Bij digitale aansluiting geen stereo mogelijk

Pagina: 1
Acties:

• alsmagalles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07-2021
Ik heb een NAD 751 Receiver en een NAD T-562 DVD Speler. Ik heb een Stereo opstelling met Bose 401 speakers. Als ik gebruik maak van de optische kabel en van een 5.1 dvd kan ik deze niet goed afspelen altans hoor ik geen stemmen alleen de achtergromdmuziek.
Als ik de tulpverbinding aansluit en zet de dvd speler op analoge uitput hoor ik wel alles goed over 2 luidspeakers van dezelfde 5.1 dvd.
Ik zou graag via de optische kabel gewoon in stereo kunnen luisteren.

Wie weet wat ik verkeerd doe?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Lees de manual van je receiver of DVD speler eens door, want daar zal we ergens de fout liggen. Misschien heb je je Bose als rears aangesloten ofzo?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Hoor je cd's wel normaal?
En heb je in je receiver de juiste speaker opstelling ingesteld?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Vermoedelijk bedoel je analoge INput

Hoe staat (in het menu van de DVD speler) de digitale uitgang ingesteld?

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Stemmen zitten vaak (hoofdzakelijk of gedeeltelijk) op de center speaker, als je die niet hebt zul je de dvd moeten instellen op stereo ipv 5.1 in het menu. Misschien is de analoge uitgang geforceerd op een 2 kanaals pcm signaal en de optische uitgang niet.

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Volgens de handleiding van de T-562 support deze wel downmix van 5.1 naar stereo via de analoge uitgang, maar ik kan nergens iets vinden over een downmix via de optische verbinding.

Vraag twee is dan, waarom zou je überhaupt via de optische verbinding willen gaan? De 562 beschikt over bijzonder goede D/A converters dus ik kan me niet voorstellen dat het geluid er beter van wordt als je het via de optische kabel zou laten lopen en je versterker de conversie zou laten doen.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-02 15:59
Volgens mij moet je de versterker kunnen instellen op max. 2 speakers en zit het niet in je dvd spelert. Bij mijn receiver kan ik per bron instellen welke speakers hij moet gebruiken. CD = stereo. Video = dolby surround en de digitale input van dvd pakt dan automatisch digitaal 5.1.
Dat zal je bij jou ook wel kunnen instellen.

Punctuality is the politeness of kings

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Je moet bij je receiver de center, surround left en right boxen uitzetten, aangezien je deze niet hebt.
Pagina: 1