Samsung sp2504c defect?

Pagina: 1
Acties:

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-10-2025
ik heb 2 250gig sata samsung schijven gekocht, 1 van deze schijven doet zen werk zoals het moet,maar de andere geeft volgende fouten:

Eerst en vooral,in bios is raid enabled, schijf is toegevoegd "stipped", zelfde als men 2e WD 200gig schijf.

alsik hem indeel in partities en de eerste wil formateren,gaat dit, een 2e partitie heeft windows een foutmelding,win xp installeren op die 2e is dus niet mogelijk. (bij die andere samsung ging alles echter perfect)

eens ik start met die werkende partitie, is het niet mogelijk mijn 2e WD 200gig ata schijf erbij te stoppen, want dan krijg ik een blauw scherm. Boot ik dan met mijn WD 200gig, en met de samsung erbij, dan blijft hij op het laad scherm van xp hangen...

Ik heb de schijf al volledig geformatteerd, in een andere pc gehangen, maar steeds hetzelfde...
Ik wilde namelijk hem es laten booten samen met mijn wd 200gig om een checkup te doen, maar ik kan niet starten. Is dit een lokroep naar RMA? zoja, dan probeer ik het snel te fixen ;)

btw, zit nu met een 20gig IBM 5400rpm |:(

• DeNB3rt
Ik merk net tijdens de installatie van xp op die ibm 20gb datk de bekende geluidjes krijg,dieje kunt downloaden van het hdd-die-aan-het-doodgaan-zijn topic :r :r :r

• DeNB3rt
(sry als het mss wat snel gaat) maar , niemand een id wat er mis is met die samsung hdd, vertoond die problemen die wijzen op een DOA? want hij is gloednieuw?

of heb ik iets verkeerd gedaan?

Verwijderd

Wel, wat ik ervan begrijp (formuleer in het vervolg wat scherper) is dat je gewoon het testprogramma van je fabrikant moet draaien. Geen leverancier zal een RMA accepteren als er ook nog een levensgrote mogelijkheid van een software- of configuratiefout is, je hebt sowieso een foutcode nodig om te bewijzen dat er mechanisch of electrisch iets mis is met de schijf zelf.

• DeNB3rt
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 13:08:
Wel, wat ik ervan begrijp (formuleer in het vervolg wat scherper) is dat je gewoon het testprogramma van je fabrikant moet draaien. Geen leverancier zal een RMA accepteren als er ook nog een levensgrote mogelijkheid van een software- of configuratiefout is, je hebt sowieso een foutcode nodig om te bewijzen dat er mechanisch of electrisch iets mis is met de schijf zelf.
ik zal het programma dan eens runnen, maar ben er nogtans zeker van dat er iets mis is :'(

• DeNB3rt
diagnose tool runnen lukt niet, hdd laten formateren door schijf manager van windows xp laat me na 10% een blauw scherm zien,evenals fouten zoeken en repareren, na 10% blauw scherm en reboot.

Tlukt me nu wel om de hdd te zien in deze computer, maar...

toen ik er xp wilde opzetten op een partitie na de 30GB lukte dit niet.

iemand?

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:29

Shuriken

Life is all about priorities

Word de schijf indeling just geinitialiseerd? Bij mij op mn A8N-SLI werd ie als CHS gezien. Toen heb ik em handmatig op Large (of LBA) gezet.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

In ieder geval zou ik ook niet uitsluiten dat het ergens in Windows niet goed gaat. Installeer bijvoorbeeld de nieuwste SATA-drivers/RAID-software van je mobo-fabrikant (opnieuw). Check iddzowiezo dat hij correct in je BIOS is aangemeld (zoals de post hierboven beschrijft).

Wat je ook kunt doen is het HD-programma van Samsung nogmaals te draaien (zeg maar de Samsung-versie van Maxblast/HD-fitness). Dat is meestal een pogramma dat je van en floppy moet starten, en rechtstreeks via het bios werkt (zonder windows dus), daarmee je HD indelen etc.

En als het daarmee nog niet lukt gewoon naar je leverancier bellen, wellicht heeft die ook nog iedeen; Want hij heeft vast meer ervaringen met die HD dan jij. En mss zegt hij wel dat je hem kunt omruilen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 09:38 ]

• DeNB3rt
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 09:31:
In ieder geval zou ik ook niet uitsluiten dat het ergens in Windows niet goed gaat. Installeer bijvoorbeeld de nieuwste SATA-drivers/RAID-software van je mobo-fabrikant (opnieuw). Check iddzowiezo dat hij correct in je BIOS is aangemeld (zoals de post hierboven beschrijft).

Wat je ook kunt doen is het HD-programma van Samsung nogmaals te draaien (zeg maar de Samsung-versie van Maxblast/HD-fitness). Dat is meestal een pogramma dat je van en floppy moet starten, en rechtstreeks via het bios werkt (zonder windows dus), daarmee je HD indelen etc.

En als het daarmee nog niet lukt gewoon naar je leverancier bellen, wellicht heeft die ook nog iedeen; Want hij heeft vast meer ervaringen met die HD dan jij. En mss zegt hij wel dat je hem kunt omruilen :)
ik kom echt gek van die hdd, testen met nieuwe drivers heb ik nog niet gedaan, maar het kan toch niet zijn, als je windows aan het installen bent op de 2e partitie, na de 30gig, dat dit niet lukt? heb de schijf al op een andere sata poort gestopt en opnieuw geadd als stripped drive... doe ik iets fout of niet? bij die andere samsung hebk zelfde acties gedaan, zonder problemen

• DeNB3rt
voor alle duidelijkheid, ik heb een filmpje gemaakt,die toch duidelijk schreeuwt om een RMA, heb de schijf nooit echt gebruikt... is dus eigenlijk wel een DOA...

Hdd filmpje

Let goed op het beeld en de muziek,plots loopt het proggy vast na een deffect stuk te hebben gevonden, dan hoor je de muziek haperen, dan blue screen, en dan reboot en het niet vinden van de schijven :'(

[ Voor 31% gewijzigd door DeNB3rt op 28-08-2005 14:03 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:53

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik begrijp dit hele topic niet, van 2 identieke schijven doet één niets, maakt rare geluiden en is niet toegankelijk. Welke van deze eigenschappen wijzen niet op een DOA???

• DeNB3rt
Lekkere Kwal schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 14:49:
Ik begrijp dit hele topic niet, van 2 identieke schijven doet één niets, maakt rare geluiden en is niet toegankelijk. Welke van deze eigenschappen wijzen niet op een DOA???
:Y) I know, wilde het enkel es tonen adh een filmpje :P
Nu maar wachten tot ik hem mag opzenden :O
Pagina: 1