Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:42

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
Hey,

Okay, ik plaats dit maar in SG aangezien ik niet helemaal zeker ben of het in PW thuis hoort of niet...
Maargoed, het gaat dus om het volgende.
Ik ben een programma aan het schrijven voor een bedrijf, dit programma moet komen te draaien op een aantal PCs en gaat de windows explorer vervangen (dus in plaats van startbalk en iconen en die zut krijg je mijn programma en thats it).
Dit programma geeft de gebruikers toegang tot alles wat ze nodig hebben met een klik van de muis en meer niet. ze kunnen dus alleen doen wat de baas wil dat ze doen.
Dit programma is specifiek voor dit bedrijf, mooi uiterlijk en bedrijfslogo en dergelijke.
Nu vroeg ik me alleen af voor wat voor een prijs ik dit zou kunnen verkopen, het is nog niet af maar ik denk dat ik er in totaal zo'n20 tot 25 uur mee bezig zal zijn...
Wat denken jullie dat een beetje een schappelijk prijsje is? Ik ben nooit zo goed in dit soort dingen... (prijzen bedenken, programmas schrijven lukt wel ;) ).

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11 15:24

ThunderNet

Flits!

Hangt van je service af.
Komt er een los servicecontract?
Heb je goede documentatie, etc.?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Vraag licentieprijs per pc per jaar, zo blijf je er ook aan verdienen ipv eenmalig (is ook gebruikelijk bij dit soort software).

Prijs per pc per jaar kan vrij laag zijn, bijvoorbeeld 10 euro (hangt even af van de hoeveelheid pc's.

Zorg wel voor goede licentieovereenkomst en hou er rekening mee dat support hier dan waarschijnlijk bij ingeleverd zit, inclusief eventuele updates/bugfixes.

[ Voor 27% gewijzigd door Bosmonster op 19-08-2005 16:49 ]

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

eenmalig aanschaf gewoon 50 euro voor vragen ;) voor de rest idd om licentiekosten vragen a een bepaald bedrag per pc ;)

zo doen wij het wel iig :)

Wabbawabbawabbawabba

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hangt ook van de app. af. Afgaande op je 20/25 uur (is dat niet érg weinig? of is het zo simpel) lijkt me dat je geen bedrag van duizenden euro's kunt vragen.
Hoe dan ook kunnen we hier weinig over zeggen met deze info. Het is uiteindelijk wat de gek er voor geeft, maar hangt ook van de kwaliteit van je werk af, hoeveel de klant er aan heeft enzovoorts...en je uurtarief natuurlijk.

[ Voor 43% gewijzigd door RobIII op 19-08-2005 16:51 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
RobIII schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 16:50:
Hangt ook van de app. af. Afgaande op je 20/25 uur (is dat niet érg weinig? of is het zo simpel) lijkt me dat je geen bedrag van duizenden euro's kunt vragen.
Het was niet heel moeilijk om te programmeren :P maar het is voor het bedrijf heel handig.. basic dingen die ze kunnen openen via het programma en zorgen dat de werknemers verder nergens bij kunnen.

En ik knoop er idd ook wel service aan vast, mochten ze dingen veranderd willen hebben kan dat uiteraard, alleen wel tot een beperkte tijd aangezien het een bedrijf op Aruba is, waar ik tot midden december ben, daarna zal ik de scource door moeten gaan geven aan systeem beheer of iets dergelijks? :?

[ Voor 25% gewijzigd door Spike_wolf op 19-08-2005 16:53 ]

Humankind… be both.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zou er wel voor zorgen dat als je het programma verkoopt dat het bedrijf dat het koopt het niet zomaar aan andere bedrijven kan verkopen zonder dat jij er iets voor krijgt.

• martieadams
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-03 10:55
Heb je misschien screenshots, ben best benieuwd >:) . Denk dat je idd wel 15 euro per pc kunt vragen. Ik weet niet in hoeverre het geschikt is ervoor, maar denk ook aan school (iets lagere prijzen) veel systeembeheerders zouden graag iets zien waardoor leerlingen niet .sys bestandjes kunnen veranderen :P , Of de achtergrond veranderen.

Veel succes er verder mee..

Learn to forget...

