Toon posts:

Geen verbindingen vanaf 'buiten' meer mogelijk lijkt het

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren is het voor mij ineens niet meer mogelijk om wat voor server dan ook op mijn computer via m'n internet ip# of lokale ip# te bereiken. Ik heb al geprobeerd m'n computer opnieuw te installeren, m'n router te resetten en meerdere programma's en poorten te gebruiken.

- Speedtouch 510 (al heb ik niet het idee dat het daar aan ligt)
- Windows XP Prof

- EasyPHP 1.8
- Teamspeak 2
- Microsoft IIS
- Microsoft Media Encoder (of zoiets)

Er zit maar 1 computer op m'n netwerk, met het door de router gegeven ip# 10.0.0.150.
Als ik bijv EasyPHP aanzet kan ik via http://localhost/ wel bij de webserver komen, maar via http://10.0.0.150/ niet, en ook niet via het ip# die ik op internet heb.

Ik heb ook al geprobeerd m'n software firewall uit te zetten, alsmede de firewall die in de speedtouch zit. De computer is rechtstreeks verbonden met de Speedtouch die weer verbonden is met het internet. De NAT heeft als default server 10.0.0.150, en ik heb ook gecontrolered of het wel echt het ip# is van m'n computer via ipconfig (en de instellingen van de router).

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Als ik bijv EasyPHP aanzet kan ik via http://localhost/ wel bij de webserver komen, maar via http://10.0.0.150/ niet, en ook niet via het ip# die ik op internet heb.
Staat Apache misschien ingesteld om niks te doen met je normale netwerkkaart? Waar staat 'listen' bijvoorbeeld op in httpd.conf?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik zou toch aan de personal firewall denken. Welke heb je draaien?
-Standaard XP
-geintegreede anti-work meuk van antivirus?
-andere?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Teneerste, hij gebruikt IIS niet Apache!

IIS is standaard niet van buitenaf verbindbaar, dat moet je opzetten (heb je gedaan, het heeft gewerkt!)(ik weet niet hoe dat ge dat aanzet)

dan is er ook nog het feit van je ip! Zet in je windows een statische ip vast! je router kan geen poorten forwarden als je een dynamische ip achter je router hebt (DCHP of zoget)

dus bij netwerklocaties, verbindingen, je lan verbinding, rechtermuisknop, en dan TCP/IP en daar alles instellen (je IP op 10.0.0.1, je gateway op 10.0.0.138, en je subnetmask 255.255.255.0, en je DNS op 10.0.0.138, (op een speedtouch 500 toch))

dan gaat ge naar u browser: 10.0.0.138 normaal, bij geavanceerd, NAPT, en dan bij MULTI NAT items, nieuw, en bij intern IP adres zet ge 10.0.0.1, bij extern niets, en dat andere laat ge ook maar staan!

en dan zou het moeten werken! je ip voor aan de binnenkant is localhost of 10.0.0.127 of 10.0.0.1, en van de buitenkant ziet ge op http://whatismyip.com , als mensen daarop connecten moeten ze je webpagina zien!

en ipv IIS, gebruik Apache, veel eenvoudiger!

Kristof

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 17:35:
Ik zou toch aan de personal firewall denken. Welke heb je draaien?
-Standaard XP
-geintegreede anti-work meuk van antivirus?
-andere?
Standaard XP

Verwijderd

Topicstarter
snake903 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 17:49:
Teneerste, hij gebruikt IIS niet Apache!...

