Nieuwe tarieven Telfort

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-07 22:24

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik zag net tot mijn grote verbazing dat de tarieven van Telfort ingrijpend verhoogt zijn.
Ik zat net zelf op het punt om mijn abonnement te verlengen... maar als ik nu de prijzen zie

Ik heb dus op dit moment een TF400 abbonement dat voorheen 40 Euro per maand kostte. Nu is het zo dat alle abonnementen met uitzondering van de Samenbellen abonnementen 10% duurder zijn geworden. Daarentegen krijg je als extra: "gratis bonusminuten zijn geldig naar vaste nummers (niet commercieel) in Nederland tussen 20.00 - 8.00 uur"

SMS voor de normale abbonementen was: 18 cent NU: 22 cent
SMS voor de samenbellen abbonementen was: 15 cent NU: 22 cent
MMS: ongewijzigd (45 cent per bericht)

GPRS was 1.50/MB NU: 5 Euro/MB

Gesprekskosten buiten de bundel is gelijk aan beltarief binnen de bundel NU: 22 cent
Daarnaast kent Telfort nu ook 6 cent opstartkosten buiten de belbundel!!!

Al met al is Telfort nu een heel stuk duurder geworden en veel minder interessant. Zeker kijkend naar de duurdere belbundels. Samenbellen is op dit moment het meest interessante aangezien alle tarieven verder nu gelijk zijn. Hiervoor was het zo dat een duurder abbonement veel voordeliger was met kosten buiten de bundel, geen opstartkosten etc.

Naar mijn inzicht is dit dus een domme zet van Telfort en zorgen zij hiermee alleen maar dat minder mensen de duurdere abbonementen zullen aanschaffen.

Verder is het zo dat de tarieven van Prepaid "bijna" interessanter zijn:

SMS: 8 cent per bericht (bijna 3x goedkoper dan bij een abbonement!)
MMS: 45 cent
Belkosten: Piek & dal Vast Mobiel
ma - vr 8.00 - 20.00 € 0,45 € 0,45
ma - vr 20.00 - 8.00 + weekend € 0,10 € 0,20
opstartkosten: 7 cent

Ik snap echt niet wat de beweegreden is geweest van telfort voor deze ingrijpende prijswijzigingen (waar ik overigens heel fijn niet van op de hoogte ben gesteld). Op deze manier maken ze alleen maar prepaid en Samenbellen interessanter terwijl ze juist veel nieuwe abbonementsvormen hebben geintroduceerd!

Als iemand mij kan vertellen wat hier de reden dus achter is :?

Daarnaast baal ik van het feit dat bij een abbonementsverlenging ik volgens de nieuwe tarieven moet gaan betalen, terwijl je toch zou zeggen dat het om een verlenging gaat van je "oude" contract met de daarbij horende regels... maar blijkbaar denkt Telfort hier anders over :/
Heb hierover de met de klantenservice aan de telefoon gezeten, maar die konden mij natuurlijk niets zinnigs melden.

Nu baal ik en heb ik geen idee wat ik moet doen... voordeel van telfort wel boven de andere providers is dat je na 9 maanden kan verlengen, dat je gratis (nog) voicemail kan afluisteren en dat de vergoedingen op telefoons meestal hoger is dan bij andere providers.

[ Voor 4% gewijzigd door n00bs op 19-08-2005 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 22:25
Gelukkig, ik stap per september over op debitel vodafone. :7

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134763

mijn abbo omgerekend naar de nieuwe prepay tarieven:

120 smsjes * 8 cent = €9,60

200 min * 45 cent = €90,00

maakt bij elkaar €99,60 stuk duurder nog iig als de €35,- die ik er nu voor betaal ;)

vergeet ook niet dat je bij prepay de 7 cent opstartkosten heb, dit en al maakt het toch niet zo interessant als dat het lijkt, het goedkope sms tarief is meer een lokkertje voor de jeugd in de leeftijdscatogerie 14 t/m 17, welke sms nogal vaakt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Idd. maar op dit moment lijkt KPN Hi is zijn geheel (met rekening houding van een veel beter dekkend netwerk) interessanter dan Telfort... geen opstartkosten, veel goedkopere SMSjes, beltarieven bijna gelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-06 13:36
Zou het misschien iets te maken hebben met de overname door KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-07 09:46
volgens mij heb ik net optijd verlengd. k hoop alleen neit dat ze nu die abbo's ook gaan veranderen. maarjah, let's see

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-07 11:34

-d-

mastair schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 16:38:
Gelukkig, ik stap per september over op debitel vodafone. :7
Sterkte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dat gaat niet door; zie de diverse nieuwssites (was deze week in het nieuws).

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Name
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:12

Nick Name

SinFest!

pven schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 16:52:
[...]

