Verbinding van pc naar Router komt niet op gang

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sjoerdjanson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Om te beginnen meld ik even dat ik de search hier op tweakers al gebruikt heb, en dat ik ook al stevig met google aan het zoeken ben geweest om mijn probleem proberen te verhelpen.
Dat heeft niet helaas niet geholpen.

Probleembeschrijving:
Ik heb sinds een dag een router gekocht. Het gaat hier om de Edimax BR-6104K(G). En wilde deze aansluiten zoals een router aangesloten zou moeten worden:

Internet
|
Modem
|
Router
/ \
PC1 PC2

Het probleem is dat pc1 met de router connect; als ik bij netwerkverbindingen kijk, dan staat daar "verbonden" en heb ook via DHCP m'n eigen IPadres gekregen. Maar bij PC2 wil het niet zo lukken. De netwerkverbinding meldt dat het een slechte of geen verbinding heeft. Ik krijg dus ook geen IPadres toegewezen, en kan dus ook niet de router in of internet krijgen op PC2.
Beide pc's draaien op Windows XP PRO.

Wat ik al heb geprobeerd:
- Alleen het kabeltje van PC2 in de Router laten zitten.
- Het kabeltje richting PC2 in een van de overige 3 poorten geprobeerd te stoppen.
- DHCP server uitzetten in de router en zelf een IPadres geven. (werkte bij PC1 wel gewoon goed).
- Een aantal services op PC2 vergeleken met PC1, zoals bijvoorbeeld DHCP client.
- Router reset.
- Pingen, geeft "doelhost onbereikbaar".
edit:
- Een andere netwerkkaart in PC2 gestop

PC2 heeft het voorheen altijd heerlijk gedaan direct achter het modem. Mijn vraag is dan ook, weet iemand hoe ik de verbinding van PC2 met de router wel voor mekaar kan krijgen.

Bedankt,
Sjoerd

[ Voor 3% gewijzigd door sjoerdjanson op 19-08-2005 11:12 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Regel 1 Check de kabel

Stop de kabel van pc1 eens in PC2. Zet de netwerk snelheid van pc2 eens (netwerkadapter) op 10 Mbps ipv auto(=100Mbps). Branden de lampjes bij de kabel wel alsof hij verbinding heeft?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• sjoerdjanson
  • Niet online
Kabelchecken is geen optie, omdat deze erg goed is weggewerkt. Overigens heeft PC2 nog verbinding gehad met het modem zo'n 10 minuten of minder voordat ik de router er tussen heb geplaatst. Ik zal eens gaan kijken of de snelheid op 10mbps zetten een verbetering zal brengen.

edit:
Het veranderen naar 10mbit (full modus??) heeft het probleem opgelost!
Wel jammer dat ik 90mbit minder heb nu, maar ik ben al harstikke blij!
Bedankt!

[ Voor 24% gewijzigd door sjoerdjanson op 19-08-2005 11:41 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

sjoerdjanson schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 11:36:
Het veranderen naar 10mbit (full modus??) heeft het probleem opgelost!
Wel jammer dat ik 90mbit minder heb nu, maar ik ben al harstikke blij!
Bedankt!
Half... voor de zekerheid zou ik zo zeggen.

Bekijk de uiteinde van de kabel (het is toch een cat 5 kabel) eens heel goed en vergelijk deze met de faq. Waarschijnlijk zitten wel alle draadjes doorverbonden, maar zit de twist verkeerd. stekkertjes er in de goede volgorde op knijpen fixed het waarschijnlijk. (en je modem was wellicht ook maar 10Mbs netwerk?)

Dus... check de kabel (als je er nog zin in hebt)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• sjoerdjanson
  • Niet online
Ik zal er zeker nog even naar kijken. Modem was waarschijnlijk maar 10mbit dan ja.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zonder de kabel uit te sluiten zal je nooit weten of dit het probleem was, en trust me dat is vaak zat het geval. Misschien toch even een andere proberen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1