Analoge zenders zijn al verdwenen, of gaan binnenkort verdwijnen. Een schotel kan niet ''analoog'' zijn, je LNB wel. Die zou je dus moeten vervangen (ong. 15 Euro). Ook de receiver moet je waarschijnlijk vervangen door (het liefst) een kanaal digitaal gecertificeerd type. Er zijn al ontvangers te koop voor 150 Euro, bijvoorbeeld de Challenger Unlimited2.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Verwijderd
Een schotel kan juist niet digitaal zijn, het zijn nog analoge EM golven die moeten worden opgevangen (de data die je eruithaalt is digitaal). Een WLAN bijv verstuurt ook geen digitaal signaal maar digitale data. Sorry kon het even niet latenBarry|IA schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 00:42:
Een schotel kan niet ''analoog''.
Zijn volgens mij nog aardig wat duitse analoge kanalen op de astra voor meer info :
http://www.lyngsat.com/
http://www.lyngsat.com/
And this !! Is to go even further beyond!!!
Oke, theoretisch gezien heb je gelijk. Echter probeerde ik meer aan te geven dat schotels niet verschillen, of je nou een digitale of analoge ontvager gebruikt. Als ik het zoals jou bekijk, zou ik ook even aangeven dat een LNB meer doet dan alleen demodulerenVerwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 15:39:
[...]
Een schotel kan juist niet digitaal zijn, het zijn nog analoge EM golven die moeten worden opgevangen (de data die je eruithaalt is digitaal). Een WLAN bijv verstuurt ook geen digitaal signaal maar digitale data. Sorry kon het even niet laten
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Een LNB demoduleert niks, hij versterkt alleen en zet de signalen om naar lagere frekwenties. Zodat jij geen dikke golfpijp hoeft te gebruiken voor de kabel tussen de antenne en je ontvanger.Barry|IA schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 19:02:
[...] zou ik ook even aangeven dat een LNB meer doet dan alleen demoduleren
Dat is hetzelfdejoopv schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 10:49:
[...]
Een LNB demoduleert niks, hij versterkt alleen en zet de signalen om naar lagere frekwenties. Zodat jij geen dikke golfpijp hoeft te gebruiken voor de kabel tussen de antenne en je ontvanger.
Pagina: 1