€100 korting bij EMPC door kapotte 9800 Pro, advies nodig

Pagina: 1
Acties:

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
M'n oude Sapphire Atlantis 9800 Pro is enkele weken geleden overleden. Ik heb em via de RMA service retour gezonden naar EMPC, die na onderzoek hebben besloten mij €100,63 credit te geven voor een nieuw te bestellen videokaart uit hun assortiment.

Beter dan niets, alleen zijn de mogelijkheden helaas beperkt en sommige kaarten duurder dan de pricewatch.

Ik zat te denken aan een 6800, alleen heeft EMPC er maar enkele in hun assortiment die allemaal vrij duurder zijn dan vergeleken met de pricwatch.

Andere kaart waar ik naar uit keek was deze x800 XT, maar die heeft EMPC helemaal niet in hun assortiment. Alleen de x800 en x800XL

Budget zou max 250 zijn ofzo, maar zit liever rond de 100~150.

Hoef niet te weten welke kaart ik nu moet kopen, alleen wat advies wat jullie in mijn situatie zouden doen. Ik weet het namelijk niet meer.

PS: Ik ga zowiezo een nieuwe moederbord bestellen met PCI-E, dus AGP vervalt al.

[ Voor 5% gewijzigd door Mesh op 19-08-2005 10:54 ]

Signature?

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07 14:40

KatirZan

Wandelende orgaanzak

tja, het is maar net wat je er mee wil gaan doen :) stel je neemt een 7800 :) maar dan zit je buiten je budget ;)

ik zou persoonlijk voor een 6800gt gaan :)

Wabbawabbawabbawabba

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:25

Barrycade

Through the...

Linkje dat je gegeven hebt van hun assortiment zijn PCI-E kaarten, gezien je sign zal je volgens mij een AGP kaart nodig hebben.

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
littlejoannes schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 10:52:
Linkje dat je gegeven hebt van hun assortiment zijn PCI-E kaarten, gezien je sign zal je volgens mij een AGP kaart nodig hebben.
Excuus, ik ga overstappen op PCI-E binnenkort. Zal FP even aanpassen.

Signature?

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:54

Shuriken

Life is all about priorities

Als het binnen de garantie is, dienen ze je of:
1. vervangend exemplaar te leveren
2. geld terug (dit kan dan eventueel de dag of marktwaarde zijn)

Dat ze je verplichten bij hun iets te bestellen voor dat bedrag is onzin. Volgens mij ook in strijd met de wet.
Als je of je ouders lid zijn van consumentenbond zou ik daar maar eens mee bellen.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
http://www.empc.nl/index....roduktinformatie&Id=11149 die 6800LE AGP zou ik doen, maar ja als je overstapt wordt het een ander verhaal. Toch lijkt het me dat er in de oude pc ook nog een videokaart moet zitten.

[ Voor 40% gewijzigd door Gianni Rombios op 19-08-2005 10:58 ]

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Ik vind het wel vreemd hoe ze aan die prijs komen (€100,63), aangezien bij deze winkel de dagwaarde van een Sapphire ATI Radeon 9800PRO €134,46 is. Volgens mij moeten ze gewoon de dagwaarde terugstorten op jouw rekening of een vervangende 9800PRO teruggeven.

Maar goed, ik zou niet heel erg ontevreden zijn met hun aanbod, aangezien je door een paar euro's bij te leggen een snellere kaart hebt, zoals de Asus 6800LE of de 6600GT.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-07 19:53
max van je budget kom je op de asus 6800TD uit, kost je dan nog 72 cent extra = 250,72

PSN: djmurcielago

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Gianni Rombios schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 10:57:
http://www.empc.nl/index....roduktinformatie&Id=11149 die 6800LE AGP zou ik doen, maar ja als je overstapt wordt het een ander verhaal. Toch lijkt het me dat er in de oude pc ook nog een videokaart moet zitten.
Komt een 6200 in ivm met PureVideo, oude mobo (Asus A7N8X met soundstorm) komt in m'n HTPC. Hoger is niet nodig, omdat HDTV nog lang geen standaard is.
anton121 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 10:58:
Ik vind het wel vreemd hoe ze aan die prijs komen (€100,63), aangezien bij deze winkel de dagwaarde van een Sapphire ATI Radeon 9800PRO €134,46 is. Volgens mij moeten ze gewoon de dagwaarde terugstorten op jouw rekening of een vervangende 9800PRO teruggeven.