...en ipv IIS, gebruik Apache, veel eenvoudiger!
Ik heb beide gebruikt (EasyPHP gebruikt Apache) om te testen of er ook maar iets naar buiten is gekomen.
snake903 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 17:49:

dan is er ook nog het feit van je ip! Zet in je windows een statische ip vast! je router kan geen poorten forwarden als je een dynamische ip achter je router hebt (DCHP of zoget)

dus bij netwerklocaties, verbindingen, je lan verbinding, rechtermuisknop, en dan TCP/IP en daar alles instellen (je IP op 10.0.0.1, je gateway op 10.0.0.138, en je subnetmask 255.255.255.0, en je DNS op 10.0.0.138, (op een speedtouch 500 toch))

dan gaat ge naar u browser: 10.0.0.138 normaal, bij geavanceerd, NAPT, en dan bij MULTI NAT items, nieuw, en bij intern IP adres zet ge 10.0.0.1, bij extern niets, en dat andere laat ge ook maar staan!

en dan zou het moeten werken! je ip voor aan de binnenkant is localhost of 10.0.0.127 of 10.0.0.1, en van de buitenkant ziet ge op http://whatismyip.com , als mensen daarop connecten moeten ze je webpagina zien!
Er staat hier niets over het uitzetten van de ingebouwde DHCP server, moet ik dat dan ook doen?

En waarom moet ik een MULTI NAT item aanmaken als ik al de default server hoor te zijn?
Ik ga nu iig ff je oplossing proberen, zo meer

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:46
Je kan in de Speedtouch 510(i) aangeven bij advanced -> Napt -> Default Server naar welke pc elke poort moet worden doorverwezen (gewoon portforwarding van alle poorten naar één pc). Ik gebruik dit zelf ook als ik een server opzet (en ja ik gebruik gewoon DHCP. Als het IP om een HELE vage reden veranderd, dan kun je deze zo weer bijstellen).

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

neen je moet die niet uitzetten, als hij merkt dat gij zelf een ip pakt , is dat goed voor hem!

Je kan, ofwel poort 80 forwarden, met een gewone NAT entry, ofwel zo een multi entry, dan komen alle requests standaard bij jouw aan!

ik zit hier met 2 pcs achter de router, ene van mijn ouders, ene van mij, allebij statisch ip achter de router, een multi NAT entry op mijn IP, Apache erop, en het bolt perfect!

de reden waarom ik beide pcs een statisch ip toewijs, is dat als die van mijn ouders op dynamisch staat, en die krijgt 10.0.0.1, en ik kom online, dat ik hun afsnoep, en zo problemen maak, maar gij zijt alleen, dus normaal geen problemen!

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 18:26:
Je kan in de Speedtouch 510(i) aangeven bij advanced -> Napt -> Default Server naar welke pc elke poort moet worden doorverwezen (gewoon portforwarding van alle poorten naar één pc). Ik gebruik dit zelf ook als ik een server opzet (en ja ik gebruik gewoon DHCP. Als het IP om een HELE vage reden veranderd, dan kun je deze zo weer bijstellen).
Zo had ik het dus ook altijd staan, daarom heb ik niet het idee dat het aan de Speedtouch ligt.

Verwijderd

Topicstarter
snake903 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 18:30:
neen je moet die niet uitzetten, als hij merkt dat gij zelf een ip pakt , is dat goed voor hem!

Je kan, ofwel poort 80 forwarden, met een gewone NAT entry, ofwel zo een multi entry, dan komen alle requests standaard bij jouw aan!

ik zit hier met 2 pcs achter de router, ene van mijn ouders, ene van mij, allebij statisch ip achter de router, een multi NAT entry op mijn IP, Apache erop, en het bolt perfect!

de reden waarom ik beide pcs een statisch ip toewijs, is dat als die van mijn ouders op dynamisch staat, en die krijgt 10.0.0.1, en ik kom online, dat ik hun afsnoep, en zo problemen maak, maar gij zijt alleen, dus normaal geen problemen!
Inderdaad heb ik hier geen probleem mee. Ik krijg altijd van de router 10.0.0.150 omdat ik de enige PC ben. Ik heb geprobeerd om ipv de default server te werken met de multi nat entry, maar als ik dat probeer geeft ie steeds een error over de externe ip. Ook al vul ik daar m'n geldige internet ip# in, of helemaal niets zoals jij dat zei.

