Toon posts:

Wireless & Wired pc-card (pcmcia) voor notebook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat mijn notebook geen ingebouwde wireless en wired (utp) aansluiting heeft, ben ik op zoek naar een pc-card (type II of III) die beide ondersteunt.

Op de site van Intel (Xircom) en 3Com en via Google/Tweakers kan ik niets vinden.

Weet iemand of dit wel bestaat?

Dus een kaartje waar je zowel een utp-stekker in kan prikken als een draadloze verbinding mee kan maken (hoeft niet tegelijkertijd).

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:41

ShadowBumble

Professioneel Prutser

volgens mij betsaat er geen wired and wireless variant, wel afzonderlijk uiteraard.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:57
Wat je ook zou kunnen proberen is wat ik heb gedaan:

Specs:

Fujitsu-Siemens LifeBook C-4135
Intel Mobile Celeron 400mhz
160MB RAM
20GB 4200RPM
Windows XP PRO SP2

Ik heb 2 PCMCIA sloten. Daarin zit de Xircom Realport 2 Cardbus 10/100 Ethernet controller (R2BE-100). Deze neemt welliswaar 2 PCMCIA sloten in beslag, maar steekt helemaal NIET uit :)

Daarnaast was er op het moederbord van dit dingetje nog een ongesoldeerde USB 1.1 poort te vinden (je kan ook een bestaande poort doorlinken natuurlijk). Hieraan heb ik een verlengkabel laten maken (ben geen soldeerheld) en daaraan intern een SMC2862W versie 2 USB WiFi stick op aangesloten. Zodoende heb ik dus een volledig mobiele laptop met dezelfde mogelijkheden die ik hier op mijn Dell Inspiron 510m ook heb :)

Verwijderd

Topicstarter
tha_bulldog schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 23:35:
Wat je ook zou kunnen proberen is wat ik heb gedaan:

Ik heb 2 PCMCIA sloten. Daarin zit de Xircom Realport 2 Cardbus 10/100 Ethernet controller (R2BE-100). Deze neemt welliswaar 2 PCMCIA sloten in beslag, maar steekt helemaal NIET uit :)

Daarnaast was er op het moederbord van dit dingetje nog een ongesoldeerde USB 1.1 poort te vinden (je kan ook een bestaande poort doorlinken natuurlijk). Hieraan heb ik een verlengkabel laten maken (ben geen soldeerheld) en daaraan intern een SMC2862W versie 2 USB WiFi stick op aangesloten. Zodoende heb ik dus een volledig mobiele laptop met dezelfde mogelijkheden die ik hier op mijn Dell Inspiron 510m ook heb :)
Mooie oplossing. Die Xircom heb ik hier liggen, top kaartje idd. Deze wissel ik dus met mijn wireless pc-card.

Denk dat in mijn OmniBook 500 helaas geen ruimte is om een usb stick in te bouwen. Alhoewel, misschien kan de expansion port eruit, die gebruik ik niet...

Ga ik eens rustig naar kijken en over nadenken 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 18:51 ]