Nieuwe Autoradio...

Pagina: 1
Acties:
  • 1.416 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-05 06:36
He

aangezien vorige week mijn radio gejat is uit m'n auto wil ik natuurlijk een nieuwe gaan kopen, want zonder muziek is er geen hol aan!
Nou heb ik zitten kijken naar een aatal radio's:

JVC KD-SHX751
Afbeeldingslocatie: http://www.vanpraat.com/radio1.jpg
http://www.jvc.nl/product.php?id=KD-SHX751&catid=112

JVC KD-DV6101
Afbeeldingslocatie: http://www.vanpraat.com/radio2.jpg
http://www.jvc.nl/product.php?id=KD-DV6101&catid=26

Pioneer DEH-P70BT
Afbeeldingslocatie: http://www.vanpraat.com/radio3.jpg
http://www.pioneer.nl/nl/...=10477&taxonomy_id=25-121

Pioneer DEH-P80MP
Afbeeldingslocatie: http://www.vanpraat.com/radio4.jpg
http://www.pioneer.nl/nl/...d=7989&taxonomy_id=25-121

Nou heb ik niet zoveel verstand van radio's, ik weet alleen dat ik een subwooferuitgang moet hebben!
Als iemand nog tips of adviezen heeft...Zijn dit goede radio's? Ik wil gewoon wel goed geluid, want ik heb goede boxen in m'n portieren en in m'n hoedenplank en 12 inch subwoofer, dus het moet ook flink hard kunnen enzo, maar toch goed blijven klinken ;) Wat zou een goede keus zijn? Mss een helemaal andere radio?

Oja, ik ben ook op zoek naar een site (of meerdere sites) waar ze autoradio's beoordelen (en dan niet kieskeurig ofzo, maar wat professioneler, reviews dus). Als je een dergelijke site kent post hem dan aub even hieronder!

Thanks!!!

btw, wat is FULL CONTROL DAB? Ik weet dat het digitale radio is, maar heb je daar nog iets speciaals voor nodig (of zit dat al in die radio's verwerkt waar FULL CONTROL DAB bij staat?)? En werkt het een beetje goed, of is het een beetje zinloos?

[ Voor 4% gewijzigd door rob1985 op 19-08-2005 15:02 ]

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Ik ben zelf ook op zoek naar een leuke auto radio.

Ik heb de iets goedkopere versie van de JVC KD-DV6101, de KD-DV5101, vandaag even bekeken en gevoeld in de Halfords winkel. Is op zich wel leuk en mooi, en die grote draaiknop is iets wat ik ook zeker wil hebben. Kan je tenminste makkelijk en snel het volume ed veranderen (knopjes zijn niet zo fijn in mijn ogen).
Maar de JVC lijkt mij toch wat te goedkoop aandoen voor het geld. Het scherm is erg slecht (8 letters zonder dot-matrix).

Ik wil ook nog een keer deze Sony zien in het echt, lijkt mij erg mooi met aluminium front en groot scherm:

Sony CDX-F7750S

Afbeeldingslocatie: http://productimages.sony-europe.com/cdx-f7750s_right_im.jpg
http://www.sony.nl/view/S...NL&category=ICA+CD+Tuners

Ik kan alleen niet vanaf het plaatje beoordelen of het een draai knop is of gewoon een soort joystick die er op zit. Maar ik moet deze nog een keer in het echt gaan bekijken

Verder vind ik Pioneer radio's inverhouding een beetje te hoog geprijs voor wat je ervoor krijgt.

Maar als ik er kies dan ga ik hem in ieder geval in Duitsland halen. Zijn de meeste een stuk goedkoper. Kijk maar eens op www.preissuchmachine.de

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:37
Als je vorige radio gejat is, waarom wil je dan opnieuw zo'n opzichtig ding kopen? Wordt vast binnen de kortste keren weer gejat ;)

Ikzelf heb sinds kort een pioneer DEH-4700, redelijk basic toestel, maar wel met MP3 support en behoorlijk goede klank (én mooie prijs: 129 EUR). In dezelfde reeks zou jij dan voor de DEH-P6700 moeten gaan, om een subwoofer-uitgang te hebben.

Qua reviews is er niet echt veel te vinden. Als je via google zoekt kom je duizenden prijsvergelijkingssites tegen :r Op www.rondevries.nl staat hier en daar wel een gebruikersreview, maar de bruikbaarheid hiervan is zeer laag.

Wat Full DAB Control betreft: vermoedelijk is dat een leuke slogan bedacht door de marketingafdeling, om aan te duiden dat de radio een externe DAB module kan aansturen. Radio's met ingebouwde DAB tuner zijn nog schaars!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:37

JT

VETAK y0

Tja, haal je frontje er dan ook uit. Met zo een opzichtig ding zal het idd binnen de kortste keren weer raak zijn.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-05 12:15

SLeddert

SLeddert

Ik heb onlangs ook een nieuwe autoradio aangeschaft en me uitgebreid laten informeren.
De keuze tussen Pioneer en JVC begint al bij de 'feel' van de volumeknop.
Ga maar eens naar een caraudiozaak en draai maar eens aan de volumeknop van een JVC en aan die van een Pioneer. De JVC voelt heel plastic en licht aan, terwijl de Pioneers heel prettig en degelijk aanvoelen. Dat was voor mij genoeg om de JVC af te laten vallen.

Blijven de 2 Pioneers over: (beide met HPF en LPF (subw. uitgang)
Wil je in de toekomst toch nog een BT-carkit aanschaffen, kies dan de Pioneer-P70BT.
Dat spaart je een hoop centen en inbouwkosten. ;)

Kies anders de Pioneer DEH-P80MP.
Deze heeft een zeer helder geluid en 4x60w vermogen !
Je moet uiteraard wel van de blauwe verlichting houden.

Veel succes met het maken van je keuze.

Karsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 22:10
Ik zelf heb een Alpine 9812RB (is inmiddels al een nieuw model voor de 985?), en ben er zeer tevreden over. En vaak hoor je in audiozaken ook dat als je echt goed wil moet je Alpine nemen, maar goed dit is natuurlijk deels gebaseerd op persoonlijke ervaringen. Ik heb hier ook een versterker en een sub aanhang en het klinkt perfect, is natuurlijk wel afhankelijk van je speaker ik heb de JBL595 Limited in me hoedenplank zitten en dit maakt het geheel wel helemaal af moet ik zeggen.

Om meer even terug te komen op de radio:
- Draaiknop voor het volume (was een must voor mij)
- Verder zeer handige folder en file search functie (is wel meer werk om een cd te maken als je het goed wilt doen)
- zeer duidelijk scherm
- Ingebouwde versterker is ook nog wel aardig

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

SLedder schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:26:
Deze heeft een zeer helder geluid en 4x60w vermogen !
Geloof je het zelf ? :P Je mag blij zijn als er 20w per kanaal uit komt :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:25
Mijn radio is een tijdje terug ook gejat, ik heb 'm vervangen door de allergoedkoopste sony radio met mp3 functie. Ik weet niet in wat voor auto je rijdt? (In verband met inbraak-gevoeligheid)

O, en kan je niet even normale (klikbare) url's maken?

[ Voor 12% gewijzigd door sig69 op 19-08-2005 13:49 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 19:54

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

De JVC KD-DV6101 is natuurlijk als enige wel een dvd-speler!! En het is er ook direct nog eentje waarop je MP3's vanaf DVD kunt spelen :) (Wat dus niet wil zeggen dat ie beter of slechter is dan de andere modellen, maar het is wel een groot verschil in functionaliteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118257

ik heb zelfde Pioneer DEH-P80MP ik vind het echt super de mogelijkheden zijn ook super

het is in het begin niet dat je het boekje weg gooid en stelt hem even in daar ik het veel te complex voor

het gene wat ik jammer vind is dat je het frontje er alleen af kan hallen als je contact aan staat of de 30 daar na dus als je weg loop en ow shit me radio dan moet je hem dus eerst op contact zetten

je kan er ook zelf nieuwe filmpjes op zetten door je met poineer studio filmpjes op cd te zetten maar dan read ..read .read no-cd |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107284

Sorry, ik kon het niet laten... ik las Pioneer DEH-PiMP :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:47

Sick Nick

Drop the top!

Anoniem: 118257 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 14:07:
je kan er ook zelf nieuwe filmpjes op zetten door je met poineer studio filmpjes op cd te zetten maar dan read ..read .read no-cd |:(
Dan moet je ff een andere cd gebruiken, want dat kan ook met m'n DEH-P8600MP en daar ging het prima. Best leuk die filmpjes en foto's van jezelf erop zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
JT schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:18:
Tja, haal je frontje er dan ook uit. Met zo een opzichtig ding zal het idd binnen de kortste keren weer raak zijn.
oh, kan dat eraf dan????
TUURLIJK had ik m'n frontje eraf gehaald!

En even over die draaiknop(pen) van JVC. Bij die tweede voelt die inderdaad erg goedkoop aan, maar bij die eerste voelt dat mss nog wel beter aan dan bij een pioneer, want er zit netjes rubber om de rand van de knop heen en hij heeft geen speling zoals die andere van JVC dat wel heeft.
Het betreft een 206, maar aan beveiliging gaan we nog iets doen, want dit is te riskant zo!!

Maar JVC heeft bijvoorbeel een 7 band equaliser en dat is denk wel een plus-punt tegenover de pioneers, want die hebben slecht 3 banden...
En dat schermpe van die eerste JVC is wel heel relaxed! En het Sd-slot is voor mij persoonlijk heel handig, omdat mijn pa dat ook in z'n auto heeft en ik op die manier zonder veel moeite ff snel sd-kaartje kan verwisselen! Maar die grote multifunctionele knop van Pioneer ben ik ook een fan van! En dan ook nog bluetooth in een radio...dat lijkt me ook absoluut handig voor m'n telefoon.

Wat zou gewoon de beste radio zijn, qua functionaliteit en kwaliteit van het geluid wat eruit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Lekker achterlijk dan dat ze die radio meenemen zonder frontje. Ik neem aan dat je hem dan niet in je dash had gegooid ofzo ? Want nieuwe frontjes kosten bijna net zoveel als een nieuwe radio om diefstal te voorkomen...

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98389

je wilt goed geluid? Dan dus geen pioneer of sony maar ga is kijken naar kenwood. Daar al vrij goedkoop met mosfet versterker! Geluid kwaliteit is gewoon net een stapje hoger en het vermogen wel over de volle bandbreedte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
robvanpraat schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 15:08:
[...]
Maar JVC heeft bijvoorbeel een 7 band equaliser en dat is denk wel een plus-punt tegenover de pioneers, want die hebben slecht 3 banden...
Maar die EQ van Pioneer is wel een parametrische EQ! Je kan per band instellen wat de precieze werkfrequentie is, en wat de Q-factor is. Zit zelfs op mijn eigen budget-DEH-4700 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-05 19:54
offtopic:
Kan iemand mij het nut uitleggen van afstandsbedieningen op je auto radio, je zit er toch niet veraf en binnen hand bereik.. Als je eerst op die afstandsbediening moet kijken voor het juiste knopje lijkt me lastig.

Enig nut is die ik zie is als je een dvd speler heb en lekker languit een dvd'tje wil kijken, maar jah dat is een dvd speler en geen auto radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:25
gideon82 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 16:12:
offtopic:
Kan iemand mij het nut uitleggen van afstandsbedieningen op je auto radio, je zit er toch niet veraf en binnen hand bereik.. Als je eerst op die afstandsbediening moet kijken voor het juiste knopje lijkt me lastig.