Dat gaat niet door; zie de diverse nieuwssites (was deze week in het nieuws).
Volgens mij ben je in de war met de plannen van KPN en Deutsche Telekom om O2 over te nemen. (Greenfield Capital Partners heeft in 2003 O2 gekocht van mmO2)

[ Voor 10% gewijzigd door Nick Name op 19-08-2005 17:09 ]

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ben ik blij dat ik weg ga bij Telfort Prepaid :D
lekker naar KPN/HI terug :)

[ Voor 24% gewijzigd door SMSfreakie op 19-08-2005 17:10 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Telfort verandert de bundels, de consument ziet dat en denkt dus dat het allemaal goedkoper is geworden ( afgezien van de kritische consument dan ).
Mobiel bellen ( sms-en vooral! ) was vrij duur en door de introductie van onder andere "bonusminuten" wil Telfort met dit verfrissende concept extra klanten binnentrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38342

Ikzelf denk dat KPN door deze actie probeert wat klanten terug te winnen die enkel een mobiel abbo willen nemen (dus geen vaste aansluiting). Ze vergeten waarschijnlijk dat de mensen die een Telfort abbo hadden vanwege de goede prijs nu iets anders zullen gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:12
offtopic:
Inderdaad, hij zal het nodig hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82206

En die bonusminuten stellen ook weinig voor omdat steeds meer mensen geen vaste lijn meer hebben. Zo kan ik ook extra's weggeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-02 23:34
Het gehele gebeuren geldt alleen voor mensen die nu zich aanmelden bij Telfort? Anders gaat ik toch echt mijn contract laten ontbinden, want dan zoek ik wel een andere provider... (Bij prijswijziging mag je toch je contract opzeggen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
DanielB schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 17:49:
Het gehele gebeuren geldt alleen voor mensen die nu zich aanmelden bij Telfort? Anders gaat ik toch echt mijn contract laten ontbinden, want dan zoek ik wel een andere provider... (Bij prijswijziging mag je toch je contract opzeggen?)
Prijswijzigingen gelden nooit voor al een bestaand contract! Als dit wel zo is, is dit reden genoeg tot directe ontbinding.

Het vreemde echter wel is dat wanneer jij je contract op dit moment verlengd dat jij niet je oude tarieven behoud maar overgaat op de nieuwe tarieven :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:20

DeX

Wellicht kunnen diegene met een contract overwegen om hun contract te verlengen. Een los abonnement is namelijk nu wel aantrekkelijk. T400 waar de ts het over heeft is momenteel 22 euro per maand ipv 44.

Zelf heb ik een samenbellen 500, daar betaalde ik eerst 12,50 per maand voor. Nu is dat 3,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
DeX schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 21:02:
Wellicht kunnen diegene met een contract overwegen om hun contract te verlengen. Een los abonnement is namelijk nu wel aantrekkelijk. T400 waar de ts het over heeft is momenteel 22 euro per maand ipv 44.

Zelf heb ik een samenbellen 500, daar betaalde ik eerst 12,50 per maand voor. Nu is dat 3,50.
Ahum, 22 Euro ZONDER een GSM erbij is echt vreselijk duur!!!
Op www.gsmweb.nl kan je bv ook dat abbo nemen voor 12.50 effectief per maand...

Maar daar gaat dit topic dus niet over, het gaat om het feit dat inhoudelijk je nu VEEL minder waar krijgt voor je geld.

SMS is 22-47% duurder geworden afhankelijk van het type abbonement.
GPRS is 233% duurder geworden

Gesprekskosten buiten de bundel voor bv mijn Telfort 400 abbonement zijn van 10 cent naar 22 cent gegaan + 6 cent opstartkosten!!! Dat is dus voor 1 minuut bellen een verhoging van 180%!

Komt erop neer dat gesprekken buiten je bundel die kort van aard zijn wel vreselijk duur worden! en je eigenlijk gedwongen wordt om een duurder abbonement te nemen dan je normaal gewend was OF om juist een goedkoop Samenbellen abbonement te nemen... ik blijf erbij echt stomme actie van Telfort en ik hoop dat er veel mensen veel aandacht aan zullen besteden.

Daarnaast is dat Samenbellen al meer dan een jaar bij gsmweb maar 2.50...

[ Voor 19% gewijzigd door n00bs op 19-08-2005 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Behoorlijk absurd dit...

Mijn 200 minuten abonnement is slechts van 25 naar 26 euro gegaan, maar SMS zonder bundel kost nu 0,22 euro, dit was 0,15! En buiten je bundel nu een starttarief van 6 cent..

GPRS van 1,50 naar 5 euro per MB!

Slechte zaak dit.. :/

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-07 18:44
Ik neem aan dat ik met mijn bestaan de abbo nog wel steeds GPRS voor eur. 1,50 per MB ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-07 18:44
zie het antwoord net al op de site van Telfort:

* Abonnement afgesloten voor 1 augustus 2005? Dan betaal je € 0,15 per 100 KB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Oei, ik heb net een halve maand geleden mijn abbo met een jaar verlengd.

Laten we hopen dat voor mij die nieuwe woekertarieven niet gelden. Anders ga ik dus echt wel gebruik maken van de bewuste wet die je het recht geeft op te zeggen als de voorwaarden ingrijpend veranderen.

