VRM voor Netfinity 4000r ?

Pagina: 1
Acties:

• BB-2000
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-07-2021
Hallo,

is er iemand die mij met zekerheid kan zeggen of er een vrm moet worden geplaatst in een netfinity 4000r bij overgang van 1 naar 2 cpu's?
Ik heb nergens een FRU nummer kunnen vinden terwijl er op het mobo wel een vrm connector aanwezig is..
De ibm site geeft ook weinig uitkomst..

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik zou zeggen: kijk eens in de buurt van de eerste processor of er een VRM-module zit. Deze hoort er altijd te zitten. En kijk dan eens in de buurt van de 2e processor of daar de VRM-module is. Zo niet: sja, dan heb je er eentje nodig ;)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• BB-2000
Bedankt voor je reactie..
Maar ik wil graag meer weten..

Deze server is namelijk ook onder een andere naam op de markt gebracht namelijk:
VALinux 1000 (va1000) dit is 100% dezelfde hardware..
Zowel de netfinity 4000r als ook de valinux 1000 zijn in single als dual processor model op de markt gebracht. Er is echter voor beide servers niks te vinden over een partnumber voor een vrm.

Ook in de manual voor de va1000 staat niks.

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:07

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Als het goed is staat er een FRU nummer op de VRM voor de eerste processor. Dit FRU nummer heb je nodig.

Op Ebay kwam ik een Genuine VRM tegen, zou in ALLE Netfinity's moeten werken (controleer zou ik zeggen): http://cgi.ebay.com/Volta...56095QQrdZ1QQcmdZViewItem
Zo zijn er meerdere op Ebay te vinden, dan heb je FRU nummers, en die kan je dan weer matchen aan je CPU.

Veel suc6 !

I play my enemies like a game of chess...

• BB-2000
Hallo Angelfire,

De eerste vrm is, zoals meestal het geval bij IBM, zit vast op het moederbord en heeft geen FRU nummer :-(