ik heb hem al meer dan een jaar dezelfde fout met melding 711.
Voor VPN is ie nodig, dus als ik een keer dat wil....
Ben toen ook aan het zoeken geweest... noppes.
In het begin heb ik veel services uitgezet, misschien ook deze maar dan zou ie ook weer gestart moeten kunnen worden.....
Een verse install... zit ik voorlopig niet op te wachten, de image heeft hetzelfde probleem...
log:
De Verbindingsbeheer voor RAS-service is afhankelijk van de Telephony-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart:
Kan de service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen inschakelde apparaten met zich heeft verbonden.
Modem/netwerkkaart zijn wel aktief.....
edit: probleem opgelost

Had inderdaad teveel uitgezet. Gewoon even bij de afhankelijkheden kijken welke allemaal gestart moeten worden... (had ik wel gedaan destijds, maar .. ). VPN komt nog wel een keer (Smoothwall server nog niet aangepast)
Ik weet nu ook weer waarom ik hem uitgezet heb... Er bleef een automatisch venster verschijnen om verbinding te maken met het modem, terwijl ik het modem (toch haast) nooit gebruik. Vreemd want een schoon systeem met een goede key. En dat venstertje kwam meteen (zocht binding met MSN, maar ik heb hem wel geinstalleerd maar MSN bijna nooit. Het systeem wordt regelmatig op spy en virus gecheckd. Ik zal het nog eens remote doen (Knoppix of even de schijf in een andere Pc hangen.
Wellicht heeft de TS toch wat aan de oplossing. Ik zal niet verder interrupten....
[
Voor 38% gewijzigd door
Verwijderd op 21-08-2005 12:22
]