[xp]VPN delen schakelt internet verbinding uit.

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Schizoveen
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2021
goeie morge tweakers,

ik heb hier een windows xp computer, die voor bepaalde netwerk mogelijkheden de VPN verbinging heeft gedeel. dit zorgt er namelijk voor dat de computers achter de windows xp 'server' ook kunnen inloggen op het domein.
echter, door het delen van de vpn verbinding werkt het internetniet meer. dat houd in dat de vpn verbinding op de windows xp computer wel staande blijft, maar er niet geinternet kan worden.

wat ik eigenlijk wil is de internet verbinding EN de VPN verbinding delen, zodat mensen kunnen inloggen op het domein, maar ook gewoon kunnen internetten.

nou vroeg ik me af hoe ik dit voor elkaar zou kunnen krijgen, want nu lijkt het er op dat het OF de VPN verbinding is, OF Internetten...

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik denk dat ics dat gewoon niet aankan, die routing. Heb je meer advanced produkt voor nodig.

• Schizoveen
als dat zo zou zijn, kan dat altijd wel gedaan worden... enig advies in software wat ik daar voor kan gebruiken (de rede waarom ik windows VPN gebruik is omdat de modem het niet aankan)

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Waarom schaf je niet gewoon een routertje aan ? Niet zo'n bagger Sweex ding, maar 1 stapje hoger ?

• Schizoveen
KillerAce_NL schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 11:25:
Waarom schaf je niet gewoon een routertje aan ? Niet zo'n bagger Sweex ding, maar 1 stapje hoger ?
1. omdat ik dan beide routers moet vervangen
2. omdat ik dit voor een klant doe, en het altijd zo min mogelijk mag kosten
3. er zijn nog wel meer kosten mogelijkheden om het probleem op te lossen.. maar als dat opties waren geweest had ik natuurlijk niet dit topic aangemaakt.

Verwijderd

Woest Internet delen voor mensen zonder poen deel 1:
Je internet delende XP doos laat je GEEN vpn tunnel maken.
Je neemt een andere XP doos die die VPN tunnel maakt, en daarop zet je routering aan. Zoek even hoe dat moet want ik weet het niet uit m'n hoofd en heb geen zin om te googlen ;)
Deze bak moet een statisch IP adres hebben (anders gaan je andere PCs hem kwijt raken) en je ICS machine als gateway hebben.
Voeg op je werkstations routes toe voor je domein naar de VPN bak en voor al het andere krijgen ze zelf de route van je ICS-XP doos. LET OP: beide machines ICS laten draaien gaat *FOUT*.

Je kunt vermoedelijk wel een stukkie gratis software op het kop tikken om ICS te vervangen, dat is wellicht veel handiger.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2005 12:01 . Reden: splleing is moielijk... ]

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Schizoveen schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 11:32:
[...]

1. omdat ik dan beide routers moet vervangen
2. omdat ik dit voor een klant doe, en het altijd zo min mogelijk mag kosten
3. er zijn nog wel meer kosten mogelijkheden om het probleem op te lossen.. maar als dat opties waren geweest had ik natuurlijk niet dit topic aangemaakt.
Sorry leg dat eens even uit, aub.
Je hebt al 2 routers en je loopt nog met connection sharing te prutsen ? Waarom ?
Laat ons je netwerktopologie eens zien, wellicht kan het veel beter/makkelijker.
Pagina: 1