Ik zie het bij mijn eerstvolgende telefoonrekening wel :P

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:16

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

dawuss schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 23:01:
Oei, ik heb net een halve maand geleden mijn abbo met een jaar verlengd.

Laten we hopen dat voor mij die nieuwe woekertarieven niet gelden. Anders ga ik dus echt wel gebruik maken van de bewuste wet die je het recht geeft op te zeggen als de voorwaarden ingrijpend veranderen.

Ik zie het bij mijn eerstvolgende telefoonrekening wel :P
helaas, bij een verlenging ga je akkoord met de nieuwe voorwaarden, welke je ook kan lezen bij verlengen via telfort. (staat een link in de verlengtool :P )

Heb je het bij een andere (web)dealer besteld hebben die jou de voorwaarden niet heeft laten zien, of dat heeft gevraagd, mag je die gaan schoppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

wimpie schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 22:47:
Behoorlijk absurd dit...

GPRS van 1,50 naar 5 euro per MB!

Slechte zaak dit.. :/
Bij de oude abbonnementen zat GPRS er dus los bij zonder bundel, die mogelijkheid hebben ze nog wel en das duur. Nu hebben ze er naast nog databundels. Dan is een 5MB bundel maar 5 euro, dus 1 euro per MB, 50 eurocent goedkoper dan voorheen.
Het is maar hoe je het bekijkt.

Ik kijk trouwens bij de tarieven voor mobiel internet via breedband (zou dat via het EDGE netwerk gaan?) en bij de tarieven voor GPRS. Beide zijn qua prijs gelijk, maar qua benaming anders, wat zou daar het verschil zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

_Mystikal_ schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 23:21:
Heb je het bij een andere (web)dealer besteld hebben die jou de voorwaarden niet heeft laten zien, of dat heeft gevraagd, mag je die gaan schoppen :P
Ik ben bij een T-for-telecom binnengewandeld om te verlengen, en daar stond niets van tariefwijzigingen. Eens achteraan gaan dan.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Laatst online: 14-07 23:19
3. Telfort kan te allen tijde de voor de Producten of Diensten geldende prijzen wijzigen. Indien de wijziging een verhoging betreft, zal Telfort Gebruiker hiervan ten minste 14 (veertien) dagen van tevoren op de hoogte stellen. De Gebruiker heeft alsdan het recht de betreffende Overeenkomst kosteloos op te zeggen tegen de datum waarop de verhoging van kracht wordt.
Kan ik nu me abbo opzeggen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
FaNtJuH schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 23:29:
[...]

Kan ik nu me abbo opzeggen? :D
Heb je de rest van dit topic al gelezen? Heb je al gezocht naar wanneer je daadwerkelijk voortijdig op kan zeggen? :/

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Als je nu via www.telfort.nl een NIEUW abonnement afsluit, krijg je 90 (!!!) % korting... Dus voor 2,50 per maand bel je 200 minuten! Gewoon niet verlengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 15:42
Ik kijk me rekeningen elk maand na, maar zie nog steeds een EURO 0,15/sms afgerekend worden. het gaat pas interessant worden als dat veranderd wordt zonder medeweten van onderstaand persoon...

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44203

Kwam er van de week achter dat Telfort een hoge prijs voor toestellen vraagt. Had 8 wkn geleden m'n zakelijk abo verlengd toen plots m'n telefoon ermee stopte. Kreeg een aanbieding om een extra sim te nemen met dezelfde bundels die ik al. Prijs: 23.25 ex. BTW voor 24 mnd met een SE K750i. Ik betaal nu per sim zonder toestel 8,-. Da's een verschil van 15,25 dus een prijs van 15,25x24=366,- ex BTW = 435,54!!! Kortom: zonder toestel is Telfort goedkoop. Je kan beter een los toestel in de winkel halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Anoniem: 44203 schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 00:08:
Kwam er van de week achter dat Telfort een hoge prijs voor toestellen vraagt. Had 8 wkn geleden m'n zakelijk abo verlengd toen plots m'n telefoon ermee stopte. Kreeg een aanbieding om een extra sim te nemen met dezelfde bundels die ik al. Prijs: 23.25 ex. BTW voor 24 mnd met een SE K750i. Ik betaal nu per sim zonder toestel 8,-. Da's een verschil van 15,25 dus een prijs van 15,25x24=366,- ex BTW = 435,54!!! Kortom: zonder toestel is Telfort goedkoop. Je kan beter een los toestel in de winkel halen.
Je kan beter ten alle tijde alles op het internet bestellen ;)
Abonnementen zijn op 't internet goedkoper en telefoons ook... op dit moment is het meestal voordeliger om op een internetsite een TF abbo inc. GSM te bestellen. Maar goed dit is OFFTOPIC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145114

n00bs schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 00:17:
[...]

