Toon posts:

online ldap/samba password change strategie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Nou weten sommige van jullie natuurlijk dat een LDAP directory of een Samba server authenticatie ondersteunt, je hebt dus users en die kunnen hun wachtwoord veranderen. hetzij via het passwd commando, hetzij (qua samba) door ingelogd te zijn op je Samba domein en dan een ctrl-alt-del te doen en wachtwoord wijzigen maaaar! het kan tegenwoordig ook online!

Daarmee bedoel ik dat je bijvoorbeeld naar intranet.hoi/password/change.html gaat en daar je oude wachtwoord kan invullen en een nieuw wachtwoord. Heel handig, zo hoeven users niet ingelogd te zijn en geen shell access te hebben om maar een paar voorbeelden op te noemen. Verschillende programmas zijn hiervoor beschikbaar, zoals swat, changepass.cgi en een tal van andere.

Nou was ik geintereseerd in de setups die jullie gebruiken voor thuis/werk.

Wat voor interface bieden jullie je zelf/users aan om hun wachtwoord van ldap,samba te veranderen?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, het enige wat onze LDAP op het moment doet, is de username authentication afhandelen. Voor de rest eigenlijk niks. Wachtwoorden worden gewoon opgewangen door onze Novell server, en moet vervangen worden om de 2 maanden als ik me niet vergis :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)