Maar goed, ik zou niet heel erg ontevreden zijn met hun aanbod, aangezien je door een paar euro's bij te leggen een snellere kaart hebt, zoals de Asus 6800LE of de 6600GT.
LE hebben ze niet in hun assortiment, de GT's zijn wel iets duurder hier maar ik heb betere ervaringen met Ati kaarten, vooral op beeldkwaliteit
djmurcielago schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 11:02:
max van je budget kom je op de asus 6800TD uit, kost je dan nog 72 cent extra = 250,72
Budget ligt wel hoger, maar aangezien ik straks hoop geld moet investeren in m'n bedrijf en ik ook nog een laptop moet aanschaffen voor school straks doe ik het liever beetje rustig aan.
Shuriken schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 10:55:
Als het binnen de garantie is, dienen ze je of:
1. vervangend exemplaar te leveren
2. geld terug (dit kan dan eventueel de dag of marktwaarde zijn)

Dat ze je verplichten bij hun iets te bestellen voor dat bedrag is onzin. Volgens mij ook in strijd met de wet.
Als je of je ouders lid zijn van consumentenbond zou ik daar maar eens mee bellen.
Ja ze is lid van de consumentenbond, zal es informeren.

Dit is trouwens hun mailtje:
Geachte heer Meijer,

U kunt inderdaad een willekeurige kaart bestellen bij ons. Indien deze videokaart duurder is zullen wij deze verrekenen met uw creditfactuur en kunt u het verschil wat daarbij ontstaat overmaken.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Wilco Mulder
Empc Solutions
----- Original Message -----
From: M.Meijer
To: Wilco Mulder - Empc Solutions -
Sent: Thursday, July 07, 2005 7:51 PM
Subject: Re: Uw creditorder met nummer xxxxxxx

Beste EMPC,

Bedankt voor de snelle afhandeling!

Alleen een vraagje,

Mag ik nu voor 100,63 een nieuwe videokaart + bijbetaling bestellen bij jullie? Of wordt dit bedrag uitgekeerd?

Met vriendelijk groet,

Melle

----- Original Message -----
From: Wilco Mulder - Empc Solutions -
To: xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Sent: Thursday, July 07, 2005 2:08 PM
Subject: Uw creditorder met nummer xxxxxxxx

Geachte heer, mevrouw Meijer,

Naar aanleiding van uw RMA aanvraag stuur ik u hierbij de creditfactuur waarvoor uw product is gecrediteerd door de fabriekant.
U kunt voor dit creditbedrag een nieuw videokaart bestellen. Het creditbedrag word door de fabriekant vastgesteld hierbij word rekening gehouden met de staat van de kaart en een gebruikersdeel (de tijd dat u de videokaart in bezit heeft gehad). Op het moment dat u een nieuwe kaart besteld zit hier weer de volledige garantie op (wat bij een repair-part / alternatief niet het geval is).

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Onderstaand treft u ter informatie uw kopie order met ordernummer xxxxxxxxx.

U kunt via http://www.empc.nl uw orderstatus en -historie volgen.
Met de volgende gegevens kunt u inloggen:

Gebruikersnaam: xxxxxxxxx
Wachtwoord: xxxxxxxx

Voor eventuele vragen of opmerkingen kunt u ons altijd mailen via info@empc.nl of bellen op telefoonnummer 0321-843402.

