KEH wil credit card gefaxed hebben, wat te doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik heb een tweede hands lens besteld op KEH.
Opzich best een koopje voor de lens. Maar ze willen dat ik (omdat ik voor het eerst bestel en uit het buitenland kom (voor hun gezien dan)) mijn CC + ID fax.
Maar hier ben ik nogal huiverig voor.... iemand advies ? Ervaringen wellicht?

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:18
Ik wel eens eerder bij KEH gekocht, altijd zonder problemen. Ze mailen eerst de verzendkosten en dan kun je evt. nog annuleren. Ik heb nog nooit hoeven faxen, altijd gewoon ingevuld op hun website.

Levering duurt vaak maar een dag of drie :)

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:38

Reptile209

- gers -

Hangt er vanaf: als je ook wel eens je CC invult op een website is dit nauwelijks anders. Als je dat ook niet wil, zou ik dit ook niet doen. Met die fax hebben ze verder dezelfde gegevens die je anders in zou vullen, plus een slecht leesbare (want gefaxte) kopie van je ID. Kan je verder niet zo veel mee.

Zo scherp als een voetbal!

• Wild pigeon
Jiriki schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 17:37:
Ik wel eens eerder bij KEH gekocht, altijd zonder problemen. Ze mailen eerst de verzendkosten en dan kun je evt. nog annuleren. Ik heb nog nooit hoeven faxen, altijd gewoon ingevuld op hun website.

Levering duurt vaak maar een dag of drie :)
Ik heb dus ook alles ingelvuld op de site... maar toch moet ik nog alles faxen!

Maar zoals Reptile opmerkt... het is idd wel ongeveer hetzelfde als invullen op het net en dat doe ik ook vrij makkelijk.

Iemand (Jiriki?) trowens ervaring met de nederlandse belasting die wel/niet betaald moest worden bij paketjes van KEH?

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-01 18:41

TheBorg

Resistance is futile.

Reptile209 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 17:42:
Hangt er vanaf: als je ook wel eens je CC invult op een website is dit nauwelijks anders.
Meeste kleine tot middel grote bedrijven hebben geen CC processing en daardoor dus ook geen toegang tot je CC nummer.

(Ik zou mijn CC nummer niet faxen)

[ Voor 8% gewijzigd door TheBorg op 19-08-2005 17:47 ]

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Dit gebeurt wel vaker. Ik heb eens een MD speler uit de VS besteld, bedrijf wilde toen ook even een fax van mijn CC. Als je het niet vertrouwt, kun je even contact me ze opnemen over het hoe en waarom misschien?

Verwijderd

Ik kan me herinneren dat dat vroeger vaker gebeurde bij het boeken van een hotelkamer e.d.
Daarnaast ben je tegen misbruik verzekerd door je creditcardmaatschappij.

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-12-2025

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Dit is een standaard procedure bij veel internetshops in het buitenland. Bij B&H vroegen ze me erom en bij Adorama en Crucial ook. Bij die laatste werd ook om een kopie van mijn paspoort gevraagd. Is gewoon om te controleren dat je de creditcard ook echt in je bezit hebt. Gewoon faxen, kan weinig mis mee gaan. Dit soort shops hebben trouwens zo'n goede reputatie dat ze echt geen misbruik gaan maken van je creditcard. Als het echter een of andere wazige shop was, dan zou ik wat huiverig zijn, maar in het geval van KEH niet.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:31

Tys

Dit gebeurt veel vaker hoor, Gameservers.net doet dat ook als je met een CC betaald.
Redelijk normaal, wat je kan doen is alleen de voorkant opsturen.

Met uiteraard de 3de rij van 4 cijfers overlapt.

Anders bel je even je CC Company (Mastercard/Visa), gewoon vragen of ze bedragen boven de XX willen laten verifieren, dan bellen ze je gewoon op mocht er ineens iets verdachts tevoorschijn komen. (Na je fax dus ;))

Maar zie het als een normale verificatie ...

[ Voor 4% gewijzigd door Tys op 19-08-2005 17:57 . Reden: editje ]

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Het invullen vande cc gegevens op een website garandeerd een bedrijf niet dat je die kaart daadwerkelijk hebt. Je zou de gegevens immers elders vandaan kunnen hebben.

Als je een fax moet sturen moet je die kaart wel hebben...

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Wild pigeon
OK, als ik dit zo hoor moet het idd geen probleem zijn... dan blijft alleen nog een kleine vraag over en dat is of er over het algemeen belasting betaald moet worden op KEH paketjes?
Ik weet dat dit natuurlijk zou moeten maar ben benieuwd naar real life ervaringen met paketjes afkomstig van KEH?

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-12-2025

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Ik heb geen ervaringen met KEH, wel met Adorma en B&H. In beide gevallen heb ik BTW, invoerrecht en een vergoeding aan UPS moeten betalen voor de extra administratie (€12,50). Het invoerrecht is een percentage (6% geloof ik) dat je over de gehele factuur, dus inclusief de verzendkosten, betaald. De BTW betaal ook over de gehele factuur, inclusief het invoerrecht. Indien KEH een lage waarde op het pakket noteerd, dan zou het pakketje met een beetje geluk door de douane kunnen glippen. Power In Numbers doet dat bijvoorbeeld, waardoor je dus geen BTW en dergelijke betaald. Ik denk echter dat KEH wel gewoon de factuur buiten op de doos plakt en tenzij de waarde lager is dan €22,- of zoiets, betaal je gewoon BTW. Maar misschiens dat je met KEH kan bellen of mailen om te kijken of daar iets aan te doen is. Het is immers een tweedehands lens, waardoor hij eigenlijk ook als 'gerepareerd' zou kunnen worden opgestuurd.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 17:50:
Ik kan me herinneren dat dat vroeger vaker gebeurde bij het boeken van een hotelkamer e.d.
Daarnaast ben je tegen misbruik verzekerd door je creditcardmaatschappij.
Dat is dan ook de reden dat ik er vrij makkelijk in ben, grote online shops mogen van mij zonder problemen m'n CC nummer + copy/fax hebben ter verificatie.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Overigens: mocht je vraag nog niet beantwoord zijn (ik denk dat de boodschap onderhand duidelijk is ;)), dan mag je een nieuw topic openen in SG. Dit is niet echt een FG-topic :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.