i-net valt steeds weg na SP2 en XP upgrade

Pagina: 1
Acties:

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-10 02:14

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
As above, sinds ik een nieuw mobo heb gekocht, Asus8NSLI 2e rev. en een fresh XP-install met upgrades incl. SP2 heb geinstalleerd, vallen na enkele minuten mijn i-net sites uit.
De bekende; "De pagina kan niet worden weergegeven" blabla.
Het lijkt wel of als ik actief op een site surf, dat probleem met die desbetreffende site niet, of later optreed.
Een reboot is uiteindelijk het enige wat helpt.

Fysiek lijkt er niets aan de hand, de modem geeft gewoon alle siganelen weer op de LEDS en zonder deze SP2 en de upgrades heb ik het probleem niet.
Dit is dus duidelijk gerelateerd aan WinXP.

Al geprobeerd;

-addon pci netwerkkkaart;
-windows firewall uit;
-reinstall XP :(
-hard gescholden.

Niets heeft dus geholpen.

Systeem voorzover waarschijnlijk van belang:

-FX53, A8N-SLI bios 1011, 6.66 (daar ligt het ook niet aan ;)) zonder NV firewall of andere NV netproggies.
i_net verbinding, ADSL SpeedXS 2-8M/1Mbps.

Lan en andere instellingen alles op 'auto'.

Ik probeer het hier maar eerst voordat ik MS lastig val.

Wie o wie weet raad

[ Voor 15% gewijzigd door edward2 op 19-08-2005 17:32 ]

Niet op voorraad.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Watvoor netwerkkaart zit er in? Staat je modem/splitter rechtstreeks op het isra punt aangesloten? Chipsetdrivers al bekeken?Je nic even op 10 Mbit halfduplex zetten wil ook wel eens helpen. Ook even alle protocollen anders dan Client MS netwerken en TCP/IP ook even uitvinken. Andere utp anders misschien?
Kijk eens bij msconfig wat er allemaal voor dingen mee opstarten. :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-10 21:42

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Dit klinkt als een probleem dat ik ook heb op mijn PC...

Probeer dit eens als je geen sites meer kan bezoeken:

Start -> Uitvoeren
'cmd' intypen en op Ok drukken
Dan 'ipconfig /renew' typen en op enter drukken
Daarna 'ipconfig /flushdns' typen en op enter drukken

Dit werkt in ieder geval op mijn PC, maar ik zou hier toch wel graag een permanente oplossing voor zien.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Paddixx schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 18:45:
Dit klinkt als een probleem dat ik ook heb op mijn PC...

Probeer dit eens als je geen sites meer kan bezoeken:

Start -> Uitvoeren
'cmd' intypen en op Ok drukken
Dan 'ipconfig /renew' typen en op enter drukken
Daarna 'ipconfig /flushdns' typen en op enter drukken

Dit werkt in ieder geval op mijn PC, maar ik zou hier toch wel graag een permanente oplossing voor zien.
Tha's it! Nou bedankt, scheelt iig een reboot :D
Er loopt dus iets vol memleak, dns fout?

sanfranjake kan dit worden veroorzaakt door hetgeen waar jij ook tips over geeft, ik geloof namelijk niet dat daar de oorzaak ligt, tenminste niet in de fysieke hardware omgeving.

[ Voor 18% gewijzigd door edward2 op 19-08-2005 19:27 ]

Niet op voorraad.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Dit gesodemieter heb ik nog steeds niet op kunnen lossen. Ook enkele mailuitwisseleingen met Microsoft losten nog niets op, die reageren gewoon niet meer als het te lastig word.

Inmiddels geen nieuwe inzichten?

Niet op voorraad.

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Niet echt. Ik had op een gegeven moment gewoon geen last meer van dit probleem. :?

Ik heb wel een hele tijd gebruik gemaakt van een batch bestandje om het wat makkelijker te maken om het internet te fixen. Dan moet je even een nieuw .txt-bestandje aanmaken en daar het volgende inzetten:
code:
1
2
ipconfig /flushdns
ipconfig /renew

Dan moet je dat bestandje renamen naar iets als 'Fix Internet.bat' (als het maar op .bat eindigt) en dan hoef je alleen nog maar te dubbelklikken als het internet het niet doet.

Heb je trouwens een Linksys apparaat in je netwerk hangen?