Met vriendelijke groet,

Wilco Mulder
Afd. RMA

Empc Solutions
De Amstel 64b
8253 PC Dronten
Telefoon: 0321-843402
Fax: 0321-843403
E-mail: info@empc.nl
Website: http://www.empc.nl

BIC Code: ABNANL2A
IBAN nr: NL35ABNA0594600812

NB: De informatie in deze communicatie is alleen bedoeld voor de geadresseerde en voor degene die hiervoor gemachtigd is. Deze e-mail bevat vertrouwelijke informatie. Bent u niet de persoon waarvoor deze mail bedoeld is, willen wij u hierbij informeren dat kopiëren, distribueren of enige actie welke in dien aard ligt, verboden is.
Indien u deze e-mail onrechtmatig hebt ontvangen, verzoeken wij u dit direct aan ons te melden, door te reageren op deze e-mail. Wij zullen dan zo spoedig mogelijk het adres uit onze database te verwijderen en het juiste adres proberen te achterhalen. Empc Solutions is niet verantwoordelijk voor eventuele foutieve informatie of adressering in deze communicatie.

Afbeeldingslocatie: http://img372.imageshack.us/img372/3258/order5wv.jpg
--------------------------------------------------------------------------------

# ID Omschrijving Stukprijs (ex) Totaal (ex)

--------------------------------------------------------------------------------

1 O1007 Credit bedrag i.v.m. RMA 1884 €0,00 €0,00
-1 172-2866 Sapphire ATI Radeon 9800 Pro Atlantis 128MB TV-Out DVI Lite €-84,56 €-84,56

Totaal excl. 19% BTW €-84,56
19% BTW €-16,07

Totaal incl. 19% BTW €-100,63

[ Voor 41% gewijzigd door Mesh op 19-08-2005 11:12 ]

Signature?

• AntonH
Het moet dus een PCI-e kaart zijn en het liefst een ATI? Dan lijkt mij de X800GT wel wat. Deze is er in twee varianten: de ene heeft 128mb DDR en de andere 256mb GDDR3. Hier in Nederland zijn ze nog niet fantastisch goed leverbaar, dwz dat je de keuze hebt uit twee merken, namelijk een X800GT van Powercolor en een X800RX (eigenlijk gewoon een GT) van Club3d. In de pricewatch staan beide voor rond de €170 (256mb, de 128mb is nog niet verkrijgbaar). Een X800GT is iets sneller dan een Geforce 6600GT.

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
anton121 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 12:55:
Het moet dus een PCI-e kaart zijn en het liefst een ATI? Dan lijkt mij de X800GT wel wat. Deze is er in twee varianten: de ene heeft 128mb DDR en de andere 256mb GDDR3. Hier in Nederland zijn ze nog niet fantastisch goed leverbaar, dwz dat je de keuze hebt uit twee merken, namelijk een X800GT van Powercolor en een X800RX (eigenlijk gewoon een GT) van Club3d. In de pricewatch staan beide voor rond de €170 (256mb, de 128mb is nog niet verkrijgbaar). Een X800GT is iets sneller dan een Geforce 6600GT.
Bedoel je niet XL en XT? Want een x800GT kan ik niet terugvinden.

Maar ga me er ff in verdiepen.

Probleem is dus adat ik nu nog alleen bij EMPC (moet?) kan bestellen, tenzij zoals hierboven stond dat ik recht heb op geld.

[ Voor 9% gewijzigd door Mesh op 19-08-2005 14:40 ]

Signature?

Verwijderd

Ik zou het persoonlijk niet voor een x800 GT te gaan, deze is namelijk ongeveer net zo snel als een 6600GT. Voor hetzelfde geld, dus dat maakt niet zo veel uit, de gewone x800 is echter een 12pipeline versie van dezelfde chip, en deze kun je behoorlijk overclocken(de GT is al heel hoog geclocked), vrijwel zeker tot x800-pro niveau. En dat voor slechts 15 euro meer ofzo.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Sapphire ATI Radeon X700 Pro PCI-E 128MB DDR3 € 122,13

Is iets sneller dan de 9800pro.

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Kijk eens naar deze kaart:
Asus Radeon X800 / 2DTV 256MB DDR Extreme AX800 / 2DTV € 199,34
Dat is toch ongeveer wat je wilt?

