Toon posts:

Laptop voor unif en photoshop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel het zegt ben ik op zoek naar een laptop. Hij moet vooral dienen op de universiteit waar ik informatica ga studeren en moet ook goed te gebruiken zijn om allerhande photoshop bewerkingen mee uit te voeren.
Uiteraard heb ik als student een budget dat ik zo laag mogelijk wil houden, maar in geval van 'moeten' ... nja, dan moet het maar (met veel tegenzin).
De laptop is ook echt slechts een mobiele oplossing, eenmaal ik thuiskom heb ik een dual xeon. Het zal dus geen echt werkpaard moeten worden, maar mag toch niet te traag/instabiel/weetikwat lopen.

Heb al wat rondgekeken en heb ondertussen ook al wat raad gekregen:
Geen sempron/celeron
533MHz FSB
Een deftige grafische proc (dus shared is uitgesloten I guess).
Vermijd HP, blijf zo ver mogelijk uit de buurt van Packard Bell.
Dell neukt je na de garantie tijd.

Zow, nja, Acer? Maar de welke? Zijn die Sempron/Celeron procs echt zo slecht? Krijg ik met een 400FSB mijn werk niet gedaan?

Black Box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 17:07

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

ik heb op dit moment een IBM Thinkpad R51 gekocht (2 zelfs) met een P-m 1.7ghz, ati readeon 7500 mobility.

ik ga hem zelf gebruiken voor school. geluid en licht techniek. dus ik moet aan het werk met cad programma's. mijn vriendin heeft de andere en die doet fotonica en gebruikt hierop verschillende soorten photoshop (7, cs en cs2)

beiden zijn we allebei erg tevreden met deze laptopjes.

(voor games doet die het ook lekker trouwens.)

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Wat is dat voor onzin over HP, PB en Dell? Als je het zo goed weet waarom open je dan een topic?

Deze vraag is trouwens pas geweest. Zoek maar:
http://gathering.tweakers...photoshop&where=Dit+forum

* PcDealer wordt ziek van al die simpele welke notebook moet ik hebben topics...

[ Voor 27% gewijzigd door PcDealer op 19-08-2005 16:51 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PcDealer schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 16:50:
Wat is dat voor onzin over HP, PB en Dell? Als je het zo goed weet waarom open je dan een topic?
Raad krijg je meestal niet van jezelf e 8)7 Dachtet niet.... Het zijn anderen die dat beweren, en voor Dell hebben ze gelijk, dat is gewoon zo!
* PcDealer wordt ziek van al die simpele welke notebook moet ik hebben topics...
Excuzeer daarvoor, daar heb je gelijk. Had search nagekeken, en je krijgt een hoop gelijkaardige vragen, maar daarom niet van mensen in eenzelfde situatie, dus ik dacht, waarom niet ff vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 17:01:
[...]

Raad krijg je meestal niet van jezelf e 8)7 Dachtet niet.... Het zijn anderen die dat beweren, en voor Dell hebben ze gelijk, dat is gewoon zo!

[...]

Excuzeer daarvoor, daar heb je gelijk. Had search nagekeken, en je krijgt een hoop gelijkaardige vragen, maar daarom niet van mensen in eenzelfde situatie, dus ik dacht, waarom niet ff vragen.
Even een :) tussendoor, anders lijk ik zo boos ;)

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor een asus laptopje gaan A6, V6V of M6V

Ik heb zelf de M6v gekocht voor mijn HBO Informatica opleiding en die bevalt prima. Garantie van asus is ook prima (2jaar)
Pagina: 1