Enig nut is die ik zie is als je een dvd speler heb en lekker languit een dvd'tje wil kijken, maar jah dat is een dvd speler en geen auto radio
offtopic:
Of als je op straat staat te sjonnen maar als je IN de auto het volume moet regelen gaan je oren kapot :Y)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Anoniem: 98389 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 15:52:
je wilt goed geluid? Dan dus geen pioneer of sony maar ga is kijken naar kenwood. Daar al vrij goedkoop met mosfet versterker! Geluid kwaliteit is gewoon net een stapje hoger en het vermogen wel over de volle bandbreedte
Wat een onzin :/ Alsof Mosfet wat zegt over de kwaliteit....Pioneer is ook nog steeds onder de mensen die zich bezighouden met car hifi het meest of 1 na meest verkochte merk en dat is niet zonder reden. En het vermogen wel over de volle bandbreedte ? Geen een versterker doet dat.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
sig69 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 17:54:
[...]

offtopic:
Of als je op straat staat te sjonnen maar als je IN de auto het volume moet regelen gaan je oren kapot :Y)
Eentje op het stuur is ook wel heel erg handig hoor!! En een afstandbediening is ook vaak handig, omdat er op de afstandsbediening knoppen zitten die op de radio zelf niet zitten waardoor de besturing makkelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

Iemand ook al eens overwogen om gewoon de onderlinge geluidskwaliteit van de genoemde autoradio's te beoordelen? Volgens mij is dit de belangrijkste reden waarom Pioneer zoveel wordt verkocht: Hij KLINKT gewoon veel beter dan Kenwood, JVC en zeker Sony. Alpine wint het echter...

Ga dus eerst eens luisteren voordat je jezelf laat inpakken door schamele volumeknoppen (is wel waar overigens) en een stickertje met de vermelding van een hoger uitgangsvermogen (60w, sure).

Aangezien er een sub aan komt te hangen en een aantal fantsoenlijke merkspeakers waar waarschijnlijk al aardig wat spaargeld in zit, zou ik al helemaal niet op 2 tientjes gaan bezuinigen bij de aanschaf van de autoradio... Beetje zonde voor de rest van de componenten vind ik.

Suc6 in ieder geval!

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:02
Anoniem: 98389 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 15:52:
Hmmm hier ben ik het dus niet helemaal mee eens, heb een Kenwood gehad en een Pioneer en ik zou meteen weer kiezen voor een Pioneer als ik een nieuwe autoradio moet, wat een supergeluid (en ja ook mosfet) Maar het is helemaal persoonlijk en TS zou inderdaad even moeten luisteren ipv naar schermpjes kijken. Ik heb zelf zo'n Oled ding gehad van Pioneer en die schermpjes zijn een kwartiertje leuk en voor je passagiers maar het geluid is iets wat je de hele tijd "gebruikt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34095

Ik vind JVC niet mooi klinken, Kenwood is stukken warmer, Pioneer heb ik geen ervaring mee, ik moet wel zeggen dat ze er tegenwoordig allemaal fantastisch uitzien.

Maandag word er een Kenwood KDC-W808 in m'n auto ingebouwd. Deze heb ik gekozen om mijn stuurbediening te behouden, plus dat er een auxiliry-in op zit (via RCA), dat vind ik wel een handige optie om m'n Qtek S100 of losse MP3 speler op aan te sluiten, wellicht niet uniek tegenwoordig.

Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/images/product_big/5778F3F425029E00C12570000041A651_big.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 34095 op 20-08-2005 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91567

ik zelf ben ook op zoek gegaan naar een autoradio op het net.

pixmania.nl is zeker aan te raden ook qua prijzen maar je kunt er ook dingen bij halen voor lagere prijs dus bijvoorbeeld boxxen/versterker

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
Al eens gezien wat de T.net shop survey over pixmania zegt? Reden genoeg om er niet te bestellen :)

Ik heb mijn radio op een ebay-shop gekocht van een maffe duitser. Kostte mij 128 EUR (incl verzending), terwijl hetzelfde toestel in dit apenlandje voor 199 bij de retailers ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovingtim
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-06-2023

hovingtim

Wicked

ZiegoM schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 23:48:

Ik wil ook nog een keer deze Sony zien in het echt, lijkt mij erg mooi met aluminium front en groot scherm:

Sony CDX-F7750S

[afbeelding]
http://www.sony.nl/view/S...NL&category=ICA+CD+Tuners

Ik kan alleen niet vanaf het plaatje beoordelen of het een draai knop is of gewoon een soort joystick die er op zit. Maar ik moet deze nog een keer in het echt gaan bekijken
Als medewerker van een winkel die autoradios verkoopt heb ik altijd het geluk om de nieuwe modellen eens lkkr rustig uit te testen en eens lkkr met de knoppen te spelen. Deze sony heeft geen joystick maar een draai knop. Wanneer je op deze draaiknop drukt wordt de ATT ingeschakeld (oftewel telefoon mute). Verder is deze autoradio vrij slecht naar mijn mening omdat de bediening erg de wensen overlaten. Ze hebben het menu van kenwood afgekeken maar hij heeft echt weinig functies. Verder zijn de functies op de meest onherbergzame plaatsen verstopt en is de volumeknop te gevoellig waardoor je hem heel snel indrukt.

Kenwood/Pioneer/Alpine gebruiken alle 3 JAH ALLE 3 dezelfde mosfet eindtrappen (tijdje bij Tkr als reparateur gewerkt) Het grote verschil zit hem in de voorversterkers. Het IC wat hier wordt gebruikt verschilt zeer erg hierdoor merk je ook zeer erg het verschil in klank. De warmte van het geluid is vaak wat bij kenwood zich een beetje te wensen overlaat terwijl alpine naar mijn mening weer erg schel is op hogere volumes (hang dr eens een keer een scoop aan en je ziet dat hij bij de 18.000 en 19.000hz geen mooie sinus meer heeft).

