[PHP] Content-type van jpg-afbeelding wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een wel heel vaag probleempje. Ik ben mijn foto's aan het uploaden met mijn eigen gescripte php-scripts, formulieren etc. Ineens kwam ik erachter dat een foto niet door was gekomen.

Na wat debuggen ben ik er nu achter gekomen dat hij niet door de controle heen kwam, waar ik kijk wat het content-type van het bestand is dat geupload werd. Wat blijkt nou, de array $_FILES bevat wel een sleutel 'type' alleen is deze leeg voor de afbeeldingen die ik met Photoshop heb zitten bewerken :? Dit verhaal wordt nog vreemder, nu ik ook nog bekend ga maken dat het niet bij alle afbeeldingen zo is die ik met Photoshop heb bewerkt.

Door windows worden de afbeeldingen gewoon gezien als jpeg-afbeeldingen en worden moeiteloos in allerlei programma's geopend. Ik kon niet zo gauw een programma vinden dat content-type kan uitlezen, maar misschien iemand een idee wat het probleem kan zijn?

edit
Ik zie nu wel dat de sleutel 'error' de waarde '1' heeft, wat kan dit betekenen?

edit2
En toen kwam HereIam er na 4 uur achter dat het bestand dus te groot was om te uploaden 8)7 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2005 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

http://nl3.php.net/manual/en/features.file-upload.errors.php

:P

Let er trouwens wel op dat het meegestuurde contenttype kan verschillen per browser/os. Zo stuurt IE altijd image/pjpeg en Firefox image/jpeg

[ Voor 54% gewijzigd door Bosmonster op 19-08-2005 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[rml][ Foto upload] Werkt niet in IE, wel in FF[/rml] zou relevant kunnen zijn. Als je probleem vergelijkbaar is met het mijne van toen, dan is wat Bosmonster hierboven aandraagt je oplossing. :P
Edit: en toen kwam NMe erachter dat HereIam nog een edit2 had. :P

[ Voor 13% gewijzigd door NMe op 19-08-2005 17:24 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.