[XP] Bestand ontbreekt: C:\Windows\system32\config\system*

Pagina: 1
Acties:
  • 2.744 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:36

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik kreeg vanochtend tijdens het opstarten deze melding, en windows startte niet meer door.

Ik pc uit, weer opgestart, en toen werktte het gewoon weer.
Nu zag ik in mijn Windows map een mapje, genaamd Repair, staan, met daarin enorm veel bestanden waaronder ook System.

Deze heb ik gekopieerd naar de map Config.

Het vreemde is dat er niks in de map Config stond, dus hierdoor kon XP tijdens het booten dit bestand ook niet vinden.

Heb ik dit zo goed gedaan door het bestand uit de map Rapair te halen?? Of moet ik wat anders doen?

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-03 17:13

Arno

PF5A

Nee, system is een onderdeel van je registry. Het bestand dat je op deze manier terug kunt halen is een oude kopie, waarschijnlijk rond de herinstallatie. Als het je al lukt om je systeem terug te krijgen, denk ik dat je sneller af bent door een herinstallatie.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Arno schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 07:26:
Nee, system is een onderdeel van je registry. Het bestand dat je op deze manier terug kunt halen is een oude kopie, waarschijnlijk rond de herinstallatie. Als het je al lukt om je systeem terug te krijgen, denk ik dat je sneller af bent door een herinstallatie.
Dus dat ene bestand heeft geen zin, en kan ik weer verwijderen??

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Weet je zeker dat het c:\windows\config\system was en niet

c:\windows\system32\config\system ?

Je registry hives en eventlogs staan namelijk in de system32\config directory...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
nu is het vreemde dat ik tijdens de melding gewoon op enter kon drukken, en de pc opnieuw opstartte waarna alles gewoon goed ging.

Vreemd.

Normaal start het systeem dan toch niet meer, of heb ik dat fout?

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
sorry dat ik niet edit, maar dat knopje werkt hier op mijn werk niet... *vaag*

Kan ik het beschadigde bestand, wat dus die System zou moeten zijn, kopieren vanuit c:/windows/repair ???

Kopieren en vervangen voor het oude bestand? Of gaat dat niet zo en moet ik het anders doen.

De pc doet het wel gewoon, heb de melding dus nu een keertje gehad. En waardoor wordt die fout veroorzaakt? Schade in het register?

Verwijderd

Denk dat hier de oplossing wel voor je staat:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=307545

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Jep dat heeft bij mij ook al een aantal keer geholpen :).

If I can't fix it, it ain't broken.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Een melding dat die file niet gevonden kan worden is eigenlijk een slecht teken - test je geheugen even (memtest86) en test je harddisk even :)

Een corrupte system registry is namelijk meestal een indicator van andere problemen :)

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
ik heb met de helpdesk van paradigit gebeld en zegt het volgende:

ook de fout van IRQ not less or equal op een BSOD lag volgens hem aan een corrupte XP.

Ik moest de partitie verwijderen, aanmaken en formatteren om er zeker van te zijn dat alles van de oude install met oud moederbord echt weg was, want normaal formatteren was niet echt helemaal de oplossing zei hij.

Geheugen en HDD zijn getest bij vervangen van mobo.

Klopt dit wat er wordt beweerd?? Dat een gewone format via de setup van XP niet alles wist??

Aangezien, nogmaals, mijn 300w voeding correct werktte met mijn vorige MOBO zou dit een goed antwoord kunnen zijn... Ik zie ook geen rare voltages, allemaal keurig.

Iemand tips??

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Heb je je geheugen al getest met memtest of windiag ? Net zoals elevator al aangeeft kun je de vreemdste foutmeldingen krijgen als je hardware niet goed functioneert.

Het is wel aan te raden om de partitie weg te gooien en dan een nieuwe aan te maken om te formatteren, in de partitieindeling zou ook een fout kunnen zitten (maar dit is zeer onwaarschijnlijk).
Ik zou eerst het geheugen eens testen en dan pas opnieuw formateren (en controleren dat je de nieuwste drivers installeert voor je hardware).

If I can't fix it, it ain't broken.

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-03 19:05
in eventvwr.msc of via help en ondersteuning -> geavanceerde systeeminfo->gebruik hulpprogramma's ->foutenlogboek kan je zien of er wat aan bestanden mankeert, via checkdisk of er corrupte sectoren of strings zijn. als dat zo is dan kun je met lowlevel format de schijf proberen te herstellen [zie FAQ opslagmedia etc]

gewaarwordingshorizon

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Borizz schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 20:33:
Heb je je geheugen al getest met memtest of windiag ? Net zoals elevator al aangeeft kun je de vreemdste foutmeldingen krijgen als je hardware niet goed functioneert.

Het is wel aan te raden om de partitie weg te gooien en dan een nieuwe aan te maken om te formatteren, in de partitieindeling zou ook een fout kunnen zitten (maar dit is zeer onwaarschijnlijk).
Ik zou eerst het geheugen eens testen en dan pas opnieuw formateren (en controleren dat je de nieuwste drivers installeert voor je hardware).
Geheugen is getest bij plaatsen van nieuwe moederbord door Paradigit en die hebben geen fouten geconstateerd.

Nu draai ik ff zonder drivers enzo, en functioneert het in principe prima.

Kan het zijn dat ik de VIA Hyperion drivers moet hebben ipv de via 4-in-1 drivers die op de software-cd van het moederbord staan??

en moet ik de VIA Raid driver installeren? Wat doet die precies??

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Borizz schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 20:33:

Ook heb ik de nieuwste drivers gedownload voor al mijn hardware, via de sites van fabrikanten, zoals voor webcam, racestuur, printer, video en geluid

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

freddyathlon schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 21:11:
Geheugen is getest bij plaatsen van nieuwe moederbord door Paradigit en die hebben geen fouten geconstateerd.