FULL DAP control. Dit betekent dat je de DAP module die je vaak gebruikt in combinatie met TV of Navigatie in je auto (alleen duurdere volledige inbouw navigaties zoals pioneer AVR-X1 en VDO enzo Dus geen tom tom;)) kan bedienen met je autoradio. Het is een kleine extra mogelijkheid maar niet iets waar je egt versteld van moet staan hoor.

Voorderest moet je zelf zoeken wat voor autoradio je wilt ik ga je niets aanraden. Zorg er alleen voor dat je niet kijkt op een eurotje of meer of minder. Als je nog versterkers dr op gaat aansluiten kijk dan naar een 2,5V line out uitgang die zijn altijd wel handig.

PS over die 4x 60watt. Dat is gewoon de mosfet piek belasting die dat ic kan hebben. Het ic kan maximaal 4x62watt uitsturen met een normaal koelblok. Wordt het ic luchtgekoeld dan kan je dit opstouwen naar 70watt max maar meer ook egt nie. Gemiddeld komt dr zon 4x 35watt rms uit alle autoradios

Save Water Drink Beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
Het is toch de volgende geworden:
KD-SHX851 (geen bovengenoemd model!)
http://www.jvc.nl/product.php?id=KD-SHX851&catid=112
Afbeeldingslocatie: http://www.jvc.nl/images/photo/102990_kd-shx851_e.jpg
Voor goeie muziek raadde ze me in de winkel Alpine of JVC aan, maar geen pioneer, die zou toch minder geluid leveren!
Bovendien heeft deze een digitale versterker (4x70watt) wat beter is dan een analoge mosfet. Wel 800 euro armer, maar dan heb je ook wat ;) Dit was de beste die ze hadden hangen!
Voor verdere details moet je maar op de link klikken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

robvanpraat schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 18:45:
Voor goeie muziek raadde ze me in de winkel Alpine of JVC aan, maar geen pioneer, die zou toch minder geluid leveren!
Welke winkel rade je dan Pioneer af :P Ben ik wel benieuwd naar :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04 16:51
Bovendien heeft deze een digitale versterker (4x70watt) wat beter is dan een analoge mosfet.
Whaha, typisch weer zo'n verkoper die dus echt totaal niet weet waar hij het over heeft. Een digitale versterker zou ik niet willen hebben hoor, geluid is analoog, digitale versterkers bestaan niet.

Je hebt wel DSP (digital sound processor) maar dat heeft tegenwoordig iedere huis-tuin-keuken autoradio.

En trouwens, dure hi-fi versterkers kunnen ook best wel eens mosfets bevatten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-06 22:59
Heb je ook naar vdo en dergelijke gekeken? Wij hebben er 1 al weet ik niet wat voor, maar hij klinkt super lekker en daarnaast waarom denk je niet eens aan een ALARM in je auto. Dan denken ze wel 2 keer alvorens ze je in je auto gaan jatten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovingtim

hovingtim

Wicked

Zozo byzondere verkoper die pioneer afraad. JVC of alpine met elkaar vergelijken is als een Smart ten opzichte van een Hummer. Wil wel praatje houden met die verkoper kank tenminste weer een keer goed laggen. Heerlijk zon eehhhh jah DIGITALE versterker. poeh poeh moet je daar ook digitale boxen voor hebben?? BTW de jvc die je hebt gekocht werkt met transistoren als versterker en geen eindtrap ic. Het is maar waar je van houd maar bedenk je wel in dat ie bij overmatige warmte producatie (dus dat hij zn warmte in je dashboard niet goed kwijt kan) hij het maar 2 jaar uithoud. Terwijl de mosfets die toch aanzienlijk beter zijn het dan 4 tot max 6 jaar uithouden. Ohjah misschien als je zon groot budget had moest je eens zoeken naar autoradios met hexfet versterkers dan heb je pas leuk geluid.

Save Water Drink Beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:47

Sick Nick

Drop the top!

Met zo'n budget (800 euro toch? ok de radio had je ook voor 700 kunnen kopen bij ron de vries :p ) kan je een alpine 9853 kopen. Perfect geluid en alles in te stellen. Kost rond de 400 euro. Heb je nog 400 over voor een versterker en speakers. Gaat echt veel beter klinken dan een '4x70W' radio die misschien 4x20W RMS doet.

Net waar je je geld aan wilt uitgeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovingtim

hovingtim

Wicked

Zo ff de link gekeken hij werkt doormiddel van een Hybride transistor. Nou zou dr blij mee zijn :S Als je 4x 20 of 25 watt rms dr uithaalt mag je blij zijn. MAAR natuurlijk je eigenplaatje dr inzetten heb je natuurlijk egt super veel aan. Heel handig voor degene die hem jat kan hij zien wie de vorige eigennaar was. Hoop dat je dr plezier van hebt maar naar mijn mening heb je een kat in de zak gekocht. Net als die 5v uitgangen. VOLKOMEN nutteloos. het verschil tussen 2,5 of 5v lijne uitgangen kan je niet eens zien op een scoop (qua audio signaal dan). Kortom had je toch ruim 400 euries kunnen besparen voor een goeie alpine of pioneer. 400 pleuries!! hoeveel biertjes zijn da?? :+

Save Water Drink Beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy1978
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-05 16:33
GreenGras schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 10:56:
Iemand ook al eens overwogen om gewoon de onderlinge geluidskwaliteit van de genoemde autoradio's te beoordelen? Volgens mij is dit de belangrijkste reden waarom Pioneer zoveel wordt verkocht: Hij KLINKT gewoon veel beter dan Kenwood, JVC en zeker Sony. Alpine wint het echter...

