Hoi,
Ik heb sinds gisteren een probleempje met EQ2. Na een kwartiertje gamen (ongeveer) valt mijn scherm plots uit, het wordt zwart en ik krijg zo een "unplugged" icoon op't scherm. Niets helpt dan nog buiten een reset. Een ander scherm aansluiten helpt ook niets.
Ik had een vermoeden dat het zou liggen aan de temperatuur van de GPU aangezien ik de fanspeed van mijn CPUfan automatisch liet aanpassen door de BIOS. Ik heb een Zalman CNPS7700-Cu koeler, zo een enorme joekel die ineens half je case inneemt en ook de apparatuur rond je CPU koeler houdt. Dus ik terug in de bios om die setting uit te zetten en blijkbaar is het probleem opgelost.
Voor alle zekerheid had ik maar even Everest Home geinstalleerd om de temperatuur even te bekijken. CPU=40°c maar mijn GPU liep tijdens EQ2 op tot 65°. Is dit een aanvaardbare temperatuur voor mijn videokaart?
Systeemspecs:
Ik heb sinds gisteren een probleempje met EQ2. Na een kwartiertje gamen (ongeveer) valt mijn scherm plots uit, het wordt zwart en ik krijg zo een "unplugged" icoon op't scherm. Niets helpt dan nog buiten een reset. Een ander scherm aansluiten helpt ook niets.
Ik had een vermoeden dat het zou liggen aan de temperatuur van de GPU aangezien ik de fanspeed van mijn CPUfan automatisch liet aanpassen door de BIOS. Ik heb een Zalman CNPS7700-Cu koeler, zo een enorme joekel die ineens half je case inneemt en ook de apparatuur rond je CPU koeler houdt. Dus ik terug in de bios om die setting uit te zetten en blijkbaar is het probleem opgelost.
Voor alle zekerheid had ik maar even Everest Home geinstalleerd om de temperatuur even te bekijken. CPU=40°c maar mijn GPU liep tijdens EQ2 op tot 65°. Is dit een aanvaardbare temperatuur voor mijn videokaart?
Systeemspecs:
--------[ Overzicht ]---------------------------------------------------------------------------------------------------
Computer:
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack Service Pack 2
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Computernaam ARCANE
Naam gebruiker Chris
Moederbord:
CPU Type AMD Athlon 64, 2000 MHz (10 x 200) 3200+
Moederbordnaam Asus A8N-SLI (3 PCI, 2 PCI-E x1, 2 PCI-E x16, 4 DDR DIMM, Audio, Gigabit LAN)
Moederbord Chipset nVIDIA nForce4 SLI, AMD Hammer
Systeemgeheugen 1024 MB (PC3200 DDR SDRAM)
BIOS Type Award (11/30/04)
Communicatiepoort Communications Port (COM1)
Communicatiepoort ECP Printer Port (LPT1)
Scherm:
Video kaart NVIDIA GeForce 6600 GT (128 MB)
3D-Versneller nVIDIA GeForce 6600 GT PCI-E
Monitor Plug and Play Monitor [NoDB] (06560)
Multimedia:
Geluidskaart nVIDIA MCP04 - Audio Codec Interface
Opslag:
IDE apparaat NVIDIA CK804 ADMA Controller (v2.7)
IDE apparaat NVIDIA CK804 ADMA Controller (v2.7)
IDE apparaat NVIDIA CK804 Parallel ATA Controller (v2.7)
SCSI/RAID apparaat D347PRT SCSI Controller
SCSI/RAID apparaat Virtual CloneDrive
Diskettestation Floppy disk drive
Harde schijf ST360021A (60 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Harde schijf IC35L120AVV207-0 (120 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Optische Station Generic DVD-ROM SCSI CdRom Device
Optische Station HL-DT-ST DVD-ROM GDR8163B (16x/52x DVD-ROM)
Optische Station PIONEER DVD-RW DVR-107D (DVD+RW:8x/4x, DVD-RW:8x/4x, DVD-ROM:12x, CD:24x/24x/40x DVD+RW/DVD-RW)
Optische Station SCSI DVD-ROM SCSI CdRom Device
SMART Status harde schijf OK
Partities:
C: (NTFS) 57231 MB (39322 MB vrij)
D: (NTFS) 117789 MB (20100 MB vrij)
Geheugencapaciteit 170.9 GB (58.0 GB vrij)
Invoerapparaten:
Toetsenbord Standard 101/102-Key or Microsoft Natural PS/2 Keyboard
Muis HID-compliant mouse
Netwerk:
Netwerkkaart Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC (192.168.2.39)
Peripherieapparaten:
Printer HP DeskJet 615C
Printer Microsoft Office Document Image Writer
Printer PrimoPDF
USB1 apparaat nVIDIA MCP04 - OHCI USB Controller
USB2 apparaat nVIDIA MCP04 - EHCI USB 2.0 Controller
USB-apparaat USB Human Interface Device