Je kan beter ten alle tijde alles op het internet bestellen ;)
Abonnementen zijn op 't internet goedkoper en telefoons ook... op dit moment is het meestal voordeliger om op een internetsite een TF abbo inc. GSM te bestellen. Maar goed dit is OFFTOPIC ;)
SE K750i gratis met Telfort 150 bundel, 1 jaar, 10,5 euro per maand, bij de Telfort winkels (ik geloof wel alleen deze zaterdag). Welke internetshops zijn dan goedkoper? 'k Vind die nieuwe feitelijke tarieven van TF niet zo gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Anoniem: 145114 schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 13:56:
[...]

SE K750i gratis met Telfort 150 bundel, 1 jaar, 10,5 euro per maand, bij de Telfort winkels (ik geloof wel alleen deze zaterdag). Welke internetshops zijn dan goedkoper? 'k Vind die nieuwe feitelijke tarieven van TF niet zo gek.
Hmz omdat dus 1 dag op een heel jaar de TF winkels goedkoper zijn, zijn ze in het algemeen goedkoper dan Internetwinkels... right :Z

Daarnaast staat deze aanbieding NIET vermeld op de TF site alleen inc. 2 jarig abonnement :z

[ Voor 10% gewijzigd door n00bs op 20-08-2005 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
ps: zag wel dat je de SE W800 gratis nu kon krijgen bij TF200 1 jaar + gratis 13e/15e maand dat is idd veel goedkoper bij de TF shop dan bij welke internetwinkel dan ook... het is zover ik weet een tijdelijke aanbieding.

• bosaap22
  • Laatst online: 15-07 08:57

bosaap22

Doing things I'm good at.

Ik zit dus met hetzelfde probleem.... Begin november loopt mijn abo.. (Telfort 300) af, en zit ook al een beetje rond te neuzen. Je bent er bij Telfort idd niet op vooruit gegaan als je nu verlengt!!!
Nu keek ik naar de prijzen van T-mobile....
Daar betaal je 300 min voor €35,50... (€0,50 meer dan Telfort)
Hier betaal je ook na je bundel €0,22 per minuut altijd! En een starttarief van €0,06

Kijk ik even naar de korting die je krijgt op een toestel:
Telfort verlengen (300 min, 1 jaar) + K750i = €35,-
T-mobile nieuw abo (300 min, 1 jaar) +K750i = €33,-

Daar hoef je het dus niet voor te doen. Tevens heb ik nog niet de aansluitkosten die je bij T-mobile betaald erbij gerekend. ( 50% van €52,50)
Allemaal erg frustrerend dus!! :(

Ik ben altijd tevreden geweest met T-mobile. Vorig jaar door de goede aanbiedingen van Telfort overgestapt en ook daar ben ik tevreden over. Nu weet ik ff echt niet meer wat ik nu moet doen. Wellicht is Vodafone of KPN Hi nu voordeliger?? Ga in ieder geval voor een jaar abo met +/- 300 min.

Iemand een goeie tip??

Anoniem: 18023

Hi abo incl databundel.

Ik betaal nu nog het tarief van 2 jaar geleden:
30 euro voor 200min/sms
17,50 voor 15MB data
Data is (ruim) genoeg, minuten/sms is wat aan de krappe kant. Maar nu heb je voor minder geld, meer bundel, bv.
34,50 voor 225min/450sms en 10MB/maand.

Dus voor (veel) meer sms, 20% meer belminuten en wat minder data, betaal ik dan wel bijna 15 euro per maand minder.

Ik snapte vroeger al dat gezeur over het dure KPN al niet, en met deze leuke tarieven al helemaal niet. Bovendien prima bereik en klantenservice. Ben dan ook al een jaar of 6 klant bij ze.

• bosaap22

bosaap22

Anoniem: 18023 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 03:05:
[...]

Hi abo incl databundel.

Ik betaal nu nog het tarief van 2 jaar geleden:
30 euro voor 200min/sms
17,50 voor 15MB data
Data is (ruim) genoeg, minuten/sms is wat aan de krappe kant. Maar nu heb je voor minder geld, meer bundel, bv.
34,50 voor 225min/450sms en 10MB/maand.

Dus voor (veel) meer sms, 20% meer belminuten en wat minder data, betaal ik dan wel bijna 15 euro per maand minder.

Ik snapte vroeger al dat gezeur over het dure KPN al niet, en met deze leuke tarieven al helemaal niet. Bovendien prima bereik en klantenservice. Ben dan ook al een jaar of 6 klant bij ze.
Dat is allemaal leuk en aardig, maar niet actueel en sluit ook niet aan bij mijn behoeften.
Ik hoef geen data bij mijn abo en de tarieven op dit moment zijn anders.... Is lees net:

Hi €30,- per maand. 225/450 (225 bel of 450 sms)
Buiten de bundel €0,24 per minuut.
"Gesprekken die korter zijn dan één minuut, worden als één minuut in rekening gebracht."

Lijkt me in mijn geval niet voordelig.
Toch bedankt voor de moeite :)

• Jazco2nd
  • Laatst online: 16-07 22:19
Nou ik denk dat dit meer om prijsafspraken gaat!

