Toon posts:

WCD aansluiten en vragen daarover

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand iets vertellen (in begrijpelijk taal) over de basics van het aansluiten van een WCD? Er is op internet weinig over te vinden. Of weet iemand voor mij een goede informatiebron hierover?

Overige vragen:
----------------------
1. Wij hebben hier thuis een WCD en de TV zit op de male (radio) aangesloten? Klopt het dat je helemaal niet hoeft te letten op de benoemingen radio en tv op een WCD? Dus dat radio gewoon op TV aangesloten kan worden en visa versa?

2. Zou een kabelmodem gewoon direct aangesloten kunnen worden op een female-aansluiting (TV aansluiting dus) van een WCD? Werkt internet dan gewoon goed?

3. Zou je op het uiteinde van het coaxkabeltje van een kabelmodem ook een femalestekker kunnen aansluiten zodat die in de radio aansluiting past? En zou internet dan goed gaan werken?

Waarschijnlijk zijn dit hele makkelijke vragen. Maar er is weinig tot geen info over te vinden. Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Uiteraard heb ik gezocht op dit forum en ook met google.

PS: Ik moet er ff bij vermelden dat ik geen kabelinternet heb. Ik ben gewoon benieuwd hoe dit precies werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2005 23:53 ]

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 23:49:
Kan iemand iets vertellen (in begrijpelijk taal) over de basics van het aansluiten van een WCD? Er is op internet weinig over te vinden. Of weet iemand voor mij een goede informatiebron hierover?
Als het een einddoos is, kan het maar op 1 manier. Uitgaande van Hirshmann eind-dozen:
Schroefje los, klepje omhoog, kabel erin, klepje dicht, schroefje vast.
1. Wij hebben hier thuis een WCD en de TV zit op de male (radio) aangesloten? Klopt het dat je helemaal niet hoeft te letten op de benoemingen radio en tv op een WCD? Dus dat radio gewoon op TV aangesloten kan worden en visa versa?
Het radio gebied wordt gedempt op de tv-uitgang en vice-versa. Omgekeerd aansluiten valt dus zeer af te raden. (Tenzij je van ruis houdt.)
2. Zou een kabelmodem gewoon direct aangesloten kunnen worden op een female-aansluiting (TV aansluiting dus) van een WCD? Werkt internet dan gewoon goed?
De downstream zal wel tot stand komen, maar als het goed is wordt de upstream door de wcd gedempt. Je kan het evenzogoed altijd proberen. Je ziet snel genoeg of het werkt of niet.
3. Zou je op het uiteinde van het coaxkabeltje van een kabelmodem ook een femalestekker kunnen aansluiten zodat die in de radio aansluiting past? En zou internet dan goed gaan werken?
Zelfde als voor aansluiten op de tv-uitgang. Het zou kunnen werken, maar garantie tot aan de voordeur. Je modem zal veel harder moeten 'zenden' om zijn upstream weg te krijgen, en door de demping van de tv-frequenties zal ook de downstream minder goed ontvangen worden.
Waarschijnlijk zijn dit hele makkelijke vragen. Maar er is weinig tot geen info over te vinden. Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Uiteraard heb ik gezocht op dit forum en ook met google.
Bij de handleiding van Casema die ik pas gezien heb omdat ik het voor iemand moest aansluiten stond precies hoe je het moet doen. Doe je het anders werkt het misschien wel en misschien niet.

ftp://ftp.hirschmann.de/p...ntenna_Outlet_Sockets.pdf
Hierin staan de verschillende dozen en hun eigenschappen.