-e's heeft hij nu?)
One PCI Express* x16 bus add-in card connector
One Secondary PCI Express* x16/x4 bus add-in card connector
One PCI Express* x1 bus add-in card connector
Kijk eens op de highres foto en kijk hoeveel PCIe sloten erop zitten B)

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 17-10-2005 07:24 ]

Pagina: 1