Zoals de titel het zegt ben ik op zoek naar een laptop. Hij moet vooral dienen op de universiteit waar ik informatica ga studeren en moet ook goed te gebruiken zijn om allerhande photoshop bewerkingen mee uit te voeren.
Uiteraard heb ik als student een budget dat ik zo laag mogelijk wil houden, maar in geval van 'moeten' ... nja, dan moet het maar (met veel tegenzin).
De laptop is ook echt slechts een mobiele oplossing, eenmaal ik thuiskom heb ik een dual xeon. Het zal dus geen echt werkpaard moeten worden, maar mag toch niet te traag/instabiel/weetikwat lopen.
Heb al wat rondgekeken en heb ondertussen ook al wat raad gekregen:
Geen sempron/celeron
533MHz FSB
Een deftige grafische proc (dus shared is uitgesloten I guess).
Vermijd HP, blijf zo ver mogelijk uit de buurt van Packard Bell.
Dell neukt je na de garantie tijd.
Zow, nja, Acer? Maar de welke? Zijn die Sempron/Celeron procs echt zo slecht? Krijg ik met een 400FSB mijn werk niet gedaan?
Black Box
Uiteraard heb ik als student een budget dat ik zo laag mogelijk wil houden, maar in geval van 'moeten' ... nja, dan moet het maar (met veel tegenzin).
De laptop is ook echt slechts een mobiele oplossing, eenmaal ik thuiskom heb ik een dual xeon. Het zal dus geen echt werkpaard moeten worden, maar mag toch niet te traag/instabiel/weetikwat lopen.
Heb al wat rondgekeken en heb ondertussen ook al wat raad gekregen:
Geen sempron/celeron
533MHz FSB
Een deftige grafische proc (dus shared is uitgesloten I guess).
Vermijd HP, blijf zo ver mogelijk uit de buurt van Packard Bell.
Dell neukt je na de garantie tijd.
Zow, nja, Acer? Maar de welke? Zijn die Sempron/Celeron procs echt zo slecht? Krijg ik met een 400FSB mijn werk niet gedaan?
Black Box