Laptop aanschaffen voor opleiding?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10 21:44

Dennahz

Life feels like hell should.

Topicstarter
Hey,

Ik wil begin september een laptop aanschaffen via een zogenaamde 'laptop bundle'. Hier zit echt veel in voor een leuk bedrag, leek me ook super :thumb: tot mijn oog viel op de tekst :
Notebook: AMD Sempron XP 2800, 512 Mb intern geheugen, 15 XGA TFT-scherm, 40 Gb hard drive, DVD-brander (DVD+/- R/RW), Li-ion Batterij, Netwerkconnectie draadloos en bedraad (WiFi b/g, 10/100 LAN), 56k modem, 1 x PC Card, 3 x USB 2.0, tv-out, 128MB SIS shared, Microsoft windows XP Home Edition SP2
Printer: Kleurenprinter, Resolutie 4800 x 1200 Dpi, Tot 12 pagina¡’s p/m zwart,
Tot 7 pagina’s p/m kleur, Aantrekkelijk geprijsde cartridges, Incl. USB printer kabel
Laptoptas: Modern, Vrijwel onverslijtbaar, Volop ruimte, pennen, cd’s, documenten, etc.
Geheugen sleutel: Mobiel transport, data 128 Mb, Bewaren/delen data, Zeer snel (USB 2.0), Extra klein
Optical mouse: Optische, Lichtgevende mini-USB-muis, Auto. oprolbaar snoer, 800 Dpi
Headset: Stereo, Microfoon, Volume controle
Anti Virus / Anti Spyware Anti hacker / Anti Spam: Omdat bescherming moet
DVD film: Een top film! Bekijk film & download trailer
UMTS: Een unieke UMTS aanbieding, altijd en overal online. Voor meer informatie klik hier
Computer magazine: De laatste Tests, Trends, Oplossing, Ontwikkelingen
Beschrijfbare CD / DVD: Brand je eigen muziek en film op CD & DVD
Software CD: CD met (demo) software & games
Een shared videokaart dus..... nu is de eis van mijn opleiding dat ik minimaal een videokaart moet hebben met 64 mb eigen geheugen.

Nu is mijn vraag, is een shared kaart echt zo slecht ? Want het lijkt me echt een super aanbieding! Zit een tas en printer en al bij :)

Ik ga de opleiding Communication & Multimedia Design doen, dus heb denk ik wel een kaart nodig die een beetje met design proggies kan omgaan (Photoshop, mss videobewerking enz).

Kan ik beter voor een andere gaan ? Of kan zo'n kaart meer dan ik denk :)

Heb al gezocht op shared video etc, maar dat waren oudere laptops dus... misschien ist nu beter ?

Thanks !

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-10 14:35

ThunderNet

Flits!

Ja de meeste shared videokaarten zijn echt bagger :/
Zoek naar een laptop met een 6800GO, of X700 Mobile, GPU :)
Die presteren op de meeste vlakken een stuk beter (vooral 3D natuurlijk :+)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Verkijk je niet teveel op de hoeveelheid MB's van een videokaart. Het is veel beter om een non-shared 64MB videokaart te hebben dan een 128MB shared. Zowiezo SIS is ook niet echt bekend om prestaties :X

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Topicstarter
Motrax schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 00:49:
Verkijk je niet teveel op de hoeveelheid MB's van een videokaart. Het is veel beter om een non-shared 64MB videokaart te hebben dan een 128MB shared. Zowiezo SIS is ook niet echt bekend om prestaties :X
Ja, dat heb ik ook gelezen via de zoekert.

Normaal zou ik deze laptop bij NoRRoD kopen, maar ik keek op www.mylaptopbundle.nl en zag daar dus dat er een shared 'kaart' inzat.

Handig dus dat ze dat er bij vermelden :(

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:44

rapture

Zelfs daar netwerken?

Laat die laptop zo snel mogelijk vallen/liggen, zulke grafische zooi is extreem traag. Met extreem traag bedoel ik toestanden zoals minstens 1 minuut wachten voordat een venster met Java-code (jGrasp) gerenderd word :X . Laat staan als we over multimedia of games spreken, veel MB's zegt niks. Zeker niet als het gestolen wordt van de gewone RAM.

Kijk eens naar de laptopshop van de opleiding dat ik doe (MCT) om inspiratie op te doen: http://www.academicshop.be/pih

[ Voor 41% gewijzigd door rapture op 19-08-2005 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Topicstarter
Hm, das nogal balen leek me echt een goed apparaat ;(

Naja, kan beter nu wat meer uitgeven dan straks met iets zitten waar ik niks aan heb. Krijg btw 500 euro terug aan het eind van de opleiding als de laptop aan de eisen voldoet (en dat doet deze dus niet).

Ik zal eens kijken op die site, maar ben toch van plan hem bij NoRRoD te halen.. want haal het met een comfort card (jaja ik weet het, rente e.d. maar het is op't moment de makkelijkste oplossing en afbetalen is ook geen probleem van de stufi dus).

Wil er graag 1 hebben voor de opleiding begint zodat ik gelijk gebruik kan maken van deze actie :)

Twitter

Pagina: 1