wma licentie afhandeling in alternatieve browsers

Pagina: 1
Acties:

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 11:35
Ik ben werkzaam voor een bedrijf dat een muziek download platform ontwikkeld, hiervoor gebruiken we wma + bijbehorende drm. het probleem waar we nu tegenaan lopen is dat de licentie afhandeling op dit moment alleen mogelijk is via Internet Explorer. met de opkomst van o.a. Firefox willen we nu kijken of het mogelijk is om de licentie afhandeling ook in andere browsers mogelijk te maken.

ik heb al op google e.d. lopen zoeken naar een mogelijke oplossing hiervoor maar heb eigenlijk niks kunnen vinden. waarschijnlijk doordat de wma drm nauw samenhangt met windows media player en dat IE hier dan ook gebruik van maakt bij de licentie opslag.

Kan iemand mij vertellen of het uberhaupt mogelijk is om de licentie afhandeling ook voor andere browsers (en besturingssystemen) te laten werken?

ik weet niet 100% zeker of ik dit op het juiste forum heb geplaatst, zoniet dan alvast mijn excuses :)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:22

chem

Reist de wereld rond

Kan je dat niet vragen aan je leverancier van de DRM software; te weten Microsoft?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-04 21:25

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Misschien een rare vraag, maar wordt de DRM niet afgehandeld door WMP? Dit zou inhouden dat ook in Firefox (die ook WMP gebruikt) ook de DRM netjes zou moeten werken.

Misschien ligt het probleem bij de manier waarop de browser WMP gebruikt :?

Nu ook met Flickr account

• kroeske
chem schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 10:50:
Kan je dat niet vragen aan je leverancier van de DRM software; te weten Microsoft?
dat zou kunnen, maar ik weet dat zij zeggen geen andere platformen dat IE te ondersteunen. vandaar dat ik het hier probeer omdat hier redelijk veel mensen met een brede kennis rondlopen. ik was dus in de hoop dat iemand misschien tegen dit zelfde probleem is aangelopen (al is die kans erg klein natuurlijk) en een workaround heeft gevonden waardoor het wel voor andere browsers e.d. werkt.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:22

chem

Reist de wereld rond

kroeske schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 10:56:
[...]

dat zou kunnen, maar ik weet dat zij zeggen geen andere platformen dat IE te ondersteunen. vandaar dat ik het hier probeer omdat hier redelijk veel mensen met een brede kennis rondlopen. ik was dus in de hoop dat iemand misschien tegen dit zelfde probleem is aangelopen (al is die kans erg klein natuurlijk) en een workaround heeft gevonden waardoor het wel voor andere browsers e.d. werkt.
Ik heb geen idee wat ze zeggen; maar je kan het iig proberen :)

En dan eigenlijk en onvermijdelijk de 2e vraag: heb je het al geprobeerd?

(ps. WMA+DRM op een niet-Windows OS kan je vergeten :))

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• kroeske
chem schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 11:01:
[...]

Ik heb geen idee wat ze zeggen; maar je kan het iig proberen :)
ik wel :)
En dan eigenlijk en onvermijdelijk de 2e vraag: heb je het al geprobeerd?
het is me nog niet gelukt een succesvolle testopstelling te maken, als dat wel zo was, dan was de vraag wat overbodig, niet? 8)
(ps. WMA+DRM op een niet-Windows OS kan je vergeten :))
dat had ik eigenlijk wel al verwacht ja.
Pagina: 1