Toon posts:

[ASP] NoobQuest @ dB

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer met ASP in mijn database uit de tabel users de velden van Username te plukken en deze in een variabel te stoppen om deze later weer te geven.

Het lukt in ieder geval voor geen ene meter.. ik ben net begonnen met ASP en zit er nog beetje mee aan te kloten.. en op internet zelf word ik er ook niet super veel wijzer van. Als jullie enig idee hebben wat er hier niet klopt graag :-)
:

<html>
<head></head>
<body>

<%

Dim Conn, RS 'Declares the Conn (Connection) and RS (Recordset) variables

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Set RS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

DSNStatement = "DRIVER=Microsoft Access Driver (*.mdb);DBQ="
DSNStatement = DSNStatement & Server.MapPath("/solferry/database/test.mdb")
Conn.Open DSNStatement

SQLStatement = "Select * FROM users"

RS.Open SQLStatement, Conn, 3, 3

User = RS.Fields("UserName").Value

response.write(User)

RS.Close
Conn.Close
%>

</body>
</html>

edit:
Typo

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2005 14:33 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-05 14:39
Hoi,

Het is niet de bedoeling dat je hier zomaar -onder het mom van n00b zijn (ik hou er al trouwens niet van als je dat al in de titel zet) - je code neerzet, en dan verwacht dat wij het voor jou gaan debuggen / oplossen.

In P&W willen we je graag helpen met je programmeer-problemen, maar niet op deze manier. Nu lijkt het wel of je gewoon verwacht dat iemand anders de code voor jou gaat fixen.
Als je nu eens zegt wat er precies niet lukt, welke fouten je krijgt, of wat er precies misgaat, wat je zelf al geprobeert hebt, waar het misgaat, etc.... Dan kunnen we je heel wat beter helpen.
Ik stel voor dat je je code eens debugt (iedereen die programmeert moet dat wel eens doen), nagaat op welke regel het fout gaat, logisch nadenkt, etc...).

Misschien is het handig als je dit eens leest:
p&w quickstart
P&W FAQ - Algemeen

[ Voor 10% gewijzigd door whoami op 19-08-2005 14:38 ]

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.