Verwijderd

Eerder vertelde al iemand dat het niet wettig is om je te verplichten een nieuwe bij hun te bestellen. Ik weet niet of het echt onwettig is, maar het lijkt me niet onlogisch. Als ik dan verder hun mail lees, lijkt het me dat ze het gewoon proberen, de mail zo formuleren dat je denkt dat het verplicht is. Ik zou even het antwoord van de consumentenbond afwachten.

Het antwoord van de winkel op je duidelijk vraag is dan ook:
U kunt inderdaad een willekeurige kaart bestellen bij ons. Indien deze videokaart duurder is zullen wij deze verrekenen met uw creditfactuur en kunt u het verschil wat daarbij ontstaat overmaken.
Wijselijk gezwegen over een eventuele uitbetaling.

Dit alles zijn uiteraard maar speculaties van mij.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:54

Shuriken

Life is all about priorities

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 15:08:
Eerder vertelde al iemand dat het niet wettig is om je te verplichten een nieuwe bij hun te bestellen. Ik weet niet of het echt onwettig is, maar het lijkt me niet onlogisch. Als ik dan verder hun mail lees, lijkt het me dat ze het gewoon proberen, de mail zo formuleren dat je denkt dat het verplicht is. Ik zou even het antwoord van de consumentenbond afwachten.

Het antwoord van de winkel op je duidelijk vraag is dan ook:

[...]

Wijselijk gezwegen over een eventuele uitbetaling.

Dit alles zijn uiteraard maar speculaties van mij.
Zoek maar in BW op consumentenkoop en garantie:
Terugbetaling van een gedeelte van de koopprijs en ontbinding van de koopovereenkomst
Is herstel en vervanging van het product onmogelijk of kan dit niet verlangd worden van de verkoper, dan kan de koper de koopovereenkomst ontbinden, of eisen dat een gedeelte van de koopprijs wordt terugbetaald.

Dat denkt de lading in dit geval volledig. De winkel kan geen vervanging regelen dus dient een gedeelte van het aankoopbedrag te retourneren.

Nu verplichten ze je bij hun een nieuwe kaart te kopen. De kaart kost hun nooit de verkoopprijs, dus pakken ze alsnog de winst. Dus voor de winkelier is het inderdaad wel logisch dat ie het zo probeert te regelen.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Werd vandaag gebeld door een van de medewerkers van EMPC, aardige gozer die blijkbaar ook af en toe op tweakers zit (tijdens z'n vakantie nog wel... :P)

Hij belde me om even recht te zetten en om te voorkomen dat dit topic de verkeerde kant op ging qua garantie voorwaarden bij EMPC en in het algemeen.

Normaal gesproken als een webshop of leverancier geen vervangend product kan leveren, moet de dagwaarde of een gedeelte hiervan worden teruggestort aan de eigenaar.

Als dit wel mogelijk is, door vervanging of reparatie, is de webshop en/of leverancier niet verplicht het geld retour te storten.

...

In mijn geval, is vervanging wel mogelijk, alleen niet een nieuwe kaart, maar door reparatie. (Zouden dan of reserve-onderdelen besteld worden, of Sapphire zou de kaart moeten repareren).

Maar omdat ik had gevraagd of het mogelijk was om mijn kaart in te wisselen voor een nieuwe + bijbetaling, is dus deze crediet overeenkomst tot stand gekomen.

Misverstand aan mijn kant en door sommige verkeerd opgevat.

Signature?

Verwijderd

anton121 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 10:58:
Euh ja, hij heeft m toch ook een tijd in gebruik gehad :?

• AntonH
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 20:18:
[...]

Euh ja, hij heeft m toch ook een tijd in gebruik gehad :?
Maar hij heeft m vast voor meer dan €134 gekocht ;).

[ Voor 3% gewijzigd door AntonH op 20-08-2005 20:42 ]

Verwijderd

@ Hierboven .

Stel dat ik een Pentium2 heb , daar krijg ik tog ook geen 500 euro meer van? =)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 20:50:
@ Hierboven .

Stel dat ik een Pentium2 heb , daar krijg ik tog ook geen 500 euro meer van? =)
Oh en wat denk jij dat de dagwaarde van een Pentium2 is dan? :?
Pagina: 1