Toon posts:

ADSL snelheid 8 MB of 4 MB

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te twijfelen tussen een abonnement voor ADSL 8 MB of 4 MB.

Ik zit ca 2 km van de telefooncentrale verwijderd en vraag me af of het dan wel
zinvol is om 8 MB te kiezen. Is het zo dat als het verlies bij 4 mb naar 2 kilometer 3 mb oplevert (-/- 25%) dit bij 8 mb 6 mb (-/- 25%) wordt of ook 3 mb zoals bij de 4 mb aansluiting?

Oftewel is het verlies van signaalsterkte afhankelijk van hoeveel je er in stopt (of je bij 8 mb of bij 4 mb begint).

Alvast bedankt voor jullie reactie.

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:28

Dentheman

Zie signature

Ik denk dat de snelheid die je moet nemen het meeste afhangt van wat je ermee wilt gaan doen, als jij bv. een server hebt draaien of echt een die-hard downloader bent,dan zou ik de 8 mb pakken, je pakt meestal toch wel je maximale snelheid....en als dat niet zo is, kan je je abbonement kosteloos omzetten/opzeggen omdat zij de toegezegde snelheid niet zijn nagekomen :)

Zie ondertitel

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:27

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

afstand zegt niet altijd iets over je max snelheid, ook kwaliteit van de bekabeling van het verzamelpunt en in jou huis kan de snelheid beinvloeding.

Zelf zit ik 1641meter van de centrale af, maar mijn 8mbit lijn haal ik nog steeds de 824kb/s regelmatig.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-02 20:01

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

ik zit hier op 2.3KM van centrale en haal een nette 866kb/s met mijn lijntje. (xs4all fast+thomson 510v4)

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Topicstarter
Maar het gaat me erover of het sowieso zin heeft:

Ik zit ca 2 km van de telefooncentrale verwijderd en vraag me af of het dan wel
zinvol is om 8 MB te kiezen. Is het zo dat als het verlies bij 4 mb naar 2 kilometer 3 mb oplevert (-/- 25%) dit bij 8 mb 6 mb (-/- 25%) wordt of ook 3 mb zoals bij de 4 mb aansluiting?

Oftewel is het verlies van signaalsterkte afhankelijk van hoeveel je er in stopt (of je bij 8 mb of bij 4 mb begint). Als je bij 8 mb begint hou je dan na 2 km soweiso meer over dan wanneer je er 4 mb instopt?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:28

Dentheman

Zie signature

Nee dat is niet zo

sterker nog, ik denk niet dat er enig verlies op gaat treden :) Als je gewoon knappe apparatuur hebt kan er bijna geen sprake zijn van verlies, ook niet v/d centrale naar jouw huis

Zie ondertitel

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Er is niks concreets over te zeggen tot de lijn opgeleverd is lijkt me.... Als je afhankelijk bent van de bandbreedte zou je misschien ook kabel kunnen overwegen. Daarbij zijn de hogere snelheden niet afhankelijk van de afstand tot de wijkkast. Dat gaat gewoon altijd op de snelheid die je afneemt :)

Je had hier zelf ook wel veel over kunnen vinden. Dit is niet bepaald de eerste keer dat deze vraag voorkomt namelijk. We zien dan ook graag dat je zelf wat onderzoek doet voor je een topic opent :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb kabel en heb die juist opgezegd vanwege de hoge prijs (@HOme)
en ik heb al heel veel gezocht op het internet en bij GoT over dit onderwerp.
Ik wil graag weten of het iets uitmaakt als je in de lijn 8 mb stopt of 4 mb (theoretisch) of dat je uiteindelijk toch weer op dezelfde snelheid uitkomt.

