Toon posts:

Pentium 1

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus laast een p1 gekregen, die loopt nu op 133 mhz maar ik had dus de vraag, kan je die overclocken!? zo ja hoe!? ik heb google al afgezocht en ook de forum doorgespit maar kon er niet veel over vinden, het is een Pentium 1 op een Socket 7 moederbord

Het zal leuk zijn als ik hem wat kon overclocken voor de lol :)

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Jumpers :). Afhankelijk van je moederbord zitten er een aantal jumpers op waarmee je de FSB snelheid in kunt stellen. Zoek dus een manual van je mobo, daar staan schema's in voor de jumpersettings en de corresponderende snelheden.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:37

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 14:55:
Ik heb dus laast een p1 gekregen, die loopt nu op 133 mhz maar ik had dus de vraag, kan je die overclocken!? zo ja hoe!? ik heb google al afgezocht en ook de forum doorgespit maar kon er niet veel over vinden, het is een Pentium 1 op een Socket 7 moederbord

Zoek naar de handleiding en jumperen! Het is de generatie voor het Internet, daarom zal je relatief weinig vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door rapture op 19-08-2005 14:57 ]

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-02 12:09

ThunderNet

Flits!

Op het moederbord zitten waarsch. een serie dip-switches.
Die staan nu (als het goed is) zo dat er een p133 in zit. Stapje verder is dus 166.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:13

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Waarschijnlijk kan je die cpu met de jumpers op het moederbord wel overclocken. Hoe je die jumpers in moet stellen kan je in de handleiding van het moederbord vinden.

Ik kan me overigens niet voorstellen dat je dat niet met de search kon vinden :X

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

En heel flauw: bij bijvoorbeeld oude IBM's wil er nog wel eens aan de binnekant van de pckast een schema staan met welke jumpers wat zijn :)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Topicstarter
wow over snelle reacties :D wahaha, nya dan zoek ik wel internet af naar manual van dit moederbord, en dan dus jumperen :D bedankt iig voor de snelle reacties nzo :)

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Ej, laat weten tot hoever je haar krijgt eh?

_/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Motrax schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 14:58:
En heel flauw: bij bijvoorbeeld oude IBM's wil er nog wel eens aan de binnekant van de pckast een schema staan met welke jumpers wat zijn :)
kom ik er nuj pas achter dat het in de kast staat ja diep verborgen -_- bedankt voor de tip iig! :D maar ik heb hem dus overgeclockt naar 200 mhz en hij houd het vol... maar ik zal hem graag verder willen overclocken maar dat kan wss niet of wel? -_-

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 15:08:
[...]

kom ik er nuj pas achter dat het in de kast staat ja diep verborgen -_- bedankt voor de tip iig! :D maar ik heb hem dus overgeclockt naar 200 mhz en hij houd het vol... maar ik zal hem graag verder willen overclocken maar dat kan wss niet of wel? -_-
Houd je temperatuur in de gaten, er zit geen sensor of thermal shutdown op zulke oude pc's. Je moet dus een stresstest uitvoeren en kijken of het allemaal stabiel blijft draaien. Hoger dan 200mhz zou wel kunnen, maar niet echt aan te raden. Van 133 naar 200 is al een grote stap. De P1 is ook niet veel verder gekomen dan 200mhz, afgezien van de Pentium Pro.

Om er zeker van te zijn dat je nog hoger kunt of niet, zal je zelf even op het internet moeten zoeken :)

Edit: wat praat ik onzin :P Via de jumpers kan je niet meer overklokken omdat het niet hoger gaat dan 200mhz... |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Motrax op 19-08-2005 15:13 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ligt een beetje aan het mobo dat je hebt.
Standaard doet zo'n ding 2x66. Zelf heb ik een 133 eens op 225MHz gekregen, weet niet meer of dat nu 4,5*50 of 3*75 was.
In ieder geval kun je ze nog best ver krijgen.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 19:53
Probeer het en je weet het.

Lijkt me sterk dat dat ding echt op 200Mhz loopt b.t.w.

Verwijderd

Topicstarter
ja oke maar toch het is maar een P1 waar ik eigenlijk niks mee doe dus gewoon beetjuh overclocken :), maar als ik verder wil gaan moet ik eerst ook nieuwe koeling er voor hebben/maken want anders gaat het goed fout ja denk ik :P

Verwijderd

Topicstarter
vassago schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 15:13:
Probeer het en je weet het.

Lijkt me sterk dat dat ding echt op 200Mhz loopt b.t.w.
Hij geeft aan bij start-up dat hij op 200mhz loopt en niet 133 zoals eerder aangegeven :)

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
P1 233 mhz was toch de max..
Daarna kwamen de P2 cpu'tje om de hoek kijken van 233 (geloof ik) tot 450.

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:30

lier

MikroTik nerd

Zoek de juiste koeling (vloeibaar stikstof doet het wel goed) en ga verder. Waarschijnlijk is dan je moederbord de beperkende factor...

Ja, en ook deze info is te vinden

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Geweldige titel eigenlijk wel hé. Misschien opteren voor deze mogelijkheden:
Titelpost: "Pentium1, hoe over te clocken?"
En rarara op Google:"overclocking pentium 1" zou het wat opleveren denk je?

Lees de FAQ eens door van dit forum, aub :)

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Het zou leuk zijn als je de zoek zou gebruiken, voor de lol :)

Over het OC'en van een P1 valt echt genoeg te vinden, zowel hier op GoT als elders op het web. Aan de slag dus! :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.