Tmobile was altijd erg goedkoop, buiten de bundel... belde ik voor 11 cent... nu bel je buiten de bundel standaard voor 23 cent!
KPN is dan met 24 cent nog duurder... dito voor vodafone....

anyways ik heb lekker WirelessCircle, 3 euro voor gratis bellen (telfortnrs)

bosaap22 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 03:14:
[...]
Hi €30,- per maand. 225/450 (225 bel of 450 sms)
Buiten de bundel €0,24 per minuut.
"Gesprekken die korter zijn dan één minuut, worden als één minuut in rekening gebracht."

Lijkt me in mijn geval niet voordelig.
Toch bedankt voor de moeite :)
Dan is dat toch veranderd met de nieuw abonnementen. Bij de oude abonnementen, waren minuten/sms buiten de bundel net zo duur als er in.
Heb je 200min voor 30euro, kost elke minuut buiten je bundel 15 cent
Heb je 400min voor 45 euro, kost elke minuut buiten je bundel 11 cent.

En hoeveel gesprekken < 1 minuut heb je eigenlijk?
Rekenen niet alle providers de eerste minuut volledig?

Jazco2nd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 03:39:
Dat lijkt me sterk.
Vergelijk het met brandstof: als Shell het 5cent de liter omhoog gooit, ben je wel gek om niet te volgen. Zeker als pomp aan de snelweg, weet geen mens je tarieven, en tanken ze gewoon als ze moeten, of bij de pomp waar het bedrijf een tankpas van heeft.

Verhogen = kassa. Niet verhogen = slechts beperkte winst van de weinigen die overstappen.
En gratis klote-ontvangst, dubieuze facturen, mensen aan de lijn die je niet gebeld had.
Of is dat inmiddeld allemaal verbeterd?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07 08:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 18023 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 03:47:
[...]

En gratis klote-ontvangst, dubieuze facturen, mensen aan de lijn die je niet gebeld had.
Of is dat inmiddeld allemaal verbeterd?
ontvangst van Telfort is maar marginaal slechter dan van andere netwerken en is heel erg locatie afhankelijk. Er zijn ook zat plekken in NL te noemen waar vodafone bijvoorbeeld slechter ontvangt dan Telfort.

Van wazige rekeningen heb ik niet gehoord dat dit structureel is, volgens mij is de administratie van Telfort net zo goed/slecht als die van andere aanbieders, niet zoals chello een tijdje terug structureel raar was.

En dat laatste: "mensen aan de lijn die je niet belt", dat is een eenmalige storing die in het oosten van het land optreed sinds twee dagen en die storing wordt opgelost / is gewoon al opgelost, ook niets structureels, elke netwerkaanbieder heeft zo af en toe weleens een storing (zelfs het best bekend staande netwerk -die van kpn mobile- heeft weleens een halve dag problemen met sms'jes gehad bijvoorbeeld)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

JvS schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 08:48:
[...]

ontvangst van Telfort is maar marginaal slechter dan van andere netwerken en is heel erg locatie afhankelijk. Er zijn ook zat plekken in NL te noemen waar vodafone bijvoorbeeld slechter ontvangt dan Telfort.

Van wazige rekeningen heb ik niet gehoord dat dit structureel is, volgens mij is de administratie van Telfort net zo goed/slecht als die van andere aanbieders, niet zoals chello een tijdje terug structureel raar was.
Ik bedoel dat vooral in vergelijking tot een jaar of drie geleden toen ik min of meer een telfort-zakelijk abo door de strot werd geduwd, is jaren later voortgezet door wirelesscircle.

In die tijd kon je rustig je telefoon een maand in een la leggen en nog een rekening van 5 euro ontvangen, en dat soort geintjes.

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:44

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Afgelopen 2 jaar heb ik een Telfort 100 abootje gehad. De eerste paar rekeningen helemaal gecontroleerd aan de hand van mijn uitgaande gesprekkenlijst en de sms outbox, rekening klopte tot op de cent. Problemen met ontvangst heb ik nooit gehad, alleen heb ik gemerkt dat in (of buiten eigenlijk, in het bos) het Brabantse grensdorp waar mijn ouders een vakantiehuisje hebben de ontvangst wat mager is. Maar mijn vader heeft een zakelijk KPN-abo en die heeft daar NOOIT ontvangst, noppes nada.

Wat betreft kosten, ik heb net mijn abo verlengd bij Telfort, gekozen voor verlenging met nieuw toestel (SE K750i) en dat is zolang je binnen de bundel blijft amper duurder dan voorheen (was 12,50 excl. btw, nu 16 euro INCLUSIEF volgens de miep die ik van Telfort aan de telefoon kreeg), namelijk 1 euro per maand, vind ik meevallen. Ja, SMS-en is veel duurder geworden en dat vind ik ook een achterlijke actie, maar dat doe ik toch amper. Dataverkeer kan me al helemaal niet boeien, via een telefoon vind ik dat sowieso je reinste onzin. Als je regelmatig internet via een ding dat bedoeld is om mee te bellen kun je bovendien een databundel afsluiten die helemaal niet duurder is dan de datatarieven eerder.

