Ervaringen met D-Link DFL-700

Pagina: 1
Acties:

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Na een Linksys BEFSX41 (tegenvaller) en een Asus WL500g te hebben gehad ben ik nog steeds op zoek naar een mooie hardwarematige firewall. Ik had mijn oog al lange tijd op een Hotbrick VPN800 maar deze is eigenlijk wel boven budget en sinds kort is alles omgegaan naar BaseWall. De website is nog niet echt helemaal up to date omdat je wel 3 verschillende specs tegen komt voor hetzelfde apparaat. Alles bij elkaar geeft het me momenteel geen goed gevoel ;)

Goed, dat was de voorgeschiedenis. Mijn oog is nu dus gevallen op de D-Link DFL-700. Hij lijkt alles te hebben wat ik graag wil.

- Hardwarematige DMZ poort
- Verkeer tegen kunnen houden naar binnen en naar buiten door middel van zelf ingestelde regels via een (zag er uit als) een makkelijke interface

Daarnaast heeft ie ook nog een eigen user authenticatie systeem, een IDS en bandbreedte management. Hij is dus ook echt bedoeld als firewall omdat ie maar 3 poorten heeft (WAN,DMZ,LAN).

Mijn vraag is dan ook of er mensen zijn die al ervaring hebben met dit apparaat ? Andere suggesties zijn welkom echter wel hardwarematig, redelijk aan dezelfde eisen voldoen en niet boven de € 500.

Mijn YouTube kanaal

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-04 21:28

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Je bent bekent met het feit dat je bij de asus en linksys je eigen firmware met linux zooi kan plaatsen, en dan al die functionaliteit zelf toe te voegen ??

http://wl500g.info/

Beste film ooit

• AcXeller
  • Niet online
Weet inderdaad van de custom oleg (als ik het goed had) firmwares af voor de asus, voor de linksys wist ik het niet. Die ligt dan ook al geruime tijd stof te happen in de kast. Probleem met de asus vind ik de interface, echter zal de asus naast de dfl-700 komen te werken voor het wireless gebeuren wat ik dan wel weer ga afschermen met de interne firewall van de asus.

Zal me in ieder geval nog wel even in de firmwares verdiepen voordat ik tot aanschaf over ga.

Mijn YouTube kanaal

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-04 21:28

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

De linksys en de Asus gebruiken voor een deel dezelfde hardware, wat je met de asus kan doen kun je ook met de linksys, alleen de asus heeft nog de usb en paralelle poort (erg handig)

en tja die interface hoef je niet te gebruiken, je kunt ook ip-chains gebruiken

Beste film ooit

• AcXeller
  • Niet online
niemand die dat ding kent ? ;(

Mijn YouTube kanaal

• AcXeller
  • Niet online
nog een laatste hap naar adem voordat we al zinkend ten ondergaan. O-)

Mijn YouTube kanaal

Pagina: 1