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Kijk, ge kunt u webserver niet op u eige pc benaderen met u ip van buitenaf, daat gaat gewoon niet(ik spreek uit ervaring)

maar doe eens dit: zet je pc op, webserver enzo, zoek je ip, schrijf het op, ga naar je buren en benader hem dan!

pak dat je 80.29.43.58 heb ad buitenkant, en jij tikt dat in op dezelfde pc waarop je webserver draait (of een andere achter je router), dan zal je altijd error krijgen! Ip voor buitenaf is alleen te benaderen als je van buitenaf komt!

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd, ik heb daar nooit problemen mee gehad.

Maar het maakt niets uit, anderen komen er ook niet op, dus ik ook niet als ik achter een andere PC zit.

Het moet gewoon iets in Windows zijn....ik weet niet waarom, maar ik heb gewoon niet het idee dat het door de router of wat dan ook komt.

Verwijderd

Topicstarter
Daarbij gaat het niet alleen om de webserver, maar gewoon geen enkele server...

geen Teamspeak server, Media Encoder...niets...

Is er geen manier om de poorten die openstaan voor het netwerk te tonen ofzo?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2005 02:36 ]

Verwijderd

Als je de machine op het locale adres al niet meer kan bereiken heeft het weinig zin om het probleem in de portforwarding van je router te zoeken. Ook het gebruik van DHCP of statische adressen heeft er niets mee te maken. Lukt ping 10.0.0.150 nog wel? Het lijkt erop dat er iets mis is met de TCP/IP stack van je machine. Als je antivirusspul hebt draaien schakel dat eens uit of deïnstaleer het. Winsock Fix al geprobeerd?

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

in de cmd

netstat -a

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

effe heel domme vraag: ipconfig /all geefft toch wel aan dat ht adres nog steeds 10.0.0.150 is en niet *.151?

(file-> run-> cmd)
"ipconfig"
en
"netstat -a"

[ Voor 20% gewijzigd door leuk_he op 21-08-2005 14:25 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 14:23:
effe heel domme vraag: ipconfig /all geefft toch wel aan dat ht adres nog steeds 10.0.0.150 is en niet *.151?
Bij ipconfig is het idd nog 10.0.0.150 (heb het vastgezet in de instellingen in windows nu)
leuk_he schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 14:23:
(file-> run-> cmd)
"ipconfig"
en
"netstat -a"
Ik weet niet wat ik precies zie bij netstat -a. Waarschijnlijk verbindingen ofzo. Ik kan iig een bekende poort ertussen vinden van Teamspeak:

Proto Lokaal adres Extern adres Status
UDP amd64:8767 *:*

Maar wat ik hieruit nou wijzer kan worden weet ik niet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 13:27:
Als je de machine op het locale adres al niet meer kan bereiken heeft het weinig zin om het probleem in de portforwarding van je router te zoeken. Ook het gebruik van DHCP of statische adressen heeft er niets mee te maken. Lukt ping 10.0.0.150 nog wel? Het lijkt erop dat er iets mis is met de TCP/IP stack van je machine. Als je antivirusspul hebt draaien schakel dat eens uit of deïnstaleer het. Winsock Fix al geprobeerd?
Pingen lukt prima. Antivirusspul gedeïnstalleerd, maar helpt niets. Ik heb een Winsock Fix nog niet geprobeerd, omdat ik niet weet wat het is en hoe ik het kan vinden/gebruiken.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Heb je het al geprobeerd of het wel werkt als de firewall en anti virus software i suitgeschakeld?

Werkt het dan nog niet , dan ligt het aan de webserver (Apache / IIS).

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
Borizz schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 23:04:
Heb je het al geprobeerd of het wel werkt als de firewall en anti virus software i suitgeschakeld?

Werkt het dan nog niet , dan ligt het aan de webserver (Apache / IIS).
Ja dat heb ik al geprobeerd. En het kan niet aan de webserver liggen, omdat m'n Teamspeak server het ook niet doet (geen webserver), en de Media Encoder werkt ook niet

Verwijderd

Topicstarter
Windows er weer opnieuw opgezet. Alles lijkt nu weer te werken...
Hopelijk is het nog steeds zo na alle updates.

In ieder geval bedankt allen
Pagina: 1