Ga dus eerst eens luisteren voordat je jezelf laat inpakken door schamele volumeknoppen (is wel waar overigens) en een stickertje met de vermelding van een hoger uitgangsvermogen (60w, sure).

Aangezien er een sub aan komt te hangen en een aantal fantsoenlijke merkspeakers waar waarschijnlijk al aardig wat spaargeld in zit, zou ik al helemaal niet op 2 tientjes gaan bezuinigen bij de aanschaf van de autoradio... Beetje zonde voor de rest van de componenten vind ik.

Suc6 in ieder geval!
Helemaal mee eens, alpine blinkt echt uit met hun autoradio's. Voorhetzelfde geld heb je misschien een pioneer ding met tig functies (die je nooit gebruikt) en een hartstikke mooi schermpje met bewegende filmpjes (waar je bijna nooit naar kijkt, want blijft toch een autoradio. En wat doe je in een auto? Juist ja rijden). Maar ik ga dan toch liever voor kwaliteit en pak een Alpine.

Oh ja en tip als je een versterker aansluit let op het voltage van je uitgangen, hoe hoger hoe beter. Minder vervorming, dus je gain van de versterker kan veel verder terug waardoor je een mooier en zuiverder geluid krijgt.

En het maakt inderdaad niet uit wat ze op de radio schrijven maar meer dan 20 watt rms komt er toch echt niet uit en dat is al veel, meeste gevallen is zelfs maar 10-12 watt rms

edit: te laat lees ik hij heeft al een jvc gekocht 8)7 |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Stimpy1978 op 21-08-2005 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11-2021
Bovendien heeft deze een digitale versterker (4x70watt) wat beter is dan een analoge mosfet.
LeonM schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 19:50:
Whaha, typisch weer zo'n verkoper die dus echt totaal niet weet waar hij het over heeft. Een digitale versterker zou ik niet willen hebben hoor, geluid is analoog, digitale versterkers bestaan niet.
Sterker nog, bij de "digitale versterkers", bijv klasse D of T worden MOSFETS gebruikt! 8)7

"digitale versterkers" bestaan wel, het signaal wordt met een hele hoge frequentie (PWM, is digitaal) gecreert, dat daarna door een laagdoorlaat filter gaat, de schakelpieken etc worden verwijdert en er blijft een analoog signaal over. Google maar eens op klasse D versterkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Anyways..
* teacher vind het best een mooie radio eigenlijk.
De specs moeten idd met een korrel zout genomen worden.

En dat pioneers minder goed geluid zouden geven... heb ik daarvoor destijds een peperdure p77mp gekocht :'( :'(

:+

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
[afbeelding]
Bovendien heeft deze een digitale versterker (4x70watt) wat beter is dan een analoge mosfet. Wel 800 euro armer, maar dan heb je ook wat ;) Dit was de beste die ze hadden hangen!
Tja eh.. leuk schermpje.... Meer kan ik er even niet over zeggen, zal vast wel een goed ding zijn hoor (hoop ik voor je 800 euro) maar ik snap niet echt het verhaal dat Pioneer slechter zou zijn. Sterker nog ik geloof het niet. Weet niet welke winkel het was, maar ik schat dat de verkoper iets meer commisie kreeg op de JVC.
Aan de andere kant als jij er blij mee bent (en daar gaat het om) is het een goede keus. Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46060

Ik moet zeggen dat ik in dit topic wel heel veel dingen lees die nergens op gebasseerd zijn. Voor rond de €800 zijn er echt geen slechte Hu's te koop, maar hangt het voornamelijk af van de smaak van de koper. Wat betreft opties zullen ze allemaal waarschijnlijk wel gelijk, een enkele uitzondering daar gelaten. Al de toestellen uit deze prijsklasse zullen waarschijnlijk wel mogelijkheden voor aktieve aansturing en bijv. Time Alligment hebben.

Die opgegeven vermogens zijn allemaal max vermogens en dat zegt dus helemaal niets, aan RMS vermogen zullen ze allemaal net zo weinig leveren.

Dat het uitgangsvoltage onzin zou zijn is ook niet waar. In een auto zijn heel dingen die invloed kunnen hebben op het signaal wat door de RCA kabel gaat. Hoe hoger dit signaal hoe minder storingsgevoeligheid.

Pioneer, JVC en Alpine maken allemaal goede HU's waarbij Alpine vaak als de beste wordt aangewezen door mensen. Dit is echter onzin want bijv. Pioneer maakt toestellen die net zo goed zijn als toestellen van Alpine. Vaak zijn dit soort uitspraken dus gebasseerd op vooroordelen of mensen die ergens iets hebben horen zeggen en maar meelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
Anoniem: 46060 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 10:52:
Pioneer, JVC en Alpine maken allemaal goede HU's waarbij Alpine vaak als de beste wordt aangewezen door mensen. Dit is echter onzin want bijv. Pioneer maakt toestellen die net zo goed zijn als toestellen van Alpine. Vaak zijn dit soort uitspraken dus gebasseerd op vooroordelen of mensen die ergens iets hebben horen zeggen en maar meelopen.
Of door mensen die er ervaring mee hebben, en dat is volgens mij ook de vraag van de TS. En zoals ik al zei, voor die prijs zal het inderdaad geen slecht ding zijn, maar volgens mij is in dit topic gevraagd naar ervaring. Mijn ervaring met autoradio's is dat Pioneer en Alpine beide helemaal ok zijn en dus gaat mijn voorkeur daar naar uit.
Volgens mij is dat ook het principe van een forum? Ervaringen uitwisselen... Maar ik heb dus nooit gezegd dat een JVC of een ander merk slecht is, ik post mijn ervaringen in dit topic en geef TS advies aan de hand van mijn ervaringen. Ik begin niet over welke beter IS, ik meld welke MIJN voorkeur heeft.
Bovendien is TS er niet op in gegaan, als ik zo lees zegt iedereen in deze thread dat hij Pioneer of Alpine moet kopen en hij is voor JVC gegaan.