[ Voor 9% gewijzigd door Rhannie op 28-02-2006 23:01 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Paddixx schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 22:50:
Niet echt. Ik had op een gegeven moment gewoon geen last meer van dit probleem. :?

Ik heb wel een hele tijd gebruik gemaakt van een batch bestandje om het wat makkelijker te maken om het internet te fixen. Dan moet je even een nieuw .txt-bestandje aanmaken en daar het volgende inzetten:
code:
1
2
ipconfig /flushdns
ipconfig /renew

Dan moet je dat bestandje renamen naar iets als 'Fix Internet.bat' (als het maar op .bat eindigt) en dan hoef je alleen nog maar te dubbelklikken als het internet het niet doet.

Heb je trouwens een Linksys apparaat in je netwerk hangen?
Thanx wederom.

wat is een linksysapp.?

Niet op voorraad.

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Linksys is een bedrijf dat netwerkapparatuur maakt, zoals routers, switches, wireless accesspoints, enz. Ik heb meerdere topics gelezen over mensen waarbij het internet zomaar uitviel na een tijdje en die hadden allemaal een apparaat van Linksys in hun netwerk hangen. Ikzelf heb ook een router van Linksys in m'n netwerk hangen en als ik die niet aan sloot, had ik ook geen last van uitvallend internet. Als ik die wel aan sloot, had ik na een kwartier geen internet meer. Maar ik heb nu helemaal geen last meer van dat probleem, zonder dat er iets aan het netwerk is verandert. :?

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Paddixx schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 11:43:
Linksys is een bedrijf dat netwerkapparatuur maakt, zoals routers, switches, wireless accesspoints, enz. Ik heb meerdere topics gelezen over mensen waarbij het internet zomaar uitviel na een tijdje en die hadden allemaal een apparaat van Linksys in hun netwerk hangen. Ikzelf heb ook een router van Linksys in m'n netwerk hangen en als ik die niet aan sloot, had ik ook geen last van uitvallend internet. Als ik die wel aan sloot, had ik na een kwartier geen internet meer. Maar ik heb nu helemaal geen last meer van dat probleem, zonder dat er iets aan het netwerk is verandert. :?
Dan zal het in mijn geval niet de oorzaak zijn, want ik heb het ook getest met enkel een 3Com addon netwerkaartje welke het voorheen wel goed deed (voor SP2).

Zou dit niet op te lossen zijn met vaste DNS waardes iod? Bij mijn vorige provider had ik die nl wel ingevuld in XP.

[ Voor 4% gewijzigd door edward2 op 02-03-2006 11:05 ]

Niet op voorraad.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Ik heb nu een ander mobo, de A8R32 MVP de Luxe en alle probs zijn voorbij :)

Niet op voorraad.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Maar eens even omhoog schoppen. Ook het andere mobo heeft de problemen niet op kunnen oplossen.

Inmiddels ben ik wat hardware verder (Core2 Duo, P5WDH etc.) en en bleef maar last houden van deze plaag. Aangezien ik naar Vista(64) over zou stappen nam ik het maar voor lief om een paar keer per i-net.sessie het hele ip/renew en -config verhaal nog even vol te houden.

Nu net Vista geinst, en je raad het al, het eerste waarop ik getrakteerd werd, nog veel freqenter, was hetzelfde gelazer. Hoe kom ik hier vanaf? Ik word hier knettergek van :(

Niet op voorraad.

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Ik heb nu al een paar maanden een Zyxel Prestige router in plaats van m'n oude gare Sweexrouter en bij mij is het probleem nu over. Ik denk dat je het dus in je router moet zoeken.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Paddixx schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 23:19:
Ik heb nu al een paar maanden een Zyxel Prestige router in plaats van m'n oude gare Sweexrouter en bij mij is het probleem nu over. Ik denk dat je het dus in je router moet zoeken.
Maar ik gebruik geen router, alleen een ethernetkaart (onboard lan)+ adslmodem.Of heeft de laatste een router?

[ Voor 5% gewijzigd door edward2 op 02-02-2007 13:44 ]

Niet op voorraad.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Sjonge jonge, bleek er gewoon een nieuwe firmware voor m'n adsl-modem nodig :+

Eindelijk opgelost...

Niet op voorraad.

Pagina: 1