[High-end] - Vermogen-schatting

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:02

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Topicstarter
Onderstaande heb ik al 2 dagen in het topic "Welke voeding heb ik nodig" staan maar helaas zijn de voedings-experts op vakantie ofzo. Desondanks zou ik gaarne een antwoord willen hebben gezien het feit dat alles eigenlijk gisteren al besteld had moeten zijn ivm defect huidig systeem.
MAX3400 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 12:17:
Welke voeding voor onderstaand scenario; ik moet de tests qua VGA-kaart nog even goed lezen:

Systeem:
Mobo: MSI K8N Neo4 Platinum
CPU: AMD X2 3800+
VGA: GeForce 7800 GTX (waarschijnlijk de Gainward 3500PCX Golden Sample)
HDD: 2x WD Raptor SATA, 2x Seagate 7200.7 SATA, 2x IDE
MEM: 2x 1GB DDR 400MHz
CD: Plextor PX-716A
Overig: 4x 12cm case-fans, 1x 8cm case-fan

Doeleinde:
Overdag vrij weinig; VMWare draait een paar servers ter download. 's Avonds meestal gamen.

Overige info:
PC blijft op stock-speeds draaien; mogelijkerwijs over een tijdje een snellere AMD X2 in.

Het mogen ook twee losse (kleinere/goedkopere) voedingen zijn van hetzelfde merk&type; alles moet in een Stacker en die kan 2 voedingen aan, parallel geschakeld.
Ben even wezen zoeken: ik kom zelf uit bij de Tagan TG480-U22, 480W (ATX, PCI-e). Iemand enig idee of dat voldoende is voor bovenstaande config?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:20

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zie mijn sig. voor mijn systeem, daar zit een Enermac 480 Watt voeding in. Een Dual Athlon MP trekt ook het nodig vermogen. Ik heb zelf geen ervaring met de Tagan voedingen, maar ik verwacht dat je er een prima voeding aan hebt... genoeg vermogen in iedergeval. Daarbij schijnen de Tagan voedingen ook lekker stil te zijn.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Lijkt me geen probleem (ik ga dezelfde voeding gebruiken voor een dual opeteron/gf6800/4 schijven), maar een echte tweaker rekent het gewoon even uit. :)

1. check in de specs van de tagan hoeveel ampere hij kan leveren op de 12, 5 en 3,3 volt lijn.

2. sla de specs van je componenten er op na, en reken ongeveer uit hoeveel die gaan trekken van de verschillende lijnen. vooral de CPU en videokaart en andere grootverbruikers. Gebruik bijvoorbeeld de site van Balusc voor processor verbruik.

3. Kijk of het "past"

Tadaaa!

[ Voor 12% gewijzigd door maratropa op 19-08-2005 13:06 ]

specs

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Gaat perfect werken. Tagan voedingen staan bekend als zeer degelijke voedingen.
Hij is ook zeker sterk genoeg om je pc te voeden. Ook als je er een X2 in stopt :)

• MAX3400

MAX3400

Topicstarter
Vermogen van die GF7800 is niet bekend; maar het is wel een bakbeest qua snelheid & koeling.

Heb nu een Tagan 380W (tijdelijk) op een AMD64-3400 met 6800LE, dus verwacht eigenlijk wel dat die 100W extra voldoende moet zijn om de 7800 & X2 aan te sturen.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:08
Ik heb bij Alternate voor 109 euro een 535 watt Enermax gekocht. Die is SLI ready en heeft 36 A op de 12V rails. Ik heb hem nog niet kunnen testen want m'n nieuwe systeem is niet compleet. Maar die zou je dus ook kunnen overwegen ervanuit gaande dat Enermax een goed merk is :)

• MAX3400

MAX3400

Topicstarter
biobak schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:28:
Ik heb bij Alternate voor 109 euro een 535 watt Enermax gekocht. Die is SLI ready en heeft 36 A op de 12V rails. Ik heb hem nog niet kunnen testen want m'n nieuwe systeem is niet compleet. Maar die zou je dus ook kunnen overwegen ervanuit gaande dat Enermax een goed merk is :)
Die Tagan heeft max 30A op de 12V en inderdaad ook SLI-ready. Tja, dan is alleen het kostenplaatje de afweging, voorlopig.

In ieder geval; duidelijke reacties en ik ga het weekend maar mijn upgrades bestellen, met een levertijd van een paar weken... :X

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 21:19
Ik heb een Tagan 580w, die is lekker stil, krachtig, zeer compleet en ook nog betaalbaar :)

[ Voor 9% gewijzigd door KaMiKaZe op 19-08-2005 13:40 ]

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Als je vraag niet wordt beantwoord in een ander subforum, dan is het niet de bedoeling dat je dezelfde vraag nog een keer stelt in dit subforum.

Voedingsvermogensvragen horen thuis in Welke voeding heb ik nodig? Deel 12 maar dat wist je al ;)

Deze gaat dus dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.