Toon posts:

[XP] Andere computers benaderen in het netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb van bij mij thuis een vpn verbinding aangelegd met de lancom advanced client naar een lancom router 1711. Deze verbinding werkt na lang zwoegen en zweten. Ik krijg een ip adres en via een programma advanced ip scanner kan ik het subnet scannen en zien welke pc's er online zijn en deze succesvol pingen. Enkel zou ik nu nog pc's in de werkgroep moeten kunnen zien. Dit lukt mij niet, pc van mij staat in dezelfde werkgroep als die van de remote lan. Het is geen domein maar een werkgroep.
Weet iemand aan wat dit kan liggen of moet ik bij een vpn op een andere manier aan sharing doen?
Firewall staat uit.
Dank u

Verwijderd

kun je pingen op IP, of ook op NetBIOS naam? Als dat laatste niet werkt krijg je vermoedelijk geen netbios packets door, en / of geen broadcast packets. Dat kan best wel een firewall instelling zijn of een routing policy op de VPN server.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 12:05:
kun je pingen op IP, of ook op NetBIOS naam? Als dat laatste niet werkt krijg je vermoedelijk geen netbios packets door, en / of geen broadcast packets. Dat kan best wel een firewall instelling zijn of een routing policy op de VPN server.
Wel juist geprobeerd om te pingen op netbios naam en dat ging. Zou ook wel kunnen dat het daar mee te maken heeft ze. Straks ga ik nog langs en zal ik nog eens kijken naar de instellingen.

Ethernet-adapter LAN-verbinding 4:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
LANCOM Secure Client Adapter #3
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 02-00-D6-28-76-CB
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.16.174
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . :
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.16.175
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.16.200
Lease verkregen . . . . . . . . . : vrijdag 19 augustus 2005 12:09:41
Lease verlopen . . . . . . . . . : vrijdag 7 oktober 2005 1:15:06

Dit krijg ik door bij ipconfig /all, Gateway is ook niet ingevuld dus misschien ligt het daar ook aan ofzo? De gateway zou dezelfde moeten zijn als de dns server.
Het rare is ook dat er bij dhcp server 192.168.16.175 staat, ik had .174 en .175 gereserveerd voor vpn connecties en nu geeft ie .175 als dhcp server, moet normaal .200 zijn. Heb nog wat debugwerk precies :)