Linksys WRT54G instellingen bewaren

Pagina: 1
Acties:

• shootguy2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
IK heb voor iemand een WLAN opgezet en hiervoor een Linksys WRT54G gebruikt. Nu is alles ingesteld goed ingesteld, WEP key code, alleen 1 MAC adres toelaten etc etc, alles wat ik kon verzinnen om het zo veilig mogelijk te maken.
Nu gaat de gebruiker echter vaak op reis voor zaken en komt vaak in hotels waar ze internet hebben via het oude UTP concept. Nu wil hij gewoon zn Linksys router meenemen en die aansluiten en zo draadloos in het hotel kunnen surfen. Nu was alleen de vraag: Hoe lang blijven de instellingen bewaart? Nergens op de linksys site en spec sheet kan ik vinden hoe lang de interne battery de settings behoudt. Ook is het uitproberen nogal moeilijk, sinds hij over en paar dagen al weg gaat, en ik dus niet ff 10 uur kan wachten, de stekker er in steken en dan kijken of de instellingen er nog zijn, zien dat ze er nog zijn, en weer opnieuw moeten beginnen met minimaal 10 uur wachten plus bijvoorbeeld 3 uur :? . .
Hoe kom ik er du achter hoelang je hebt voordat de *memory* settings zijn gedrained?

(tenzij ze hardware matig worden opgeslagen, maar dit betwijfel ik, ik denk dat na een maandje in de kast zonder stroom de linksys geheel opnieuw moet worden ingesteld).

Asrock 775DualVSTA-C2D6600-1GB-1,2TB-X800AIW

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Deze instellingen worden in een nonvolatile flash rommetje (nvram?) opgeslagen voor zo ver ik weet, dus niet in een SRAM waar stroom op moet blijven staan om het te kunnen bewaren.

Maak je daar dus maar geen zorgen over :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 18:18
Ik denk dat de WRT54G niet veel zal verschillen qua onthouden van settings tegenover een doorsnee router/modem. Mijn e-tech AnnexA onthoud gewoon de instellingen. Na 3,5 week zonder stroom zette ik hem aan en alles werkte gewoon.

Voor zover ik weet worden de settings opgeslagen op een EPROM oid. Pin me er niet op vast, maar volgens mij blijven die settings dus gewoon behouden na weken zonder stroom.

Damn... leer nou toch eens F5-en voordat je post... oen dat ik ben :+

[ Voor 10% gewijzigd door sPENKMAN op 19-08-2005 13:52 ]

Eve char: Warock <TEST>

Verwijderd

Dat spul is inderdaad allemaal EPROM of een variant erop, blijft gewoon werken normaal gesproken :)