[XP] Resterende tijd berekenen bij defragmenteren harddisk?*

Pagina: 1
Acties:

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-12-2025
ik wil vanavond is gaan defraggen na te zien dat 53% Gefragt is, nu wil ik dit vanavond voor het slapen gaan doen, dan slaap ik ongeveer 8 uurtjes, als ik hem dan aanzet en wakker word zou het dan klaar zijn denk je? Specs staan in me sig en hd is inmiddels 114 Gigabytes, ben benieuwd hoelang dat gaat duren na een verse reboot

ik vraag dit omdat mn laatste defrag op 98 was en heel erg lang duurde, en dat was dus ook mn enigste keer, en ik begrijp goed dat bij XP niet perse veilige modus aanhoeft? dankje voor de uitleg alvast

[ Voor 24% gewijzigd door Tiduz op 18-08-2005 22:28 ]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

tijdens het defraggen moet je PC aan staan... tis niet dat je em de volgende ochtend aan zet en het ding dan gedefragt is...
en de defrag van windows is supertraag. je kan beter een andere defragtool gebruiken, zoals O&O defrag.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dat is volstrekt afhankelijk van hoe gefragmenteerd je harde schijf is en hoe snel je hardware is. Ook hoeveel taken er op de achtergrond lopen is van invloed. Volgens mij niet echt te voorspellen, anders hadden ze het er waarschijnlijk wel als tellertje bijgezet :P

Zoals je wel zou moeten weten is het de bedoeling op GoT dat je zelf wat onderzoek doet voor je een topic opent. Lees daarover de Algemene gedragsregels (Netiquette) even door. Defragmentatie bestaat al best lang, en er is dus ook best veel over te vinden. Ik breid de topictitel nog even ietsje uit.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-12-2025
ja ik kwam verkeerd uit mn woorden, mn pc staat altijd aan dus dat is niet een probleem, maar als ik tog slaap maakt het me niet uit als die maar binnen 5 uurtjes klaar is dan ofzo

[edit] sorry sanfranjake, ik zal het ff doorlezen.

[ Voor 14% gewijzigd door Tiduz op 18-08-2005 22:29 ]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Tiduz schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 22:28:
ja ik kwam verkeerd uit mn woorden, mn pc staat altijd aan dus dat is niet een probleem, maar als ik tog slaap maakt het me niet uit als die maar binnen 5 uurtjes klaar is dan ofzo

[edit] sorry sanfranjake, ik zal het ff doorlezen.
as sanfranjake says: het is gewoon niet te voorspellen.
teveel factoren die invloed hebben.

wat wel bekend is, is dat er defragmentatie tools bestaan die veel sneller en effectiever defragmenteren dan de windows defrag.

@SFJ: best lang? :P al sinds het begin van DOS was het er ;)

[ Voor 6% gewijzigd door McKaamos op 18-08-2005 22:31 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?