Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

CCFL valt uit na geluid uit inverter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een kwartier geleden kwam er een gek geluid uit mn Shuttle, na mn oren te hebben gespitst wist ik dat het uit een van de 2 inverters kwam. Deze inverters zitten beide met Tessa Powerstrips tegen de onderkant van mn HD bay aan, misschien door de hitte? Ik dacht, ach die geluidjes heb je wel vaker en over een paar min is het voorbij. Nou niet dus, een paar minuten geleden begonnen de 2 ccfl's te flikkeren en nu zijn ze uit gevallen.

De garantie is trouwens al van mn ccfl's af omdat ik ze uit hun acryl buisje heb gehaald.

Ooit iemand meer dit meegemaakt?

Verwijderd

kun je kaste openmaken van de converter ? als dan een weerstand is doorgebrand is hij stuk dan denk ik dat hij te warm is geworden aangezien ze in een kleine kast zaten :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet inmiddels al wat het probleem is / was. Ui een van de inverters, waar het geluid uit kwam, is een component uit doorgebrand. Het ding ziet er uit als een soort klein transformatertje. Op de inverters zit ook een sticker waar opstaat dat het ding alleen normaal kan functioneren als de omgevings temperatuur niet warmer is dan 40 graden. Nou, ze zaten bij mij tegen de bay aan van mijn twee 120 Gb WD's. Die zitten in een Shuttle, waar geen airflow is... ofja, zogoed als geen airflow. Als het zonnetje weer lekker schijnt en het 30 graden is en heb een paar uurtjes mijn Shuttle aanstaan, kan ik de de HD bay niet eens meer 5 sec aanraken... Heeeeet.

Maargoed, De CCFL's kwamen dus uit een soort plexiglas onderzetter. De inverter die nu aan gort is, was van de twee 20 cm's ccfl's. Dat word binnenkort maar eens wat ledjes bestellen bij Conrad, heb ik weer wat te doen. En vind het trouwens zonde om een stuk plexiglas van 18 euro weg te gooien.

Verwijderd

Ik zou garantie claimen want dat mag niet gebeuren hoor, je hele computerkast had in de fik kunnen vliegen!~

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-11 14:39

Aapje

Opel-beun
Effe tussen haakjes welk merk CCFL's?
Heb laast bij een vriend en bij mij zelf 5 inverters van ACRyan kunnen weg gooien, allemaal werd de print ervan bruin, slechte solderingen etc....

Verwijderd

AC Ryan is normaal toch geen slecht merk? Ik heb er een voeding van en tot nu toe geen slechte ervaringen.

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Mja heb geen problemen veder met ACryan behalve die inverters, zitten van die mooie witte plakstikkers bij......
Afijn inverter kapot.....
Trek inverter los...
Zo garantie stikker kapot + winkel beweert nu dat ik IN de inverters heb zitten kloten :/

Mijn ervaring met ACryan is 100% negatief.
Dus ben wellus benieuwt of het spul van ACryan bij nog meer mensen kapot gaat..

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

BaBoOn schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 18:22:
Mja heb geen problemen veder met ACryan behalve die inverters, zitten van die mooie witte plakstikkers bij......
Afijn inverter kapot.....
Trek inverter los...
Zo garantie stikker kapot + winkel beweert nu dat ik IN de inverters heb zitten kloten :/

Mijn ervaring met ACryan is 100% negatief.
Dus ben wellus benieuwt of het spul van ACryan bij nog meer mensen kapot gaat..
al is direct naar ACryan gemaild? misschien willen zij jou wel helpen ;)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Aapje

Aapje

Opel-beun
^^ Zal us proberen, wie nie waagt wie niet wint :P

Verwijderd

En al reactie?
Pagina: 1