Toon posts:

Geluidskaart wil niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He mensen,

Probleem, ik had mijn front audio aangesloten maar nu doet achterin de kast de geluidskaart het niet. Dus kan ik daar geen speakers meer aansluiten. Baal ik nogal van iemand een oplossing ?

Moederbord Gigabyte 7VT600-RZ met AMD XP 3000+ Processor

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:15

Thandor

SilverStreak

En als je alles weer zo maakt als eerst (meestal de jumpers weer terug plaatsen op de Front Audio Header) werkt het ook niet ?.

Let wel goed op dat je de Front Audio goed aansluit. Controleer alles dus nogmaals :)
Ik neem aan dat je het over een onboard geluidschip hebt ?

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je front-audio is naar mijn weten doorgelust van je geluidskaart die in je pc zit. Dus, als je het van voren gebruikt, werkt logischerwijs het achter niet meer en andersom.
Wat wil je doen dan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles weer normaal gemaakt maar werkt gewoon niet meer.
Ik wilde achterin gewoon speakers en voorin savonds koptelefoon omdat ik anders ruzie krijg met mijn buren.

Er zit alleen een Jumper voor surround niet voor 2.1
Het is een onboard geluidskaart
Realtek AC'97

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2005 20:40 ]

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Alle drivers enzo ook geinstalleerd?

Verwijderd

Kijk eerst in apparaatbeheer wat die zegt over je geluidskaart.

Verwijderd

Topicstarter
Geen fouten drivers 100%

Verwijderd

Speelt de muziek in Windows zelf wel maar hoor je gewoo niets zie optie 1. Krijg je direct een foutmelding van je van audiohardware oid bij openen van een liedje, zie optie 2.

1. Als we er dus van uit gaan dat je drivers goed zijn én je hebt je front audio weer goed verwijderd, dan zou je dus gewoon weer je audio kunnen aansluiten en muziek luisteren. Dit werkt blijkbaar niet, dus check nog even of je de kabels allemaal correct hebt aangesloten achter. (op de geluidskaart, en ook weer je subwoofer, zorg ook dat je speakers aan staan...). Werkte het vorige niet check dan of toevallig je volume regeling op 0 staat. (configuratie scherm -> geluid)

2. Werkt het nu nog niet dan zou ik in apparaatbeheer alles voor je geluid (staat dus onder 'besturing voor geluid) verwijderen(installatie ongedaan maken), en de nieuwste drivers downloaden en gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Optie 2 ga ik proberen maar eigen is het zo dat alleen over de front audio geluid komt, haal ik die los dan hoor ik nix meer

voor de rest is natuurlijk alles 100%aangesloten

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:58

Mentalist

[avdD]

Exorcist schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 20:21:
Je front-audio is naar mijn weten doorgelust van je geluidskaart die in je pc zit. Dus, als je het van voren gebruikt, werkt logischerwijs het achter niet meer en andersom.
Wat wil je doen dan?
Dat klopt..

Verder horen geluidskaarten in AV. Move :

Processors, Mobo's & Geheugen -> Audio, Video & HiFi Forum

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1