Toon posts:

[IE] Automatisch gegevens achter url's vandaan halen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst sorry voor de vage titel. Ik kan geen betere titel verzinnen die mijn probleem omvat.

Het volgende is er aan de hand:

Ik heb een lijst met meer dan 3000 namen, deze namen zijn links. Als je op deze links klikt krijg je bepaalde informatie over die naam. De pagina is steeds hetzelfde opgebouwd, alleen de informatie die verschijnt is natuurlijk dynamisch. De gegevens die worden ingeladen als je op de link hebt geklikt komen uit een DB waar ik niet in kan. Ik kan dus alleen de gegevens zien. Ik wil graag van al die mensen de informatie in een overzichtelijk Excel-bestandje.

Nu is mijn vraag: moet ik 3000x klikken kopiëren en plakken of is hier een handig foefje voor?

edit:
Ohja, het bestandje dat het formulier opbouwd is een .nsf. Zegt mij niets, maar misschien helpt het iemand.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2005 11:53 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als het goed is, is die web page beschermd tegen dat "handige foefje".
Je moet contact opnemen met de admin van die database; als hij je geen kopie van die database wil geven, zal-ie daar wel een gegronde reden voor hebben.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Wat gebeurt er als je de website opslaat, zijn de dynamische gegevens dan ook bewaard?

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
PcDealer schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 11:56:
Wat gebeurt er als je de website opslaat, zijn de dynamische gegevens dan ook bewaard?
Nope...

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-07 08:14
Als je niet bij die DB kan komen, dan wordt het 3000x klikken denk ik... :S

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Als de maker (en de privacy-wetgeving) het geen probleem vind wil hij misschien wel mailen. Als hij het wel een probleem vind: natuurlijk kan je een script bouwen die dat voor je doet, maar aanzien je de vraag stelt kan je dat niet zelf. Hier helpen met iets in het dan nogal donkergrijze gebied lijkt me niet de bedoeling.

.nsf is trouwens Lotus Notes.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 12:21:
Als de maker (en de privacy-wetgeving) het geen probleem vind wil hij misschien wel mailen. Als hij het wel een probleem vind: natuurlijk kan je een script bouwen die dat voor je doet, maar aanzien je de vraag stelt kan je dat niet zelf. Hier helpen met iets in het dan nogal donkergrijze gebied lijkt me niet de bedoeling.

.nsf is trouwens Lotus Notes.
Ja, ik wil natuurlijk geen wetten schenden. Maar zo'n script is toch niet illegaal? Het verzamelt alleen wat sneller gegevens dan dat ik dat doet. Het verzamelt geen gegevens die niet openbaar zijn ofzoiets.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Hangt ervanaf. Pin me er niet op vast, maar bijvoorbeeld IMDB (wat ook allemaal beschikbaar is) harvesten zijn ook dingen die in schemergebieden liggen. IMDB zelf is er in ieder geval nooit blij mee - neem dus in ieder geval contact op als je dit soort dingen op iemands database wil doen. Dat is wel zo netjes :)

Verwijderd

Topicstarter
G33rt schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:38:
Hangt ervanaf. Pin me er niet op vast, maar bijvoorbeeld IMDB (wat ook allemaal beschikbaar is) harvesten zijn ook dingen die in schemergebieden liggen. IMDB zelf is er in ieder geval nooit blij mee - neem dus in ieder geval contact op als je dit soort dingen op iemands database wil doen. Dat is wel zo netjes :)
Ja, ik ken het beheer van de DB niet. Zij hebben er geen belang bij en denk ook niet dat ze dit soort 'diensten' doen. Dus als ik een manier heb waarmee ik het zelf kan doen, laat ik het hun wel weten.
Pagina: 1