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Voor zoiets simpels kan je niet veel vragen, hoogstens de uren in rekening brengen.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• MSalters
  • Laatst online: 13-09 00:05
Geld blijven vangen is leuk in theorie, maar komt met verplichtingen. Het "over de schutting" concept heeft daarom ook voordelen. Vraag 1000 euro (geen BTW), en draag voor dat geld alles over - code, exe, copyrights, alle documentatie, howto's, maar ook alle onderhoudsverplichtingen. Bij de belastingen geef je dat op als bijverdiensten, en iedereen is tevreden.

40-50 euro is een redelijk tarief als je de vraag moet stellen ;)

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Eén tip: nooit achteraf een bedrag noemen. Specificatie met bedrag en handtekening, dan ga je beginnen met werken. Tenzij het voor een opdrachtgever is waar je eerder voor hebt gewerkt.. dan gewoon je uurtjes tellen.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Okay, dus ik kan het beste voor een niet al te hoog bedrag het complete programma in zijn geheel verkopen dus, scource programma en ©, de hele mikmak, dan heb ik er zelf ook geen omkijken meer aan, en mochten ze wat veranderd willen hebben kunnen ze daar zelf voor zorgen...

Humankind… be both.

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Als je uurtjes telt, werk je wel in opdracht van het bedrijf, in dat geval is het niet netjes om óók nog iets te rekenen voor het programma zelf... Als je het programma (of licenties erop, let op het verschil!! ) verkoopt, moet je geen uren tellen, maar de 'meerwaarde' voor het bedrijf vragen. Misschien is het programma later nog wel vaker te verkopen aan andere bedrijven, denk hier van te voren over na, en zorg er indien nodig voor dat je zelf OOK eigenaar blijft. De search heeft al meerdere topic's daarover waar van allerlei problemen boven komen, kijk hier goed na, en zet vervolgens iets op papier!!!!

[ Voor 16% gewijzigd door Luxx op 19-08-2005 17:26 ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Bosmonster
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Spike_wolf schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 17:20:
Okay, dus ik kan het beste voor een niet al te hoog bedrag het complete programma in zijn geheel verkopen dus, scource programma en ©, de hele mikmak, dan heb ik er zelf ook geen omkijken meer aan, en mochten ze wat veranderd willen hebben kunnen ze daar zelf voor zorgen...
Ehm yeah dat kan.. maar als je er in de toekomst nou nog wat aan wil kunnen verdienen is dat niet zo handig (onderhoud is gewoon uurtje factuurtje) :) Bovendien is het bedrijf dan vrij om er mee te doen wat ze willen, doorverkopen of wat dan ook..

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Bosmonster schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 17:24:
[...]

Ehm yeah dat kan.. maar als je er in de toekomst nou nog wat aan wil kunnen verdienen is dat niet zo handig (onderhoud is gewoon uurtje factuurtje) :) Bovendien is het bedrijf dan vrij om er mee te doen wat ze willen, doorverkopen of wat dan ook..
Ja dat wel, maar ik denk niet dat ze me van nederland even naar Aruba laten overvliegen om een extra optie in het programma in te bouwen... maarja, als ik er nu wat aan verdien is dat leuk, ben ook nog maar een simpel studentje :)

Humankind… be both.

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 12:14
Wij vragen voor dit soort klusjes op nacalculatie €90,- per uur, excl. BTW.

Ik weet natuurlijk niet hoe draagkrachtig het bedrijf is, voor een school is het misschien veel, voor een commercieel bedrijf prima en voor de (semi-)overheid is het weinig :)

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Wat heb je afgesproken met dat bedrijf? Ik ga er toch van uit dat als je een op maat gemaakt pakket(je) schrijft voor een bedrijf dat je op voorhand afspraken maakt? beetje lullig om nadien af te komen met jaarlijkse fee etc.. Of ben je gewoon door dat bedrijf in dienst genomen om dat programme teschrijven? In dat geval reken je een urrtarief en is de code van hen..

of, of, of

You don't need eyes to see, you need vision

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Nou het is voor een makelaardij... dealen voornamelijk in Villa's op Aruba... hebben aardig wat draagkracht op het gebied van geld dus :P