Ok, dat sluit de drivers uit (99.9% zeker).
Kan het zijn dat ik de VIA Hyperion drivers moet hebben ipv de via 4-in-1 drivers die op de software-cd van het moederbord staan??
holy shit.
Bestaan die dingen nog?
Mischien is het eens slim om een readme die bij die drivers zit door te nemen.
In principe is recenter = beter als je een recent bord hebt.
Met een K8 bord met VIA is de 4-in-1 totaal niet geschikt, maar moet je juist de veel nieuwere Hyperions hebben.
Dat staat nota bene bij VIAarena letterlijk vermeld.

4in1 gebruik ik alleen maar voor P3/Athlon(K7) borden, die generatie zeg maar.
en moet ik de VIA Raid driver installeren? Wat doet die precies??
Wat doet een RAID driver denk je?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
BackSlash32 schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:25:
[...]

holy shit.
Bestaan die dingen nog?
Mischien is het eens slim om een readme die bij die drivers zit door te nemen.
In principe is recenter = beter als je een recent bord hebt.
Met een K8 bord met VIA is de 4-in-1 totaal niet geschikt, maar moet je juist de veel nieuwere Hyperions hebben.
Dat staat nota bene bij VIAarena letterlijk vermeld.

4in1 gebruik ik alleen maar voor P3/Athlon(K7) borden, die generatie zeg maar.

[...]

Wat doet een RAID driver denk je?
Ik heb een Athlon XP 2400+, socket A.

Dus niet vanaf die cd de 4-in-1 installen, maar de nieuwere??

Dank je voor de tip.

En geen idee wat een RAID doet... sorry

Verwijderd

Ok, dat sluit de drivers uit (99.9% zeker).
Volg het meer....

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

freddyathlon schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:40:
Ik heb een Athlon XP 2400+, socket A.

Dus niet vanaf die cd de 4-in-1 installen, maar de nieuwere??

Dank je voor de tip
http://www.viaarena.com/d...eID=420&OSID=1&CatID=1070

Kleine uitleg welke versie wat is + download links.
En geen idee wat een RAID doet... sorry
Dan heb je nog wat te lezen dus:
RAID FAQ

:)
Your point being?

[ Voor 15% gewijzigd door alt-92 op 20-08-2005 22:47 ]

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
dus gewoon die hyperion installen ipv de 4-in-1?

aangezien mijn chipset nog niet zo oud is, mobo net nieuw...

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Mijn voltages met printer, stuur en webcam aan:

CPU Core 1,76v
+3,3v = 3,33v
+5,0v = 4,89v
+12 v = 12,16v

Netjes toch?
Die 5,0v is ook goed toch zo?

• tweakerbee
  • Laatst online: 20:13

tweakerbee

dus..?

Simpele regel is: Max. 10% afwijking, behalve op je processor voltage. Die mag bijna niks afwijken. M.a.w. je voltages zijn in orde. :)

You can't have everything. Where would you put it?

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
vanmorgen tijdens starten weer dezelfde melding.

ik heb gisteren een driverupdate gedaan van mijn onboard netwerkkaart.

Hiervoor geen problemen.

Standaard detecteert xp een VIA standard netwerkcontroller

met die update staat er een VIA Rhine II networkcard.

Kan dit het zijn?
Ben nu xp opnieuw aan installeren

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Vanmorgen partitie verwijderd, nieuwe aangemaakt, format en install van XP opnieuw gedaan.

Was helemaal klaar met alle bestanden, en startte opnieuw op.

Krijg ik een bootmenu met de de keuzemogelijkheden om xp normaal, of in veilige modus te starten.

Wat ik ook doe, tijdens het starten komt de pc in een loop terecht en start constant opnieuw op.

Ik heb de pc naar Paradigit gebracht, zij kijken alles na...

Mij werd verteeld dat het het geheugen kon zijn aangezien er 2 verschillende merken in zitten.
Maar waarom heb ik dan met mijn vorige install en mobo nooit problemen gehad??

Ik heb een module van 256mb en een van dual 256, dus 512 op een module.

Ik vind het allemaal maar vaag, en hoop dat iemand een oplossing weet.

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
de pc is nog steeds niet terug, wel is bekend wat het waarschijnlijk is; het geheugen.

Ik heb 2 merken geheugen.
Hij startte mijn pc op met een recovery van hunzelf en hij kreeg een vastlopend systeem.

Hij testte het vervolgens met een module van hemzelf, en de pc startte gewoon.

nu is hij nog mijn bankjes afzonderlijk aan het testen.
Kijken wat daar weer uit gaat komen.

Wel vreemd dat het met mijn vorige asrock moederbord goed werktte...
merkcompatibiliteit??

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Mijn bankjes afzonderlijk getest, en werktte goed.
Beiden weer samen, en opeens geen hangend systeem meer, geen fouten.

Hij denkt nu dat ze eventueel niet goed in het mobo geklikt zaten. Ze werden wel herkend maar toch...

Nu gaf hij alsnog de schuld aan mijn latje van 256MB.
Mijn 512 is wel goed.

Nu heb ik voor de zekerheid die 256 alvast laten vervangen voor een 512 van hetzelfde merk.

Morgen de pc weer ophalen en kijken wat ie doet.

Memtest draaide uren goed verder zonder fouten, 3dmark heeft 4 uur gedraaid zonder problemen... Videokaart en processor mankeren ook niks, evenals de HDD.

Dus de conclusie van niet goed geplaatste geheugen lijkt me voor de hand liggend... Iemand hier nog suggesties misschien?

Pagina: 1