Al met al: ja Telfort is aan het kloten geweest, maar ik vind het eigenlijk niet zo dramatisch als hierboven wordt gebracht.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Jazco2nd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 03:39:

Tmobile was altijd erg goedkoop, buiten de bundel... belde ik voor 11 cent... nu bel je buiten de bundel standaard voor 23 cent!
KPN is dan met 24 cent nog duurder... dito voor vodafone....

Hier had ik al eerder naar gekeken, maar zette mijn vraagtekens bij alle informatie neer :) nu zie ik dat die site nog steeds bestaat met die gekke lage tarieven. helaas is die site nog steeds verschrikkelijk onoverzichtelijk!

Maar wat ik snap dat je altijd binnen NL gratis onbeperkt naar TF nummers kan bellen voor maar 3 Euro per maand :? en 60 uur naar Wireless Circle nummers (al ken ik niemand die dit heeft). Daarnaast zijn alle tarieven zeer laag behalve van MMS. Ik bel zelf voornamelijk naar mensen met TF en heb nu een TF 400 abbo, voordeel hiervan is dat ik bij verlenging een mooi nieuw toestel kan uitzoeken, maar een TF samenbellen 500 voor 2.50/mnd zou logischer zijn. Maar Wireless Circle is NOG goedkoper dan Samenbellen :? (en het loopt toch allemaal via Telfort?).

Heb je verder wel eens spooknota's gekregen of zijn er addertjes onder het gras (zo zie ik dat je voor je nota's flink moet betalen en ben je verplicht om deze op zijn minst per email te ontvangen?).

Wanneer heb je geen recht meer om aan Wireless Circle deel te nemen ? ik zit nu nog op een deelnemende instelling en volg ik een deeltijd opleiding.

SnoeiKoei >

Wappen vind ik persoonlijk wel handig, zit vaak in de trein etc treinen die uitvallen en noem maar op. Dan ga ik altijd even naar de wapsite van de NS, ook maak ik vaak gebruik van de goudengids en de telefoongids via wap. Als je onderweg bent kan je moeilijk altijd telefoonboeken van elke stad meenemen ;)

Verder zullen de meeste mensen regelmatig van SMS gebruik maken en verdienen ze nu behoorlijk extra aan, er was juist een tijd geleden vastgesteld dat de verkoopprijs van SMS VEELS te hoog was... nu is het nog hoger geworden voor abonnementen :? en waarom zouden mensen als vaste klant gestraft moeten worden tov prepaid klanten...??? daar is SMS namelijk veel goedkoper.

Iemand die altijd precies binnen de bundel belt, nooit gebruik maakt van SMS of GPRS zal inderdaad weinig merken van de prijsverhoging, alleen dat hij/zij nu 10% meer moet betalen aan abbonementskosten. Maar ik zit vaak boven mijn abbo, en ik vertik het om nog een duurder abbonement daarvoor aan te schaffen! zo blijf je aan de gang.

[ Voor 26% gewijzigd door n00bs op 25-08-2005 11:42 ]

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Vind het wel erg verdacht dat, nu Telfort is overgenomen door KPN, de tarieven ineens flink stijgen.....

Ofwel KPN heeft deze overname gedaan om een concurrent te neutralizeren.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Captain N
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Ik zit er over te denken Telfort te nemen, maar ik kan nergens vinden hoe het nu zit met SMS-jes. Ik heb nu Orange en daar zijn ze geloof ik 22 cent, maar worden ze van je belbundel afgehaald. Ik kan nergens vinden hoe dat bij Telfort gaat. Wordt dat van je bundel afgehaald, of moet je er voor betalen bovenop je belbundel?

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Captain N schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 20:33:
Ik zit er over te denken Telfort te nemen, maar ik kan nergens vinden hoe het nu zit met SMS-jes. Ik heb nu Orange en daar zijn ze geloof ik 22 cent, maar worden ze van je belbundel afgehaald. Ik kan nergens vinden hoe dat bij Telfort gaat. Wordt dat van je bundel afgehaald, of moet je er voor betalen bovenop je belbundel?
Bovenop je belbundel maar zowel Telfort als Orange hebben smsbundels waarmee je veel goedkoper kan sms'en. Bij Telfort komen die bundels bovenop je belbundel, bij Orange gaan ze er vanaf (bij het totaalbedrag inbegrepen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Laatst online: 16:09

itsalwaysme

Graast voor DB

weet niet of dit al gezegd is(had geen zin om alles te lezen), maar deze tarief wijzigingen zijn niet voor de lopende abbo's, als dat wel zo zou zijn, moet er een mogelijkheid zijn om het contract met telfort per direct te ontbinden, wegens wijziging van de voorwaarden. Dit is wettelijk bepaald....