Maar stel dat ik er nu 500 euro voor vraag.. is dat een beetje redelijk?
Het programma zorgt er dus voor dat de agents alleen de toegestane websites kunnen bekijken, bij Word en Excel kunnen komen, toegang hebben tot standaard briefhoofden, en ook bij Solitaire kunnen komen :P dat is nog net toegestaan :P
En dit alles in een mooi vormgegeven jasje gegoten met logo van het bedrijf en alles erbij... zodat het voor de klanten ook nog leuk en professioneel uit ziet :)

Humankind… be both.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:53

Robtimus

me Robtimus no like you

Als wij consultants moeten inhuren kosten die al snel 125 euro per uur (weet niet of dat incl of excl BTW is) dus probeer wel meer dan 40-50 euro per uur te krijgen (is toch al snel 2500 - 3125 euro).

Verder kun je misschien nog remote werken als je toch support wilt blijven leveren. Een testbak die je via een VPN tunnel kunt bereiken, remote desktop/vnc/... erop en je kunt daar gewoon op werken terwijl je in NL zit.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Spike_wolf schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 17:26:
[...]

Ja dat wel, maar ik denk niet dat ze me van nederland even naar Aruba laten overvliegen om een extra optie in het programma in te bouwen... maarja, als ik er nu wat aan verdien is dat leuk, ben ook nog maar een simpel studentje :)
Daar is juist het internet erg handig voor, hoef je niet daar aanwezig te zijn om toch een applicatie af te leveren ;)

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Spike_wolf schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 17:36:
Maar stel dat ik er nu 500 euro voor vraag.. is dat een beetje redelijk?
500 euro is (uitgaande van 20 uur) maar 25 euro per uur, ik zou toch al snel proberen zeker het dubbele of driedubbele eruit te halen.
Maar ik vind het inderdaad vreemd dat er niks vooraf is besproken. Nu kan er namelijk een conflict ontstaan: jij vraagt bedrag X, zij willen dat niet betalen, zij zitten met niks, jij zit met software die je tijd heeft gekost en waar je (vrijwel) niks mee kan. Tipje voor een volgende keer: regel dat soort dingen voortaan vooraf.

More than meets the eye
system specs

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Erkens schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 17:38:
[...]

Daar is juist het internet erg handig voor, hoef je niet daar aanwezig te zijn om toch een applicatie af te leveren ;)
Nee dat is zo, maar de internet verbindingen zijn hier niet zo super.. :|
VNC werkt niet bepaald super hier :/ :P

Humankind… be both.

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

1000 ex lijkt me een mooi bedrag

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zoijar schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 17:52:
* RobIII likt aan zijn wijsvinger, steekt 'm in de lucht, voelt de wind en roept: € 1178,75!!
Wie biedt meer? :+

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 19-08-2005 17:53 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Zoijar schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 17:52:
RobIII schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 17:53:
[...]

* RobIII likt aan zijn wijsvinger, steekt 'm in de lucht, voelt de wind en roept: € 1178,75!!
Wie biedt meer? :+
Tja... ik denk dat dat weer te hoog gaat.. mensen zien me uiteraard wel nog als een studentje, en de eigenaar hier is nogal verliefd op z'n geld en geeft het niet makkelijk uit :P
Ik heb zelf ook wel een beetje het idee dat ik niet te veel moet vragen... :/

Humankind… be both.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:54

rapture

Zelfs daar netwerken?

Je kan de realprijs vragen, dat zijn gewoon jouw werkuren tegen € 40 per uur (vrij default loonkost).

Je kan de economische prijs vragen, dan moet je de klant overtuigen over de meerwaarde van je software, wat het betekent voor hun dagelijks leven,... Dan kan je een veel hoger bedrag vragen.

bv klant koopt een Windows cdrom met licentie, MS weet heel goed dat ze hun programmeurs niet teveel kosten en cdrom+boekje kost niet meer dan 1euro om te produceren in de EU (laat staan in de lageloonlanden). Maar de klant kan bijna niks met z'n computer doen als er geen Windows op staat, dus als je Windows installeert, dan werkt plotseling je computer zoals het hoort (godsgeschenk-toestanden met haleluja-muziek op het achtergrond),... Hiervoor is Windows zo duur en kan MS woekerwinsten maken. En daarom zijn monopolies niet goed, stel je voor als er een Windows-compartible OS op de markt komt, dan zal er veel prijshalveringen volgen (zie AMD versus Intel, impact van de eerste Athlons).