Verwijderd

Topicstarter
Denman89 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 12:30:
Nee dat is niet zo

sterker nog, ik denk niet dat er enig verlies op gaat treden :) Als je gewoon knappe apparatuur hebt kan er bijna geen sprake zijn van verlies, ook niet v/d centrale naar jouw huis
Dat zou dus betekenen dat je sowieso voor 8 mb zou moeten kiezen? Omdat je dan veel hoger uitkomt dan bij 4 mb ondanks dat je op 2 km afstand zit (alles theoretisch, afhankelijk van alle overige factoren ed)

• shootguy2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik snap je probleem niet echt....Je hoeft dan toch niet perse voor die 8mb te gaan? als je 4mb genoeg vindt voor datgene dat jij op het internet doet, moet je 4 nemen, als je liefst 8mb wilt omdat je veel download, moet je 8 nemen. De uiteindelijke snelheden zullen afhankelijk zijn van de kwaliteit kabel en het opgezette netwerk bij jou in de buurt. En het is niet zo dat er een maximum doorvoer snelhei aan 2km kabel vast zit. . dit zou betekenen dat je maar bijv. 312 kb kunt krijgen op een afstand van 2 km. . .onafhankelijk van het feit of je er 8mb of 4mb op zet. . . .En dit is natuurlijk niet het geval.

Asrock 775DualVSTA-C2D6600-1GB-1,2TB-X800AIW

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een zo hoog mogelijke nselheid, maar als je een 8 mb abonnement neemt betaal je daar ook extra voor en dan wil ik er wel profijt van hebben. Als ik 8 mb neem en er blijft na 2 km 3 mb over had ik net zo goed 4 mb kunnen nemen tegen een lager maandbedrag.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hou er ook rekening mee dat niet alle ADSL-modems die 8mb snelheid aankunnen...een vriend van me had op een gegeven moment ook 8/2mbit van planet, en die heeft een nieuwe ADSL-router gekregen omdat zijn speedtouch die snelheid niet aan kon :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Om tot een bepaalde snelheid te komen worden er meer of minder frequentiebanden gebruikt. Als er in de centrale is ingesteld dat een lijn op 4 MB moet intrainen zal hij zorgen dat er 4 MB per seconde overheen gaan. mcoht de lijn slecht zijn dan zullen er gewoon meer frequentiegebieden gebruitk worden. Pas als er volgens de specs geen frequentiegebieden meer zijn zal de banbreedte niet gehaald worden

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Het probleem voor de TS is dat hij zich af vraagt of de afstand de snelheid beinvloed van het type abonnement.

En volgens mij is dit niet zo, het enige wat de privider doet is een limiet erop zetten, je afstand bepaald eigenlijk de echte maximale download snelheid.

Probleem is dat je niet weet wat je maximale download snelheid is. Maar als die hoger is dan 4Mbit zal je bij je 4Mbit de maximale snelheid moeten kunnen halen.

Overigens als je bij 8Mbit abbo maar 2Mbit haalt, dan heb je pech aangezien 2Mbit gegarandeerd is, en alles erboven niet.

De keus blijft moeilijk, is het geld en de snelheid de risico waard? Je kan als je eenmaal een abbo genomen hebt niet meer overstappen als het goed is, dus ik ga je ook geen advies geven.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-02 01:04
Man, man, man, wat krijgt deze persoon hier vage en loze antwoorden. Hij vraagt gewoon of er van zijn 8Mbit genoeg over zou blijven om de meerprijs te rechtvaardigen t.o.v. een 4Mbit abonnement. Ik zou zeggen, kijk even naar de volgende grafiek. Die maakt een hoop duidelijk. De ervaring van prutser001 bevestigd de inhoud van de grafiek. Als je 8Mbit zou nemen, zou er zeker genoeg van overblijven.

^ Wat hij zegt.

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Z-Dragon schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 12:54:
Man, man, man, wat krijgt deze persoon hier vage en loze antwoorden. Hij vraagt gewoon of er van zijn 8Mbit genoeg over zou blijven om de meerprijs te rechtvaardigen t.o.v. een 4Mbit abonnement. Ik zou zeggen, kijk even naar de volgende grafiek. Die maakt een hoop duidelijk. De ervaring van prutser001 bevestigd de inhoud van de grafiek. Als je 8Mbit zou nemen, zou er zeker genoeg van overblijven.
Grafiek is leuk, maar dat is de theorie.
Er zijn genoeg mensen die tegen de 2Mbit aanzitten met hun 8Mbit abbo en onder de 2KM liggen puur omdat het signaal niet goed is.

Dat is gewoon een risico.

Ik zit op 960 meter afstand maar op 520-580KBps.
Signaal in de flat is dus niet zo goed als ik had gehoopt.
Pagina: 1