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Laatst online: 07:47

Cybje

First Post!

Help!!!! schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 13:02:
Vind het wel erg verdacht dat, nu Telfort is overgenomen door KPN, de tarieven ineens flink stijgen.....

Ofwel KPN heeft deze overname gedaan om een concurrent te neutralizeren.
Lijkt me niet bar snugger van ze dan, want een groot deel van die klanten zal uiteindelijk ook naar Vodafone, T-Mobile of Orange vertrekken. Kunnen ze beter gewoon winst met Telfort gaan proberen te maken.

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Cybje schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 09:36:
[...]

Lijkt me niet bar snugger van ze dan, want een groot deel van die klanten zal uiteindelijk ook naar Vodafone, T-Mobile of Orange vertrekken. Kunnen ze beter gewoon winst met Telfort gaan proberen te maken.
Weet ik niet.
Ben zelf vlak voor de tariefswijziging van Orange naar Telfort gegaan. Belangrijkste reden: de tarieven icm met mijn belgedrag.
Voorzover ik weet was Telfort een behoorlijke prijsvechter. In het duurdere segment heeft KPN best een goede naam. Mss verloor KPN relatief veel klanten juist aan Telfort en is het rendement per klant bij Telfort lager dan bij KPN.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KPN heeft bij de overname al aangegeven dat ze Telfort als low-cost merk naast Hi als jongerenmerk en KPN als kwaliteitsmerk wilden profileren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonez
  • Laatst online: 03-05 13:56

Jonez

2+2=5

Naar mijn weten is Telfort nog niet overgenomen door KPN.
Ik heb daar vandeweek naar lopen zoeken maar niks kunnen vinden, de NMa moet hier nog uitspraak over doen, tot die tijd is er volgens mij nog geen overname.

Ik ben toevallig ook met Telfort in de weer geweest voor een nieuw ab., mij viel op dat er maar weinnig verschil zit tussen alle providers icm een nokia 6230i en 100 min bel/m.
Ik ben nu zelfs aan KPN aan het denken vanwege het kleine verschil.Het voordeel bij kpn is dat je voor 20€ een soort beltegoed hebt waaruit je kan sms'en bellen in het buitenland.
Vooral dat bellen in het buitenland vind ik een pre hebben andere providers ook zoiets?

Specs: Celeron 1000@1330, XP, Radeon 9600, 512 MB, 120+40 Gb, Philips 109P20
Canon A70 - Imac G3 233, OSX, 160 MB, 10 Gb, GameCube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Laatst online: 16:09

itsalwaysme

Graast voor DB

ik d8 dat orange dat ook heeft

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37055

Ik sprek net een medewerkster van telfort omdat ik graag edga wou gebruiken. Nu vertelde zij mij dat ik ook dat verhoogde gprs/edga tarief ga betalen, van 0.15 cent naar 0.50 cent per 100kb dus! Aangezien ik telfort genomen had voor het lage gprs tarief (zonder in te hoeven kopen) ben ik hier wel teleurgestel din. Mijn abbonement blijft dus even duur, maar dit is dus gewijzigd. Geeft dit mij niet een reden tot opzegging? Die mevrouw van Telfort zij pertinent NEE, maar haar argumenten waren niet erg sterk (we zijn nog steeds goedkoopst en we hebben heel lang niet verhoogt, blabla).

Ik dacht dus dat deze wijziging alleen voor nieuwe gebruikers is, maaar dat is dus helemaal niet waar. Kan ik opzeggen? of heeft iemand dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37055 schreef op zondag 04 september 2005 @ 15:31:
Ik dacht dus dat deze wijziging alleen voor nieuwe gebruikers is, maaar dat is dus helemaal niet waar. Kan ik opzeggen? of heeft iemand dat al geprobeerd?
Nee, jij betaald voor GPRS nog steeds 1,50 per MB. Nu wil EDGE (een nieuwe dienst) gaan gebruiken en moet je 5,00 per MB betalen. Je bent tot niets verplicht en kiest er zelf voor. EDGE werd niet eerst voor 1,50 per MB aangeboden, het is een nieuwe dienst met een eigen prijs.

Als ze ineens 5,00 euro per MB aan iedereen gaan vragen is het een ander verhaal...

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 82206 op 04-09-2005 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-06 21:32
Anoniem: 18023 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 03:44:
Dan is dat toch veranderd met de nieuw abonnementen. Bij de oude abonnementen, waren minuten/sms buiten de bundel net zo duur als er in.
Heb je 200min voor 30euro, kost elke minuut buiten je bundel 15 cent
Heb je 400min voor 45 euro, kost elke minuut buiten je bundel 11 cent.

En hoeveel gesprekken < 1 minuut heb je eigenlijk?
Rekenen niet alle providers de eerste minuut volledig?
Gewoon ter informatie, bij KPN MobielPlus rekent wel per seconde af, ook < 1 minuut. Maar goed, ze zijn al niet goedkoop, dus zo "voordelig" is dit ook niet ;).