De economische prijs daalt als iedereen dezelfde gelijkaardige applicaties schrijft, ben je te duur? Dan gaan ze naar de buurman.

[ Voor 6% gewijzigd door rapture op 19-08-2005 18:06 ]

• ATS
  • Laatst online: 29-10 18:37

ATS

Ik zou voor zo iets ongeveer 1000 euro vragen, maar wel zonder dat ik daarbij sources lever. Jij levert hun alleen een bedrijfs-brede licentie om het pakket te gebruiken. Willen ze meer, zoals de sources en copyrights dan kan dat bedrag zeker naar 3000. Uiteraard biedt je wel aan om ze via Internet voor een jaar te ondersteunen (wat niet hetzelfde is als ongelimiteerd uitbreidingen maken).

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

hoeveel workstations gaat het om? 25 euro per pc per jaar? ;)
met 40 workstations zit je dan al aan de 1000 euro ;)

edit:
wel ondersteuning en bugfixes bieden natuurlijk, en kwantumkorting als ze per "veel" licenties inkopen :P

[ Voor 34% gewijzigd door McKaamos op 19-08-2005 20:44 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• NMe
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb hem nog niet voorbij zien komen, dus bij deze: P&W FAQ - Hoeveel kan ik vragen voor ...?. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
FireWurX schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 20:44:
hoeveel workstations gaat het om? 25 euro per pc per jaar? ;)
met 40 workstations zit je dan al aan de 1000 euro ;)

edit:
wel ondersteuning en bugfixes bieden natuurlijk, en kwantumkorting als ze per "veel" licenties inkopen :P
Het gaat ongeveer om 11 of 12 werkstations die alleen dit programma zullen gaandraaien...
Hey... das handig :P helemaal niet gezien :/ (k zal wel weer eens te haastig geweest zijn O-) ).

edit:
M'n 1300e post!! :D :D :D

[ Voor 4% gewijzigd door Spike_wolf op 19-08-2005 20:50 ]

Humankind… be both.

Verwijderd

Ben wel benieuwd... heb je screens ?

Zou inderdaad ook zo rond die 1000 gaan zitten en zelf de code houden... :P

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
screens heb ik nu nog even niet.. ben ff heeldruk nu :/
Maar die komen nog wel :)

Humankind… be both.

Verwijderd

Graag :Y)

Blijf topic nog wel even volgen voorlopig... 8)

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Nou hier dan even een screen van de front page.. van het programma dat 'waarschijnlijk' Front End gaat heten.. (betere naam suggesties zijn welkom ;) )...

Afbeeldingslocatie: http://img394.imageshack.us/img394/7500/frontpage6lk.th.jpg

ER moet nog een hoop aan gedaan worden, het uiterlijk moet nog wat mooier en proffesioneler worden, maar daar wordt aan gewerkt :P

Humankind… be both.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Spike_wolf schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 22:03:
ER moet nog een hoop aan gedaan worden, het uiterlijk moet nog wat mooier en proffesioneler worden, maar daar wordt aan gewerkt :P
Ik ben eerder nieuwsgierig hoe jij denkt de slimheid van de gebruikers te gaan omzeilen. :)

ARME AOW’er

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Guardian Angel schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 22:10:
[...]

Ik ben eerder nieuwsgierig hoe jij denkt de slimheid van de gebruikers te gaan omzeilen. :)
Nou de basis was meer de DOMHEID van de gebruikers :P
Veel van de agents hier hebben nog nooit van hun leven een computer aangeraakt :|
Dus mijn bedoeling was om alles zo makkelijk mogenlijk te maken, als de PC start is dit alles wat ze tezien krijgen... met een klik krijgen ze toegang tot alles dat ze nodig hebben...
Maar voor de gene die wel wat meer weten en toch proberen meer voor elkaar te krijgen heb ik natuurlijk dingen als CTRL+Alt+Del uitgeschakeld en dergelijke.. maar er komen nog een hoop opties bij :P
Ik ben nog lang niet klaar.. denk nu eerlijk gezegd dat k die 25 uur ook niet ga halen :P

Humankind… be both.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Guardian Angel schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 22:10:
[...]

qua websites? gewoon een router/proxy hebben met wat geavanceerde functies die alles behalve een X aantal sites blokeert ;)

• MSalters
offtopic:
Je kent de File Open Dialog=Explorer truc?

Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
FireWurX schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 22:17:
[...]

qua websites? gewoon een router/proxy hebben met wat geavanceerde functies die alles behalve een X aantal sites blokeert ;)
Of gewoon op de desbetreffende PC's de DNS uitschakelen en de windows Host file aanpassen O-)
werkt ook prima... :P
MSalters schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 22:19:
offtopic:
Je kent de File Open Dialog=Explorer truc?
welke truc??

Humankind… be both.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:25

SmartDoDo

Woeptiedoe

Jeetje, dus P&W brengt nog wat nuttigs voort ook ;)

Hoe dan ook, ik denk dat deze vraag beter past in TWI :)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Spike_wolf schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 22:23:
[...]

Of gewoon op de desbetreffende PC's de DNS uitschakelen en de windows Host file aanpassen O-)
werkt ook prima... :P

[...]

welke truc??
winkey+r -> explorer.exe ;)

• NMe
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Werkt winkey+r niet alleen in explorer zelf? ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Reacties niet gelezen.. dus mocht het al gezegd zijn.. shoot me.

Maar je -bent- een programma aan het schrijven. Prijzen spreek je vooraf af, niet achteraf. Dat is verschrikkelijk amateuristisch. Dus daar zal de prijs ook naar moeten zijn. Klinkt wellicht wat hard maar hopelijk zie je het dan als leerschool voor de volgende keer :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

mjah... let een beetje op.
als je in dienst van het bedrijf bent, dan ligt de licentie al bij hun. Dat betekent dat je dan niet meer geld kan vragen als ze het gebruiken.
Je moet dus kiezen... of jij schrijft het programma voor jezelf (waardoor je die 25 uur werk niet vergoed krijgt, maar je wel licentiekosten kan vragen) of je schrijft het voor hun (waardoor je gewoon die 25 uur als loonuren kan declareren). Kijk gewoon ff wat zij het liefst willen of wat jij het liefst wil. Het geeft je iig een beetje houvast als je die 25uur met een bepaald loon zou vermenigvuldigen.

blog
sow
eee

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

denk in iig goed na over de eigendomsrechten van het product. hier ontstaan maar al te vaak discussies over achteraf. Al eerder genoemd; maintain. Neem je dit mee en hoever ga je erin? Kijk uit dat je het maintain goed afdekt zodat het bedrijf bij een ander OS geen claim bij jou kan leggen om je progje compatible te maken.

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Met het File Open / File Save dialog van de meeste programma's (maar zeker van Word en Excel) heb je al een bijna volwaardige Explorer. Files deleten, renamen, properties opvragen, copy/pasten, het kan allemaal.

Daarom staat dat ding ook op die website van slechte GUI voorbeelden.

More than meets the eye
system specs

• MSalters
File>Open... -> Open File Common Dialog
Filter=All files (*.*)
Dir=C:\Windows
Recht klikken op explorer, Run/Uitvoeren uit context menu kiezen. Voila, een shell.

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-11 19:54

krvabo

MATERIALISE!

Je start word, je klikt op Open File, en je zit in een mini-explorer ;)
Zo ben ik ongeveer ook al overal geweest op school, veel sysadmins vergeten dat.

Hm, spuit 11.

Je gaat weer weg uit het land.
Mij lijkt het het makkelijkst als je een vaste prijs rekent (zeg 750 euro), en als ze de source willen, daar nog een extra bedrag bovenop komt (zeg een 500 euro). Ik zou per definitie alleen bugfixes als ondersteuning bieden, maar voor extra opties te onderhandelen per email, en een vast bedrag per uur (zeg 30 euro).

[ Voor 39% gewijzigd door krvabo op 20-08-2005 17:27 ]

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Ja okay, die truck ken ik idd.. maar de agents die er mee gaan werken (de gene die er nu werken iig) zijn niet zo ver gevorderd dat ze dat kunnen, die hebben allemaal zoiets van.. "geen start balk! :o.. damn...tja, dan maar niet... " :P

Humankind… be both.

Pagina: 1