[XP] Routing and Remote Access service start niet

Pagina: 1
Acties:
  • 259 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:28
Wanneer ik een nieuwe geavanceerde host verbinding via de wizard 'nieuwe verbinding' probeer te maken duurt het een tijdje en krijg ik de foutmelding "Binnenkomende verbindingen zijn afhankelijk van de service Routing and Remote Acces die niet is gestart."

Als ik in services.msc de service handmatig probeer te starten krijg ik het ook niet voor elkaar.

Verder heb ik op got en technet van microsoft gezocht wat het kan zijn, maar tevergeefs.

Iemand met ervaring hierin?

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Verwijderd

mastair schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 09:34:
Wanneer ik een nieuwe geavanceerde host verbinding via de wizard 'nieuwe verbinding' probeer te maken duurt het een tijdje en krijg ik de foutmelding "Binnenkomende verbindingen zijn afhankelijk van de service Routing and Remote Acces die niet is gestart."

Als ik in services.msc de service handmatig probeer te starten krijg ik het ook niet voor elkaar.

Verder heb ik op got en technet van microsoft gezocht wat het kan zijn, maar tevergeefs.

Iemand met ervaring hierin?
en wij moeten onze glazen bol te voorschijn halen en het oplossen?

waarom kan je rras niet starten (errorcode)?
wat staat er in eventlogs?
etc...

• mastair
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 09:58:
[...]

en wij moeten onze glazen bol te voorschijn halen en het oplossen?

waarom kan je rras niet starten (errorcode)?
wat staat er in eventlogs?
etc...
Sorry, de eventlogs vermeldde het volgende:

De Routing and Remote Access-service is gestopt met de specifieke servicefout 2147483720 (0x80000048).

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En wat heb je over die foutmelding allemaal al gevonden?
Is Windows wel up-to-date, staan er niet gewoon virussen/spyware op die pc?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• mastair
sanfranjake schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 12:22:
En wat heb je over die foutmelding allemaal al gevonden?
Is Windows wel up-to-date, staan er niet gewoon virussen/spyware op die pc?
Diverse fora met topics van mensen met hetzelfde probleem, maar in geen 1 topic staat een oplossing.

Virussen of spyware is het zeker niet...

Verwijderd

Hoe weet je dat zo zeker? Heb je al gecheckt op virussen en spyware?

Verwijderd

ik heb hem al meer dan een jaar dezelfde fout met melding 711.
Voor VPN is ie nodig, dus als ik een keer dat wil....
Ben toen ook aan het zoeken geweest... noppes.
In het begin heb ik veel services uitgezet, misschien ook deze maar dan zou ie ook weer gestart moeten kunnen worden.....
Een verse install... zit ik voorlopig niet op te wachten, de image heeft hetzelfde probleem...

log:
De Verbindingsbeheer voor RAS-service is afhankelijk van de Telephony-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart:
Kan de service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen inschakelde apparaten met zich heeft verbonden.

Modem/netwerkkaart zijn wel aktief.....

edit: probleem opgelost ;)
Had inderdaad teveel uitgezet. Gewoon even bij de afhankelijkheden kijken welke allemaal gestart moeten worden... (had ik wel gedaan destijds, maar .. ). VPN komt nog wel een keer (Smoothwall server nog niet aangepast)
Ik weet nu ook weer waarom ik hem uitgezet heb... Er bleef een automatisch venster verschijnen om verbinding te maken met het modem, terwijl ik het modem (toch haast) nooit gebruik. Vreemd want een schoon systeem met een goede key. En dat venstertje kwam meteen (zocht binding met MSN, maar ik heb hem wel geinstalleerd maar MSN bijna nooit. Het systeem wordt regelmatig op spy en virus gecheckd. Ik zal het nog eens remote doen (Knoppix of even de schijf in een andere Pc hangen.
Wellicht heeft de TS toch wat aan de oplossing. Ik zal niet verder interrupten....

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2005 12:22 ]

• mastair
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 19:14:
Hoe weet je dat zo zeker? Heb je al gecheckt op virussen en spyware?
Jazeker... hitman pro en norton antivirus en trendsys. Bovendien lijkt het me onzin om te denken dat het door een virus komt.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

andre_at_home - open even je eigen topic als je er met het goed doorlezen van de foutmelding niet uitkomt :)
Pagina: 1