@TS: Wat is nou de hoofdreden geweest dat je persoonlijk deze keuze gemaakt heb (afgezien van de verkoper?)
NFI hierboven hoor... gewoon mijn mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46060

@ Archie T was niet persoonlijk tegen jou bedoelt, gewoon algemeen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Ik ben uiteindelijk ook voor een JVC gegaan.
Heb vooral ook op de ophanging van het frontje gelet (is vaak plastic, maar ook soms metaal). En daarbij is Alpine er goed (volgens mij allemaal metaal), maar ik vind de 'scheef' geplaatste knopjes erg lelijk, en dat hebben alle Alpines helaas (onder de 300euro).

[ Voor 4% gewijzigd door ZiegoM op 22-08-2005 13:05 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
Anoniem: 46060 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 12:58:
@ Archie T was niet persoonlijk tegen jou bedoelt, gewoon algemeen;)
Snap ik ook hoor ;) Ik reageer alleen even, vond het een interesante post.. NP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
Ik heb voor de JVC gekozen omdat die dus beter geluid levert (subjectief), meer opties en mogelijkheden! Hij is mooier! 9 bands equaliser met HPF en LPF.
Het betreft de Bredase Autoshop. De verkoper heeft ook weinig invloed gehad, want die radio gaven we niet eens aan als optie, omdat die in eerste instantie te duur was. Hij raadde eerste een andere JVC aan. Ik heb niet verder gekeken naar radio's met een echt scherm omdat wel een heel duur grapje zou worden! De verkoper zei ook iets wat ik ook wel meteen geloof. Dat voor een zelfde prijs een JVC meer mogelijkheden heeft en anders voor minder geld hetzelfde levert!
Dat schermpje is idd mooi, maar boeit niet zo, ik zie het ook gewoon alleen als leuke extra.
En RMS vermogen ligt niet op 20 watt, maar gewoon op 35watt!! Dagdag Mosfet! Hoe die digitale shit allemaal werkt weet ik niet, maar er staat gewoon bij digitale versterker in de lijst van kenmerken dus dan zal dat wel. En dat dat beter klinkt vind ik van we, bij digitaal heb je gewoon 0 kwaliteitsverlies dus das atlijd beter dan analoog!
Ik denk ook dat je in die prijsklasses niet moet denken aan het kopen van een slechte radio, want die zijn er voor die prijs niet!
Als die luitjes die praten pioneer is veel beter enzo, dat zijn idd ook gewoon vooroordelen! Het verschil zal niet duidelijk hoorbaar zijn, je zult goed moeten luisteren. Maar deze radio kan je met zo'n equaliser en DSP (ofzo) allerlei geluiden effecten geven waardoor je er mss zelf wel een pioneer geluid uit kan halen.
Ik ben uitermate tevreden met deze keuze, omdat ik er van overtuigd ben dat dit de beste was die ze te kopen hadden!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
robvanpraat schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 14:43:
En RMS vermogen ligt niet op 20 watt, maar gewoon op 35watt!! Dagdag Mosfet! Hoe die digitale shit allemaal werkt weet ik niet, maar er staat gewoon bij digitale versterker in de lijst van kenmerken dus dan zal dat wel.
Wat heeft die verkoper je allemaal wijsgemaakt over MOSFETS? :*)
Dat je er geen 35 Watt mee kunt halen? Ik krijg binnnenkort een 350Watt versterker met MOSFETS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
En RMS vermogen ligt niet op 20 watt, maar gewoon op 35watt!! Dagdag Mosfet! Hoe die digitale shit allemaal werkt weet ik niet, maar er staat gewoon bij digitale versterker in de lijst van kenmerken dus dan zal dat wel. En dat dat beter klinkt vind ik van we, bij digitaal heb je gewoon 0 kwaliteitsverlies dus das atlijd beter dan analoog!
Dat het effectief sinusvermogen op 35W ligt geloof ik graag, maar dat is doorgaans met weinig realistische omstandigheden gemeten. Doorgaans bij een ingangsspanning van 15 of 16V... In de praktijk heb je bij het rijden wel 14,4V, maar zodra de radio wat stroom trekt zakt dat meteen in door de weerstand van de bedrading. 20W effectief sinusvermogen is dan een mooie praktijkwaarde.

Overigens is een "digitale versterker" (vermoedelijk klasse D) niet noodzakelijk beter dan een analoge, hij heeft gewoon andere voordelen en andere nadelen. Het belangrijkste voordeel is dat zo'n versterker erg zuinig is: weinig verbruik en weinig hitte! HU's met een klassieke versterker durven al eens krankzinnig heet worden, met alle gevolgen vandien voor de levensduur...

Ow ja: een klasse D versterker werkt ook gewoon met mosfets hoor :D

Veel succes met je radio, en ik hoop voor je dat hij niet gejat wordt :) (persoonlijk vind ik het krankzinnig veel geld voor een HU, dat terzijde)

[ Voor 4% gewijzigd door subsonik op 22-08-2005 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
subsonik schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 15:06:
[...]

Veel succes met je radio, en ik hoop voor je dat hij niet gejat wordt :) (persoonlijk vind ik het krankzinnig veel geld voor een HU, dat terzijde)
Heb je je adres in je profiel staan? Zo ja, dan zou ik hem maar snel weghalen :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Je hebt met 800 euro wel de hoofdprijs betaald.
In Duitsland is hij er vanaf 464,99 online Dat zal in een echte winkel wel niet veel meer dan 500-550 euro zijn.

http://www.preissuchmasch...51&image1.x=47&image1.y=5

[ Voor 23% gewijzigd door ZiegoM op 22-08-2005 15:59 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
achja, m'n pa betaalde :P En anders komen er toch weer allerlei kosten bij! Maar ik denk idd niet dat je hem veel duurder ergens zult vinden, maarja. Wel gratis stuurwielafstandsbediening erbij gekregen :)

En die 35watt stond in het boekje, dus ik weet niet hoe dat in werkelijkheid zit...maar tis iig meer dan 4x50watt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147826

Damn € 800,00 8)7 das een bak met centen.

