ASUS K8V-Deluxe valt in sleep-mode

Pagina: 1
Acties:

• SjorsVN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
Hoi allemaal,

ik ben net6 terug van vakantie en ik denk laat ik eens een paar vette games doen. Maar dat kan niet want bij ieder spel dat ik speel gaat het op een willekeurig moment( binnen 2 minuten ) in de sleep-mode en gaat er ook niet meer uit... :( . Als ik em dan restart staat er overclocking failed terwijl ik niet aan overclocking doe 8)7. Ik heb alles geupdate enzo.. de computerboer gebelt, die wisten het ook niet, ze hadden zelf daar ook al een pc staan met hetzelfde probleem. Zouden jullie dit weten?? Of misschien zelf ervaringen ermee gehad?

Alvast bedankt!

ASUS K8V-Deluxe
AMD64 3000+
Dane-Elec PC3200 2x512
Gainward 6800 Ultra

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Op de een of andere manier is er iets in het BIOS veranderd waardoor dit soms gebeurd. Even een BIOS-reset doen en alles op default zetten en het zou weer moeten werken.

ARME AOW’er

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Misschien wordt hij te warm en gaat hij daardoor uit:? kijk eens of je fan draait?

I'm not as think as you stoned I am

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Reset je CMOS eens en stel je bios in en kijk of je het probleem dan houdt.

verder kan ik je aanraden de hangen en opstartproblemen troubleshooter door te nemen om het probleem te achterhalen.

• SjorsVN
De BIOS is al meerdere malen op default gezet en vertoond nog steeds hetzelfde probleem.. :(
Warmte is het ook niet de CPU fan staat op z'n hardst en de videokaart is ook mooi koel 53gr(standaard koeler). En kan je me dat CMOS eens uitleggen en hoe ik dat moet doen?

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
dan kan ook gewoon je mobo stuk zijn ... probeer eens
je procesor , geheugen videokaart in een ander mobo te prikken

"Stilte, een gat in het geluid...."

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
SjorsVN schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 11:26:
De BIOS is al meerdere malen op default gezet en vertoond nog steeds hetzelfde probleem.. :(
Warmte is het ook niet de CPU fan staat op z'n hardst en de videokaart is ook mooi koel 53gr(standaard koeler). En kan je me dat CMOS eens uitleggen en hoe ik dat moet doen?
Je moet het batterytje er even (10 seconden) uit halen en waarschijnlijk ook een jumper omzetten. In je moederbord staat vast hoe je dat moet doen....

• SjorsVN
Hoe kan dat nou als ik wel gewoon in windows dingen kan doen en op het internet gaan? Als je mobo stuk is lijkt het mij dat je gewoon echt niks meer kan doen.. en ik heb geen ander mobo :D ;)

• SjorsVN
Er zijn zat jumpers... dus ik weet niet wat ik om moet zetten...sorry voor de vele vragen, in de BIOS ben ik niet zo goed

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
SjorsVN schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 11:32:
Er zijn zat jumpers... dus ik weet niet wat ik om moet zetten...sorry voor de vele vragen, in de BIOS ben ik niet zo goed
Meestal is het degene die bij je batterij zit, maar nogmaals, het staat ook in de handleiding van je mobo...

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-05 17:39
jemig er kan toch een onderdeel van je mobo stuk zijn dat voor de problemen zorgt?
staat je bios verder wel goed? dus zodat ie goed samenwerkt met je proc en geheugen, videokaart etc?
alle kabels zijn goed vast? geen stof?
insteekkaarten stevig vast? geen los sata kabeltje?
is het echt de sleestand? heb je geen virus?

bios flashen zorgt in de meeste gevallen voor de melding over dat overclocken niet gelukt is, tenminste bij mij en asus borden
gewoon ff bios in gaan, en op exit e save doen ( zodat de crc weer gaat lukken) dan is die melding weg, maar ja jij hebt je bios al gereset en dergelijke...

verder zou ik het ook niet weten.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
SjorsVN schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 11:32:
Je CMOS clear jumper. Die zit naast je BIOS batterijtje.

Overigens, dit soort dingen staan allemaal letterlijk in het boekje van je mobo. Die dingen zijn soms tof! :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Drake
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-05 17:26
Het lijkt er toch dan heel sterk op dat iets overhit wordt. Kijk eens goed of de koelpasta nog goed op de core van de cpu zit. Is dat allemaal in orde en het koelblok zit goed gemonteerd, dan zou ik kijken naar north-en southbridge. Ook deze zouden overhit kunnen worden. Er zijn hiervoor speciale koelblokjes in omloop. Zit er al een koelblokje op, dan zit er ongetwijfeld geen koelpasta tussen. Dit zou je er dan tussen kunnen stoppen.

Systeem Specificaties Workstation Systeem Specificatie Toshiba Portege M200

Verwijderd

een vriend van mij had het zelfde probleem met dat moederbord als je de wi-fi kaart erin heb zitten haal die er eerst uit die schijnt veel problemen te geven. |:(
zet in je bios overclocking van auto naar uit als het probleem dan nog niet weg is probeer eens met 1 reepje geheugen op te starten en kijk wat ie dan doet die maat van mij had 2 verschillende type geheugen erin (pc 2700 en pc 3200) en daar gaf ie ook het zelfde met de stem die steeds zegt overclocking 8)7
jij heb 2 dezelfde type geheugen maar misschien is er een reepje kapot

Verwijderd

Welke voeding heb je?
Hoeveel Watt?
Kun je Temp zien van mobo en Proc?
Memetest?
Kijk in veilige modus of je hem kunt scannen op virussen en spymeuk?

• SjorsVN
hmm ik zal het allemaal ff proberen... blijf verder wel je tips melden mensen!! ;)

dadummie: Chieftec Dragon Series 360Watt, werkt perfect want alles draait er al best lang mee

[ Voor 38% gewijzigd door SjorsVN op 19-08-2005 11:39 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Kijk eens goed naar Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Verder verander ik je topictitel in: ASUS K8V-Deluxe valt in sleep-mode, een ernstig probleem kan namelijk van alles zijn ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• SjorsVN
Ik heb de CMOS gereset en de kabels goed aangedrukt, hij houd het nu 3 minuten vol...

• SjorsVN
kom op mensen het is echt heel vervelend :'( ik doe nu een virusscan en heb tot nu toe 2 infected files, daarna komt de spyware scan. Als dat niet werkt dan weet ik het niet meer...xp opnieuw erop is geen oplossing vind ik..
Pagina: 1