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Gelukkig ben ik weg bij Telfort \o/

Dekking werdt hier ook slechter :/

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

SMSfreakie schreef op maandag 05 september 2005 @ 00:52:
Gelukkig ben ik weg bij Telfort \o/

Dekking werdt hier ook slechter :/
Waar zit je nu bij dan??

Echt veel betere (goedkopere) alternatieven ben ik nog niet tegengekomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37055

Anoniem: 82206 schreef op zondag 04 september 2005 @ 18:18:
[...]

Nee, jij betaald voor GPRS nog steeds 1,50 per MB. Nu wil EDGE (een nieuwe dienst) gaan gebruiken en moet je 5,00 per MB betalen. Je bent tot niets verplicht en kiest er zelf voor. EDGE werd niet eerst voor 1,50 per MB aangeboden, het is een nieuwe dienst met een eigen prijs.

Als ze ineens 5,00 euro per MB aan iedereen gaan vragen is het een ander verhaal...
Zij zei letterlijk tegen mij dat ik nu voor normaal gprs gebruik 5 euro moet betalen. En dus niet alleen voor edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37055 schreef op maandag 05 september 2005 @ 13:16:
Zij zei letterlijk tegen mij dat ik nu voor normaal gprs gebruik 5 euro moet betalen. En dus niet alleen voor edge.
Ja, omdat je een nieuwe dienst gaat afnemen. GPRS werkt dan in principe niet meer want het gehele netwerk is van EDGE voorzien. En voor EDGE betaal je dus meer, een nieuwe dienst dus. Als je die simkaart in een GPRS toestel doet zal je inderdaad ook 5,00 per MB betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-07 22:26
ff een vraagje...
Ik heb nu een telfort 100 abo, maar dat heb ik niet zo slim bekeken...want elke maand betaal ik bijna 3 keer meer dan normaal :|
Is het mogelijk dat ik mijn huidige abo laat omzetten naar een 200 abo?? Ik heb een 2 jarig abo waarvan ik dr net 1 heb gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Je kan altijd kostenloos upgraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-07 22:26
n00bs schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 23:14:
Je kan altijd kostenloos upgraden!
Gewoon de klantenservice bellen en zeggen dat ik wil upgraden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Laatst online: 15:16

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

slechte zaak. Deze prijsverhogingen vielen mij ook al op van de abonnementen. Maar wist niet dat de smstarieven ook hoger werden. En ook GPRS. Ik gebruik GPRS soms, maar niet regelmatig. Dus een dataabonnement is voor mij zeer onvoordelig.

Ik ga mijn abonnement ook opzeggen, die op 15 december afloopt. Alleen moet je hiervoor tegenwoordig een brief schrijven ipv telefonisch. Nu weet ik wel wat er ongeveer in moet staan, maar ik vraag mij af of er ook voorbeeldbrieven zijn. Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:12
robbertb schreef op zondag 11 september 2005 @ 23:00:
slechte zaak. Deze prijsverhogingen vielen mij ook al op van de abonnementen. Maar wist niet dat de smstarieven ook hoger werden. En ook GPRS. Ik gebruik GPRS soms, maar niet regelmatig. Dus een dataabonnement is voor mij zeer onvoordelig.

Ik ga mijn abonnement ook opzeggen, die op 15 december afloopt. Alleen moet je hiervoor tegenwoordig een brief schrijven ipv telefonisch. Nu weet ik wel wat er ongeveer in moet staan, maar ik vraag mij af of er ook voorbeeldbrieven zijn. Weet iemand dat?
http://www.telecomvergelijker.nl/cat/7 ;)

Anoniem: 74935

Om te sms'en via telfort gebruik ik steeds vaker het internet. Via telfort.nl kan je inloggen op mijn telfort. Daar kan je smsjes versturen voor 8 cent per stuk.
Je rekening is daar ook volledig te bekijken.

Voor iemand als ik die hele dagen achter de pc zit is dat ideaal en vele malen geodkoper dan via mijn telefoon te smsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62131

Ik zit tot half november nog onder contract en nog onder de oude voorwaarden volgens mij. Ik kan nu wel per half november mijn abonnement opzeggen neem ik aan (ondanks dat telfort normaal 3 maanden opzeg termijn heeft en ik dus over 1,5 maand al van mijn abo af wil)??? Ik heb weinig zin om daarna nog 1,5 maand te gaan grps'en tegen woekertarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Laatst online: 14-07 23:19
Anoniem: 62131 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 00:46:
Ik zit tot half november nog onder contract en nog onder de oude voorwaarden volgens mij. Ik kan nu wel per half november mijn abonnement opzeggen neem ik aan (ondanks dat telfort normaal 3 maanden opzeg termijn heeft en ik dus over 1,5 maand al van mijn abo af wil)??? Ik heb weinig zin om daarna nog 1,5 maand te gaan grps'en tegen woekertarieven.
Dat moet mogelijk zijn ja :) Moet je even de klantenservice bellen ...
Pagina: 1