Toon posts:

AGP 8x kaart op AGP 4x slot?

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen!

Ik vroeg me af of ik zonder problemen een AGP 8x kaart op een AGP 4x slot kan proppen, waarbij alles nadien ook nog naar behoren werkt :P

Weet iemand hiernaast wat de notaties van de ATi radeon kaarten SE/T en SE/TD voor verschil inhouden?

Alvast bedankt!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

AGP
Accelerated Graphics Port. Dé aansluiting op het moederbord voor videokaarten. AGP 1x en 2x (waar het allemaal mee begon) draaien op 66 MHz met een dataoverdracht van 264 MB/s respectievelijk 528 MB/s. De opvolgers AGP 4X en 8X zijn ondertussen ook geïntroduceerd, die de snelheid weer twee maal verdubbelen tot meer dan 1 gigabyte per seconde voor AGP 4X en 2,1 GB per seconde voor AGP 8X. Momenteel zijn deze enorme hoeveelheden nog niet nodig, maar AGP kan voorlopig weer een tijdje mee. Normaal gesproken zijn AGP 3.0 (8x) kaarten backwards compatible met AGP 2.0 (4x) sloten. Hetzelfde geld voor AGP 2.0 (4x) kaarten, die werken als het goed is ook in AGP 1.0 (1x/2x) sloten.
Altijd eerst de FAQ erop naslaan, er staat zo veel in namelijk.

/me welkom op GoT *

ARME AOW’er

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zie de post hierboven :)

Lees ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even door, ik denk dat je bij het registreren iets te snel op 'gelezen' hebt gedrukt ;)

Dit topic is gesloten.