[radeon 9600] warmte probleem

Pagina: 1
Acties:

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-07 15:24
Ok ik heb nu een P4 systeem, allemaal keurig netjes. Niks mis mee.
Nu zit er in mijn PC ook een ATi Radeon 9660 ( :r ) die dus passief gekoeld is...

clickable
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/polsthoorn/temp.jpg

Dat is dus de grafiek van speedfan tijdens het gamen of vanaf dat ik begon...

De grote daling op 3/8 van de grafiek komt doordat mijn fan harder gaat blazen en ik even uit game ben om screenshots te nemen..

Maar waar heb ik nu last van: Mijn beeld bevriest of vertoont een zwart scherm met "no signal input" of hij start automatisch opnieuw op. Duidelijk een video kaart probleem, toch?

Is deze video kaart te heet geworden of heeft dit een andere oorzaak?

[ Voor 6% gewijzigd door SgtCaffran op 18-08-2005 22:06 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hitte is het probleem niet; mijn 6800LE komt makkelijk aan de 80 graden op een zonnig dagje en een paar uur BF2.

Hoe staan je voltages ervoor?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Ruben [NL]
  • Laatst online: 02-07 14:10
Ik DENK het wel...aangezien die Ati kaartjes van de 9xxx serie over het algemeen nogal redelijke heethoofden zijn...hebbik zelf ook redelijk last van.
Maar hebje de kaart overgeclockt?

• SgtCaffran
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/polsthoorn/temp2.jpg

eDIT nee geen overclocken voor zon electro nubje als ik :9

@hieronder, slim idee, kan dat geen kwaad, gamen met open kast? :9

@hieronder onder...ja zal wel even kijken, is btw speedfan wel accuraat?

[ Voor 94% gewijzigd door SgtCaffran op 18-08-2005 22:12 ]

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
Probeer eens wat aan de temp te doen (te koelen bijvoorbeeld met je kast open een fan) en dan te kijken of het probleem zich nog steeds voor doet!

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

• MAX3400

MAX3400

Ben niet al te blij met je 3.3V en 5V-lijn; maar het valt nog binnen de marges. Kan je je voltages ook loggen tijdens het gamen/freezen; dat zou meer duidelijkheid geven.

[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 18-08-2005 22:12 ]

• SgtCaffran
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/polsthoorn/3v.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/polsthoorn/5v.jpg

sorry voor al de plaatjes, maar probeer zoveel mogenlijk info te geven :D

DEZE PLAATJES ZIJN IDLE IN WINDOWS

moet nog even kijken tijdens gamen

[ Voor 47% gewijzigd door SgtCaffran op 18-08-2005 22:18 ]

• SgtCaffran
Nou ik heb weer even ge-gamed, en ja hoor, reboot ie weer..

tijdens het gamen:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/polsthoorn/tijdensgamen.jpg

na reboot

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/polsthoorn/nareboot.jpg

• MAX3400

MAX3400

Zoals ik zei: ik ben niet helemaal tevreden met je voltages. Heb je misschien de mogelijkheid om een andere/sterkere voeding te lenen van iemand om het te testen?

• SgtCaffran
Nou lenen...ehhh nee. En zoals ik al zei, ben geen electronica expert/computer kenner dus heb ook geen onderdelen slingeren van gemodde PC's :P

MAAR...er zit nog wel garantie op van dynabyte. Dan vragen jullie misschien: Waarom breng je hem dan niet gewoon weg? Nou dat deed ik, maar toen ik bij dynabyte stond toch maar niet gedaan. Er was namenlijk een mogenlijkheid dat me HDD gewist werd, en ik had geen backup gemaakt...oeps...

Dus zou graag willen weten wat het is. Als het de voeding is dan zal ik van hun best een nieuwe krijgen (hopelijk gaan ze niet gierig doen en zetten ze er een zalman in :Y) )

Dus iig...ik kan geen voeding regelen, maar dat kan best de oorzaak zijn....

EDIT: en wat als ik kijk wat voor voeding het is, en mn systeem laat zien. Kan jij dan zien of die goed/slecht is?

kan type niet zien, is helemaal ingebouwd en PC staat aan ;)

[ Voor 14% gewijzigd door SgtCaffran op 18-08-2005 23:07 ]

• J Peursem
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-05 12:25
Inderdaad, lijkt me combinatie van ietwat slappe voeding. En de videokaart wordt inderdaad veels te warm. Misschien een andere koeler op je videokaart plaatsen? Hoe warm wordt het in je kast eigenlijk?

• SgtCaffran
bedankt voor de reactie, ik zal dit zeker melden bij dynabyte..

Hij is nu passief gekoeld, dus er moet zowieso een koeler op :9

En de kast..ik weet het niet, waar kan ik dat zien? Welk programma, en hoe weet ik dat daar een sensor zit? De kast zelf zit een grote fan aan de zijkant die de CPU zwaar koelt, en 2 klein 60mm fans aan de achterkant voor de uitlaat..

Heb overigens vanmiddag even zwaar gegamed met open kast en een 30cm ventilator ervoor gezet, temperatuur bleef lekker op de 50-55 graden. Ik had ook geen last van crashes, maar dit zegt niks. Soms kan ik de hele dag gamen en de PC laten aanstaan en crasht die niet. Soms crashed die al na een half uur..

Verwijderd

Ik zou gewoon voor een tientje (of ietsjes meer misschien) een actieve Arctic Cooler silencer kopen, die schijnen zeer goed te koelen. Ik heb ook een passief blokje op m'n 6200, maar dat ding werd 70 graden oid bij BF2'en. Meteen maar een fannetje erop gezet. Ik ga nog een Nvidia silencer kopen :)

Verwijderd

het is geen nvidia silencer, en de VF700-cu komt beter uit de testen kwa koeling en geluid dan een nv silencer, dus ik zou een VF700-alcu/cu halen.
Pagina: 1