Voeding probleem SLI-Opstelling

Pagina: 1
Acties:

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:21
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem. Al enige tijd bezit ik het volgende systeem

- AMD Athlon64 3500+ @ 2.42Ghz
- Kingston HyperX @ 220Mhz 2-3-2-6@ 1T
- ASUS A8N-SLI Deluxe
- 74Gb Raptor voor OS + Games installatie's
- 2x 160Gb. in Raid0 voor data
- Audigy 2 ZS
- 2x XFX Extreme Gamers Edition 6600GT @ 510 / 1100 DRIVERS: 77.77

Nu zat dit enige tijd op mijn 410Watt die bij de kast zat, hier heb k tijdje probleemloos mee gedraaid. Toen ik besloot ook nog een Audigy erbij te halen, en wat rek wilde hebben ook nog op me voeding voor overclocken heb k een 5 / 6 weken geleden een OCZ Modstream gehaald van 520Watt.

Ik heb nog wel bijna 17.000 3DMark gehaald met die voeding toen die net erin zat (maandje terug), in de tussentijd is er niks veranderd qua hardware. Hier had ik een maand lang geen problemen mee. Vorige week heb ik echter Windows reinstall gedaan, en daarna niet meer getest met 3DMark. Overigens ook geen andere zware games (speel alleen instagib UT'99). Tot van de week ik dacht eens UT2004 te installeren, en AA & FSAA aan te zetten. Zodra ik opstarte kreeg ik een melding van nVidia monitor in beeld dat de videokaarten niet genoeg stroom kregen. Dit vond ik al vreemd, en heb het dan ook maar besloten uit te zetten (AA + FSAA), nu krijg ik hem ( De melding over stroom) echter al vanaf het moment dat ik de pc opstart en dus nog helemaal niks doe. Hier ben ik uiteraard niet blij mee omdat de kaarten zich terugclocken. Gister speelde ik unreal tournament, de alleroudste en hier haalde ik op drukke momenten nog maar 30fps. Zou het aan een veranderde instelling kunnen liggen door reinstall Windows ?

Iemand een idee wat ik kan proberen ? En nee k heb geen multimeter Sad

Al gedaan:
Eye-candy enzo uitschakelen, kaarten niet meer overgeclocked, de aansluiting op moederbord voor als je SLI gebruikt zit erin, er zitten op de videokaarten geen extra molex aansluitingen, er zitten genoeg fans in, ze worden ook maar 40 graden, 60 stressed, zit 2x Zalman 700Cu op, zitten 3 casefans in.

[ Voor 19% gewijzigd door Woodsy op 19-08-2005 17:10 ]

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
...sli betekend pci-e... pci-e betekend geen molexen op de videokaart, maar van die 6 pins connectoren.

Zitten die er allebij in? Als je die namelijk vergeet doet hij het ook niet... anders helemaal eruit en terugzetten?

Als dat allemaal niet werkt, windows opnieuw?

(Overigens OC'de 6800 in sli voor UT??? overkill anyone?)

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

ik ben verward, hebben we het over 6600GT of 6800GT, 17.000 3dmarks is toch wat voor 2x 6800GT (heb geen 3dmark03 gedraait met mijn 6800GT). en die post boven me heeft het ook over een 6800GT, want een 6600GT heft geen voedingstekkers, heb je die speciale molex wel in het mobo gestoken nadat je de nieuwe voeding erin hebt gezet (EZ_PLUG)

• Woodsy
Woodsy schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 17:05:
- 2x XFX Extreme Gamers Edition 6600GT @ 510 / 1100 DRIVERS: 77.77
In ieder geval zit er dus geen 6-pins op, het zijn gewone 6600GT's geen 6800GT's. Het enigste wat dit moederbord vraagt is een extra molex die je op het moederbord prikt. Deze heb ik net nog gekeken en zit er gewoon goed in, tevens zou er een rood lampje moeten opgloeien mocht er iets zijn met die extra aansluiting (Bijv. niet goed erin zitten / helemaal niet aangesloten) deze brand echter niet, dus zou dat gewoon goed moeten zijn.

Windows heb overigens net een reinstall gehad ( maandje terug ) en daarna heb k 3DMark gedraaid met 17.000 puntjes. Dus het probleem is niet zozeer door de nieuwe install denk ik. De kaarten zitten er ook al een dik jaar in, en nooit problemen mee gehad. Lijkt me niet dat ik voortaan voor elke dingetje Windows opnieuw gaat installeren :+

PS. 3DMark03 eh :x

PPS. Overigens haalt de orgineele opstelling met 2x 6600GT 15300. Core naar 570, Mem. 1220, CPU op 2.7 (hoewel dat niet echt boeit) en gaan met die banaan :o

[ Voor 12% gewijzigd door Woodsy op 19-08-2005 23:35 ]

• MeMoRy
uhhh, oops, excuZe me... :+

Misschien met je even de molex in je mobo vervangen door die van een andere voltlijn? Misschien zit op dezelfde draad dingen als de DVD-rom speler ect.? Het is die molex die je kaarten van power voorziet, dus daar zal het probleem kunnen zitten... Heb je hem wel genoeg aandrukt?

• Woodsy
Hey bedankt voor je meedenken :)

Alleen euh... Die OCZ is modulair, en er zit er draad bij met maar 1 molex, omdat k de kabels beetje netjes wilde wegwerken, en daar er maar eentje nodig had heb k dus die gebruikt. Hij zit dus direct vanuit de voeding in 1x daarheen (EZ_Plug), verder geen aansluitingen. :(

Heb hem ook nog een x-tje goed ingedrukt en hij zit er echt goed in, bovendien geeft het lampje van het moederbord ook aan dat die er idd goed in zit :(

• MeMoRy
heb je die oude voeding nog? misschien zonder de audigy? vidkaarten omdraaien?
Net zolang dingen veranderen tot hij weer werkt?

Pagina: 1