Ziet er mooi uit..... voor de rest geen ervaring mee.

Maar had het persoonlijk ander gedaan.
Voor de helft van dat geld heb je een nog veel betere versterker, dan hoeft er alleen nog maar een headunit bij met een front, rear en sub uitgang.

Suc6 ermee en dat het je lang mag bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897

[afbeelding]
Voor 800 Etjes had ik toch echt wel een Pioneer gekocht..voor dat geld heb je de 9xxx serie van Pioneer.. Geen misselijk apparaat en wat die verkoper je heb gezegd is echt bs.

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/caraudio/pioneer/1077705802715dehp9600mp_detailpage.jpg
http://www.pioneer.nl/nl/...d=7548&taxonomy_id=25-121

Die dus.. alles zit erop :)
Ik heb voor de JVC gekozen omdat die dus beter geluid levert (subjectief), meer opties en mogelijkheden! Hij is mooier! 9 bands equaliser met HPF en LPF.
Het betreft de Bredase Autoshop. De verkoper heeft ook weinig invloed gehad, want die radio gaven we niet eens aan als optie, omdat die in eerste instantie te duur was. Hij raadde eerste een andere JVC aan. Ik heb niet verder gekeken naar radio's met een echt scherm omdat wel een heel duur grapje zou worden! De verkoper zei ook iets wat ik ook wel meteen geloof. Dat voor een zelfde prijs een JVC meer mogelijkheden heeft en anders voor minder geld hetzelfde levert!
Dat schermpje is idd mooi, maar boeit niet zo, ik zie het ook gewoon alleen als leuke extra.
Ik denk ook dat je in die prijsklasses niet moet denken aan het kopen van een slechte radio, want die zijn er voor die prijs niet!
Als die luitjes die praten pioneer is veel beter enzo, dat zijn idd ook gewoon vooroordelen! Het verschil zal niet duidelijk hoorbaar zijn, je zult goed moeten luisteren. Maar deze radio kan je met zo'n equaliser en DSP (ofzo) allerlei geluiden effecten geven waardoor je er mss zelf wel een pioneer geluid uit kan halen.
Ik ben uitermate tevreden met deze keuze, omdat ik er van overtuigd ben dat dit de beste was die ze te kopen hadden!!!
Je weet duidelijk niets van autoradio's. No offence, maar dat jij die winkel uitliep met dat ding onder je arm heeft die verkoper zich rot gelachen..kan gewoon niet anders.

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 5897 op 22-08-2005 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy1978
JuuL20 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 15:49:
[...]

Heb je je adres in je profiel staan? Zo ja, dan zou ik hem maar snel weghalen :D :+
Nee hoor, is toch niemand die zoiets gaat jatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34095

Nou ik heb m'n Kenwood KDC-W808 in m'n car zitten en het ding is echt te gek! Hij heeft zelfs een parametrische equalizer, dat heeft m'n winamp niet eens! klinkt super op m'n OEM speakertjes...

zeer tevree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy1978
Zucht, ik zwijg maar. Ga lekker in me auto zitten en van een echte autoradio genieten.

(*stapt nu in zet zijn Alpine 9812RB aan, Sub op +15 en knallen maar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:19
Weetje wat ik me eigenlijk een beetje afvraag bij de TS. Heeft hij nu wel geluisterd naar ons of gewoon de duurste radio die ze daar in het rek hadden hangen gekocht.

Als ik zo kijk naar wat deze radio aan opties heeft is het eigenlijk gewoon een radio met bruut veel vermogen, een overdreven lijp scherm en een uitgebreide EQ.

Bruut veel vermogen hebben de meeste mensen (ik vermoed de TS ook) niet echt veel aan aangezien hij er een sub aan hangt en ik niet weet wat voor speakers die hoeveelheid nodig hebben (ik zet overigens net als meer mensen hier mijn vraagtekens bij hoeveel van dat vermogen ook naar de speakers toe gaat).

Dat lijp scherm.. Tja.. Je moet er van houden hoor.

De uitgebreide EQ. Kijk.. Daar begint het wel wat nuttig te worden aangezien (naar mijn ervaring) het afregelen van al het geluid in de auto best klote is en dan die extra instelmogelijkheden erg makkelijk zijn.

Wat ik me dan afvraag. Waarom 800 euri betalen alleeeen voor dat schermpje en die nog geen 10W RMS extra terwijl je dat ook uit een Alpine kunt halen van 400 euri. De kwaliteit van zo'n Alpine zie ik liever dan die van een JVC die toch wat minder degelijk aan voelt (niet denken dat ik Alpine vertegenwoordig ofzo, ik had er zelf het geld niet voor en werk met een uitstekend bevallende JVC).

Dan verder... Je autoradio is net gejat, meteen weer zo'n dure erin? |:( Ze zullen nu vast wel je auto overslaan na de eerste keer ;) .

Al met al... Wat heeft dit topic eigenlijk voor nut (gehad)? Wat doet mijn reactie toe? Dat eerste weet ik niet, maar dat laatste was gewoon om ff te spugen of flamen of hoe je het ook wilt noemen.. Sorry... :+

Owja.. Ik draai trouwens met een JVC KD-G611 met 3x lijnuitgang (waaronder ook een Sub-out), weinig regelmogelijkheden en een uitstekend werkende CD/MP3/WMA speler (ingebouwd in de radio)... Ik had niet zoveel behoefte aan 4x70W, een full-color schermpje en een budget van 800 euri.

