Toon posts:

[laptop] te warm?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een compaq presario 1700 laptop (p3 700) gerepareerd (de cola van het moederbord gehaald en de stroom connector opnieuw op het moederbord gesoldeerd). Tenminste dit had ik vorig jaar gedaan nadat de laptop 2 jaar in de kast had gelegen. Helaas deed ie het toen niet, vandaag ben ik weer bezig geweest en hij boot!

Maar... zodra windows ME start valt de laptop eerst in standby, als ik hem dan weer aan zet gaat hij even verder en valt hij uit.

Ik denk dat het een hitteprobleem is, als het goed is gaan die dingen nml uit als ze te warm worden. Maar met welke huis/tuin/keuken thermometer kan ik dit meten? En hebben andere ervaringen met hitte en daardoor uitvallen van laptops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 19:49
Dit klinkt meer als een accu probleem.
Probeer de machine eens zonder accu te laten werken :)

Meestal treden hitte-problemen pas op nadat de machine langere tijd aanstaat. Verder waren de P3's niet van die zeer hete processoren. Als de koeler voldoende contact maakt met de processor ging de fan soms niet eens aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de accu heb ik er niet in zitten, hij zit via de stroom connector :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit heeft verder weinig te maken met overklokken :) vandaar dat ik deze even naar OH zet :)

Move DOC -> OH

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En dit heeft evenmin iets met Overige Hardware te maken

Move OH -> CSL

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem of niet, ik heb er wel eentje. Ik ben in het bezig van een Compaq Presario M2020EA. De laptop beviel tot nu toe nog uitstekend alleen de laatste 2 dagen heb ik een klein probleempje.

Het lukt mij bijv. niet meer om met Norton een full system scan te voltooien omdat de laptop dan op een gegeven moment de pijp aan maarten geeft en afslaat. Nu vermoedde ik zelf al dat dit waarschijnlijk een hitteprobleem was, dus heb even speedfan erop gezet. En idd, temp1 (wss de CPU) geeft waarden aan van 70 tot een goede 90 graden (dit is wanneer er goed op wordt gewerkt). De Harddisk geeft waarden aan tussen de 30 en 40 graden, dit is volgens mij aardig normaal.

Het vreemde vind ik dat ik duidelijk de fans nog hoor blazen, ik weet niet of er 1 danwel 2 inzitten. En op de plek waar het warm wordt (wel warm maar er kan geen eitje op worden gebakken) vertrekt daadwerkelijk ook nog warme lucht naar buiten.

In de bios heb ik geen temperatuursaanduiding gezien, dit is echt zo'n basisbios waar slechts de tijd, datum en enkele mindervalide instellingen kunnen worden gewijzigd. Heeft iemand een idee wat er loos is en wat eraan gedaan kan worden!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:04

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Om mee te beginnen zou ik de fans van de laptop eens schoonblazen met een compressor, in de loop van de tijd kan er erg veel stof achterblijven.
Pagina: 1