Hallo, ik ben bezig met mijn eigen pvr aan het maken. Ik zit nog niet zo ver, aan de bouw van mijn kast eigenlijk. Die ben ik aan het make van een oude 286 kast van mijn pa. Ik heb die genomen omdat (met een beetje prutsen) alles er juist inpast. Weliswaar zonder dvd-schrijver. Maar die ga ik extern bevestigen. Ik heb ze volledig leeggehaald en ik heb er met een dremel alles uitgeboord, bijvoorbeeld die dingetjes om je moederbord aan vast te maken, want die komen niet overeen met die van mijn moederbord (atx). Nu heb ik het probleem dat ik mijn moederbord nu niet meer goed kan bevestigen
. Weet iemand tips?
dingetjes verplaatsen?
PVR=personal video recorder? voice recorder?
PVR=personal video recorder? voice recorder?
U vraagt, wij antwoorden.
PVR : personal videorecorder, een media center
van die dingetjes, waar je je moederbord mee op je kast vijst, zodat je moederbord niet los zit
van die dingetjes, waar je je moederbord mee op je kast vijst, zodat je moederbord niet los zit
Verwijderd
Mja hier kunnen we niet zoveel mee he 
Ten eerste bedoel je dus een HTPC; Home Theater PC (of ga je met dat ding video's opnemen
)
Ten tweede vraag je hoe je je moederbord moet bevestigen maar niemand weet van welk materiaal je kast is etc; hoe moeten wij dan gaan vertellen hoe jij dat vast kan gaan maken
Ten eerste bedoel je dus een HTPC; Home Theater PC (of ga je met dat ding video's opnemen
Ten tweede vraag je hoe je je moederbord moet bevestigen maar niemand weet van welk materiaal je kast is etc; hoe moeten wij dan gaan vertellen hoe jij dat vast kan gaan maken
ik zou het zelf niet goed weten van welk materiaal mijn kast is, kdenk een soort staal, en het kan roesten
Srry voor slechte uitleg
Srry voor slechte uitleg
je kunt proberen ergens gratis een moederbord tray te krijgen en dan proberen die te bevestigen in je kast?
ik denk dat het probleem wat hij heeft is dat hij een ATX mobo heeft maar de kast niet het ATX formaat ondersteund dus er zijn geen gaten voor die koperen schroefjes waar je het moederbord aanvast maakt.
ik denk dat het probleem wat hij heeft is dat hij een ATX mobo heeft maar de kast niet het ATX formaat ondersteund dus er zijn geen gaten voor die koperen schroefjes waar je het moederbord aanvast maakt.
Ja dat bedoelde ik
.
Ik heb geen zin om een moederbord tray te kopen en ik ken niemand die er één heeft
Zijn er geen andere manieren?
Btw: pvr wordt ook gebruikt bv bij myth tv
Ik heb geen zin om een moederbord tray te kopen en ik ken niemand die er één heeft
Zijn er geen andere manieren?
Btw: pvr wordt ook gebruikt bv bij myth tv
Verwijderd
Stom idee mss..afstandbusjes..gaatjes boren in de achterplaat en moertje langs de andere kant?
Of de echte cheap-ass way; gewoon bouten en moeren ...
Of de echte cheap-ass way; gewoon bouten en moeren ...
dat eerste wou ik ook doen maar die afstandbusjes zijn te hoog, mag maar 0.5 cm max zijn 
maar die tweede manier ga ik mss probere
bedankt !
ik zet een paar moertjes op één bout zo kan ik zelf mijn hoogte kiezen
maar die tweede manier ga ik mss probere
ik zet een paar moertjes op één bout zo kan ik zelf mijn hoogte kiezen
[ Voor 21% gewijzigd door shadowrazor op 19-08-2005 16:40 ]
Titelwijziging: 'me eigen pvr' is niet een titel die het probleem waar het over gaat nou heel precies beschrijft.
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Verwijderd
gaatjes in de plaat, schroefdraad aanmaken. plastic ringetjes en dan met schroefjes vastdraaien. komt die een stuk lager dan met die koperen afstandbusjes. Wel ff plasticplakstuk plakken waar de moederbord komt te hangen zodat je zeker weet dat er geen kortsluiting kan ontstaan,.
ik heb het zo gedaan, met plastieken afstandbusjes. Goed resultaat
En hoe zit het dan met de aarding? De standoffs in een pc fungeren als dusdanig geloof ik, maar er staat me ook iets bij dat sommige kasten standoff's van plastic hebben.
De standaard standoffs kan je niet gebruiken omdat er UNC schroefdraad op zit en je daar (waarschijnlijk) geen tap voor kan krijgen via de reguliere weg (ik heb er wel eentje
)
Een goede oplossing zou zijn dat je het mobo bevestigd met boutjes en moertjes, als je de gaten nauwkeurig kan boren dan kan je er M4 boutjes doorhalen, als dat niet lukt, dan kan je nog M3 Boutjes plaatsen. (schoef je normaal je mobo ook mee vast aan de standoffs)
Een andere oplossing zou wezen dat je de gaten iets kleiner boort dan de schroefdraad van de standoff, en er dan een schroef van een hdd oid erdoor haalt. (zeflde draad, maar dan van staal dus vreet niet zo snel op als dat je een messing standoff erin probeert te draaien)
De standaard standoffs kan je niet gebruiken omdat er UNC schroefdraad op zit en je daar (waarschijnlijk) geen tap voor kan krijgen via de reguliere weg (ik heb er wel eentje
Een goede oplossing zou zijn dat je het mobo bevestigd met boutjes en moertjes, als je de gaten nauwkeurig kan boren dan kan je er M4 boutjes doorhalen, als dat niet lukt, dan kan je nog M3 Boutjes plaatsen. (schoef je normaal je mobo ook mee vast aan de standoffs)
Een andere oplossing zou wezen dat je de gaten iets kleiner boort dan de schroefdraad van de standoff, en er dan een schroef van een hdd oid erdoor haalt. (zeflde draad, maar dan van staal dus vreet niet zo snel op als dat je een messing standoff erin probeert te draaien)
Plexi plaat van 1 of 2 mm dik tussen je mobo en je kast maken. Dan daardoor boutjes en moertjes zetten om je moederbord vast te zetten...
Verwijderd
Kan je niet gewoon nieuwe gaatjes boren op de goede plaatsen in je mobotray en daar dan gewone afstandsboutjes indraaien, en daar je mobo dan weer op?!
Pagina: 1