[ Voor 9% gewijzigd door [TazZ] op 22-08-2005 20:20 ]

If it ain't broke, fix it till it is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
1 Ding wat ik me nog afvraag, zet je er ook speakers in van 800 euro of laat je de standaart (zooi) erin?
Anders heb je weinig aan een goeie radio 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Nou nou, bijzonder hoor :P Een Alpine 9855 heeft een 3 weg actief filter, in flank instelbaar op 6, 12, 18 en 24db/octaaf, volume van elk filterkanaal instelbaar en de afsnijdfrequentie per 1/3e octaaf. Daarnaast een 5 bands PARAMATRISCHE equalizer in plaats van een gewone, waar je in de regel meer mee verneukt dan dat je goed doet. Wat deze kost ? 510 euro.
En RMS vermogen ligt niet op 20 watt, maar gewoon op 35watt!! Dagdag Mosfet! Hoe die digitale shit allemaal werkt weet ik niet, maar er staat gewoon bij digitale versterker in de lijst van kenmerken dus dan zal dat wel.
Ja joh, geloof ook vooral dat je auto het opgegeven vermogen heeft, en dat alles zo werkt volgens de specificaties...NOFI maar get real. Nog iets leuks: een digitale versterker werkt met mosfets...daarnaast heb je ook met een digitale versterker vervorming. Sterker nog, een digitale versterker heeft meestal een lagere dempingsfactor dan een gewone versterker. Ga je eerst is inlezen over wat het is voor je er over praat :o
En dat dat beter klinkt vind ik van we, bij digitaal heb je gewoon 0 kwaliteitsverlies dus das atlijd beter dan analoog!
Ook digitale versterkers hebben vervorming en zelfs een lagere dempingsfactor dan een gewone versterker. Nogmaals, ga je is inlezen.
Als die luitjes die praten pioneer is veel beter enzo, dat zijn idd ook gewoon vooroordelen! Het verschil zal niet duidelijk hoorbaar zijn, je zult goed moeten luisteren.
Is subjectief...
Maar deze radio kan je met zo'n equaliser en DSP (ofzo) allerlei geluiden effecten geven waardoor je er mss zelf wel een pioneer geluid uit kan halen.
Get real 8)7 Met echootjes. treble op +3 en bas op +7 wil je er het geluid van een andere radio uit halen ??? 8)7 :X Had dan gewoon een Pioneer gekocht...

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

he ehmm... niet om het een of het anders hoor, maar:
de TS is blij, hij heeft het er voor over en ja, het is een verdomt leuke radio (ik zou nooit een JVC hebben gekocht, maar das persoonlijk).

Waar doen "we" moeilijk over?
Dat ie zich om heeft laten lullen door een verkoper?

Ts = blij want heeft een leuke radio, verkoper is blij want die heeft radio-met-vette-marge verkocht.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
Waar moeilijk over gedaan wordt, is dat TS hier raad komt vragen, deze vervolgens helemaal in de wind slaat en toch lekker zn ding doet. Zijn volste recht uiteraard, maar het geeft beetje het gevoel dat het voornaamste doel van het topic "pats-met-je-800-eur-radio" is. Maar goed, dit gebeurt wel vaker, ik maak mij er niet druk in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

En de TS verkondigt allerlei onzin, die andere mensen kunnen overnemen dus dat moet imho even recht gezet worden :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

JT schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 22:18:
En de TS verkondigt allerlei onzin, die andere mensen kunnen overnemen dus dat moet imho even recht gezet worden :)
Die JT, altijd bezig met het lot van andere mensen :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
ik kan er weinig aan doen, mijn pa vergrootte ineens het budget...zou jij dan ook een simpelere nemen? Als ik er zelf een had gekocht, dan had ik keurig de adviezen doorgenomen en gekeken wat nou voor mij het beste zou zijn! En toen heb ik dat netjes vermeld, maar mensen gaan daar ineens op reageren dat het allemaal troep is, terwijl hun meningen (voor mijn gevoel) voor een groot deel op voorkeuren is gebaseerd. Wie heeft er deze radio zelf en kan mij echt vertellen wat er dan slecht/goed aan is? Iemand die zelf de radio niet heeft, kan slechts ingaan op technische details.
Ik heb zelf ok Alpines gevoeld, maar die vond ik niet zo degelijk aanvoelen hoor...viel me tegen, maar ze hadden die dure modellen van Alpine niet hangen, die gingen maar tot 350 euro...
En ik weet zeker dat het wel een goeie radio is, anders zou het ook niet het topmodel van JVC zijn toch?
En die verkoper, die is zeker met een leuke marge naar z'n baas gestapt, maar het is niet voor niets de duurste, zal absoluut tot de top behoren! Ik persoonlijk vind pioneer er minder mooi uitzien, hoewel dat natuurlijk niks te maken heeft met het geluid natuurlijk. Maar niemand kan mij wijsmaken dat deze radio slecht klinkt! En die verkoper heeft me niet omgeluld, want ik had deze radio natuurlijk al wel op de site van JVC gezien en wilde die natuurlijk hebben, maar vond hem te duur. Als iemand hem je dan ineens aanbied zou niemand nee zeggen!

Dus iig een bedankje voor de mensen die serieus hebben gereageerd op m'n thread die goed advies hadden over de 4 radio's!!!

[ Voor 9% gewijzigd door rob1985 op 23-08-2005 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik heb ook nooit gezegd dat het een slecht ding was. Alleen dingen zoals dat een digitale versterker geen verlies zou hebben enzovoort is gewoon onzin. Ook het vermogen is onzin. Of het nou JVC, Alpine of Pioneer is. En ook wel grappig dat niemand je kan wijsmaken dat hij slecht klinkt en dat het je gaat om geluid, terwijl je de radio al had uitgekozen op de site, nog voordat je hem had gehoord :P

Daarnaast, beetje verkeerde redenering om te denken dat het goed is OMDAT het duur is.

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1