Toon posts:

Geforce fx5800 grafisch probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
MIjn geforce fx5800 met laatste driver van nvidia en directx9.0c.
Heeft grafische problemen met het spel grand theft auto san andreas.

als ik san andreas opstart dan doet hij het gewoon mooie graphics zoals het hoort.
maar na een tijdje gaat de video kaart raar doen dan kloppen de moddellen van de auto's en huizen etc. niet meer. aan alle objecten komen dan rare uitsteeksels alsof ze in de keuken mixer hebben gezeten :( .

weet iemand waarom dat gebeurt?

Verwijderd

Ja, je kaart word te heet en gaat daarom rekenfouten maken. Kijk of er geen stof in de koeler zit en of de koeler nog goed vast zit. Kijk ook of de temperatuur in je case niet te hoog is en plaats zo nodig extra fan's.

Je hebt een serieus temperatuurprobleem en ik zou even stoppen met het spelen van games tot je het probleem opgelost hebt voordat je de kaart permanent beschadigd.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2005 20:04 ]

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
Dit klinkt inderdaad als een warmteprobleem... zeker omdat het pas na een tjidje gebeurd.

San andreas is nogal zwaar voor je systeem, dus alles wordt nogal warm.

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
maar san andreas moet toch wel op de geforce fx5800 kunne of niet.
dat is toch een best nieuwe videokaart.

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:01
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 10:38:
Je kaart kan het op zich ook wel aan, maar of omdat de koeling van de kaart nog al zwak is of omdat het nog al warm in je kast is of omdat de koeling van je kaart een stof nest is wordt je kaart na ver loop van tijd te heet.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:20
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 10:38:
Heb je al eens bij Ome Tom gekeken ;) de kaart moet het in principe wel aankunnen.

Denk dat je idd een temperatuur probleem hebt of brak geheugen op de kaart.

[ Voor 20% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 19-08-2005 11:32 ]

Verwijderd

Volgens mij echt een gpu probleem aangezien je met brak geheugen vaker foute textures krijgt daar deze veel meer geheugen in beslag nemen.

• MeMoRy
Ik heb zelf een 5900xt, die draait San andreas met gemak...

Als ik mijn kaart te ver overklok, wordt de kaart te warm en gaat hij doen wat jij beschrijft.
Of hij dat ook zonder overklokken met de standaard koeler zou doen weet ik niet. Die heb ik direct vervangen door een heatpipekoeling (thermaltake extreme giant III).

Je kan proberen te underklokken. Dat is met rivatuner of coolbits de kaart lager te klokken. Als je het dan niet krijgt, ligt het aan je koeling.

Ik heb overigens wel eens in san andreas dat hij heel traag en schokkerig gaat. Dat komt dan omdat een of andere background task het verpest heeft. Even alt-tab naar de desktop en terug, ebn het is allemaal weer goed.

Heeft die gffx5800 een temperatuursensor aan boord? Dan kan je met de monitoring functie van rivatune kijken hoe warm hij wordt bij het spelverloop. Ik vind 70 graden de absolute max. Ik hou hem zelf onder de 60 graden, met voltmod en zware overklok (500/850).

[ Voor 2% gewijzigd door MeMoRy op 19-08-2005 16:13 . Reden: xt vergeten ]

• J Peursem
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-05 12:25
Het kan ook een driverprobleempje zijn. Had je het bij je vorige driver ook? Ik heb het namelijk ook wel eens gehad, toen was het ook een driverprobleem. (Dat was met een FX5900XT) Anders even met verschillende drivers testen.

Verwijderd

Natuurlijk zou je 5800 san andreas wel moeten kunnen draaien. Maar als ik de koeler van mijn gloednieuwe 7800 afhaal zal die zelfs artifacts gaan geven tijdens het spelen van quake3 om maar even duidelijk te maken wat hier aan de hand is.

Een het lijkt me niet dat het een driverprobleem is omdat de ts zelf duidelijk aangeeft dat het pas na een tijdje spelen gebeurd, dus een hitte probleem lijkt me de enige logische oorzaak.
Je kunt even 3dmark gaan draaien (die je kaart 100% belast) en kijken of je daar ook problemen krijgt.

En de kaart underclocken? Da's natuurlijk geen oplossing van het probleem he. Als de kaart al artifacts is er al wel iets meer aan de hand en heb je een serieus temperatuurprobleem.

De TS kan dan ook het beste gewoon even een nieuwe koeler voor zijn kaart kopen (iets van een zalman vf700)

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-08 20:05
Ik heb soms het zelfde probleem met mijn fx5200 maar ik los het op door de AA instellingen even terug te zetten en dan weer in de orginele stand van 2 terug te zetten. Bij mij werkt het daarna weer prima.

28x 430Wp ZW Deye SUN-12K-SG04LP3-EU | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
sorry maar wat is een AA.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn cooler vervangen door een zalman vf-700 ik heb hem op normal mode gezet.
ik heb met rivatuner de temperatuur gemeten van de gpu die was maar 40 graden.
En ik krijg nog steeds die raren uitsteeksels.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:26

Barrycade

Through the...

Heb je het ook bij andere spellen?

Verwijderd

Topicstarter
ja ook bij gta vice city

Verwijderd

Draai eens 3dmark, en kijk of je daar ook problemen hebt. Was die temperatuurmeting voor of na het vervangen van de koeler?
Je kunt met rivatuner proberen je pipelines en vertex units één voor één in en uit te schakelen want ik denk dat er een kapot is.

Maar probeer eerst eens 3dmark en andere spellen dan gta

Verwijderd

Topicstarter
de temperatuur is na het vervangen van de cooler.
met 3dmark gebeurt het probleem niet.
en met collin mcrae 3 gebeurt het ook niet.
en die heeft ook stevige specificaties.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem nu start mij computer niet eens meer op. :(
normaal als de computer opstart dan krijg ik tekst, dan staat er:

Nvidia geforce fx5800
ram 128.0 mb

ofzo iets maar nu krijg ik allemaal rare ascii tekens en doet hij helemaal niks meer.

Verwijderd

Het lijkt me dat je gpu het nu helemaal begeven heeft...

Even een quote van mij van 3 weken geleden:
Je hebt een serieus temperatuurprobleem en ik zou even stoppen met het spelen van games tot je het probleem opgelost hebt voordat je de kaart permanent beschadigd.
Je hebt je koeler vervangen, maar blijkbaar heeft dat niet geholpen... Heb je in tussentijd nog iets anders gedaan om het op te lossen? (en is dat gelukt?)
Ik weet niet wat er verkeerd is gegaan, misschien heb je de koeler verkeerd geinstalleerd of is er iets met het voltage aan de hand geweest waardoor de gpu zijn werk niet goed heeft kunnen doen. Ik heb je het advies gegeven om je computer niet meer te gebruiken voor je het probleem had opgelost...

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2005 19:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er niks mee gedaan.
gewoon toen ik de cooler had geinstaleerd deed hij het nog.
maar de volgende dag toen ik de computer weer aan zette begon hij raar te doen.
en in de tussen tijd heb ik helemaal geen spel gespeeld

• MeMoRy
ik heb wel eens bij san andreas dat hij raar doet (schokkerig en geen textures met een 5900xt) een alt-tab naar windows en weer terug is meestal genoeg...

Pagina: 1