Toon posts:

[visual studio] - xml bestand in mijn build folder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil een eigen-gemaakt xml bestand gebruiken in mijn windows c# programma. Het lastige is, als ik een xml bestand toevoeg, komt deze in mijn project-map te staan, en als ik het programma built, komt deze niet automatisch in mijn debug of release map. Dat is vervelend, want dan moet ik elke keer als ik iets veranderd heb in het xml document, deze weer kopieeren naar de debug/release map. Hoe kan je dat het slimst doen?

Verwijderd

show all files in de solution explorer kiezen, dan verschijnt de bin folder, deze selecteren en include in project kiezen (rechtermuisknopmenu) en dan je xml bestand daarnaar toe slepen

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 19:09

pjvandesande

GC.Collect(head);

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 16:38:
Hallo,

Ik wil een eigen-gemaakt xml bestand gebruiken in mijn windows c# programma. Het lastige is, als ik een xml bestand toevoeg, komt deze in mijn project-map te staan, en als ik het programma built, komt deze niet automatisch in mijn debug of release map. Dat is vervelend, want dan moet ik elke keer als ik iets veranderd heb in het xml document, deze weer kopieeren naar de debug/release map. Hoe kan je dat het slimst doen?
Gebruik gewoon Build Events. Zie je Project Property Page.

In dat Build Event kopieer je elke keer de XML file naar je Project Output. Werk prima.

[ Voor 8% gewijzigd door pjvandesande op 19-08-2005 17:16 ]

• staefke
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 08:01
als je googlet op "visual studio .net copy file on build" moet je ff op het eerste resultaat klikken, moet je wel wat mee kunnen denk ik...

[ Voor 5% gewijzigd door staefke op 19-08-2005 17:18 . Reden: te laat zie ik ]

duh ?

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 19:09

pjvandesande

GC.Collect(head);

code:
1
copy $(ProjectDir)MijnBestand.xml $(ProjectDir)$(OutDir)MijnBestand.xml

Meer info over Build Events vind je hier.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, mooi, bedankt! (Er moeten bij mij wel quotes omheen, vanwege de spaties in de mapnaam "visual studio projects". Het wordt dan copy "$(ProjectDir)MijnBestand.xml" "$(ProjectDir)$(OutDir)MijnBestand.xml"

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 09:25 . Reden: Stukje tussen haakjes toegevoegd ]

Pagina: 1