Toon posts:

ATI X850 pro op MSI nforce 4 sli mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal, men vraag is simpel:
ik heb al een nforce 4 sli mobo en ik kan voor een hele goeie prijs een nieuwe x850pro op te kop tikke, maar is het aan te rade een ati graka op een nvidia mobo te steken? het geeft toch geen problemen met sli ofzo hoopik?

dank bij voorbaat:)

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

SLI is alleen voor Nvidia videokaarten, niet voor die van Ati. Je kan wel een Ati kaart gebruiken op dit moederbord :)

De SLI variant van Ati heeft Crossfire en daar heb je geen apart moederbord voor nodig, maar wel drivers. Die zijn er nog niet voor een Nvidia moederbord.
http://www.tweakers.net/s...s&Query=crossfire&x=0&y=0
Drivers, niet moederbord: nieuws: ATi's CrossFire ook mogelijk met i955x-moederborden
Introductie technologie Crossfire: nieuws: ATi zet aanval in met 'kruisvuur'

[ Voor 69% gewijzigd door Motrax op 18-08-2005 19:43 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Topicstarter
maar binne afzienbare tijd is het mogelijk dat ik twee ati kaarten kan gebruiken op een sli moederbord? het zijn tenslotte twee pci-x sloten, of is er enige vorm van beperking zodat enkel nvidia kaarten gebruik kunnen blijven maken van de twee sloten?

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 19:43:
maar binne afzienbare tijd is het mogelijk dat ik twee ati kaarten kan gebruiken op een sli moederbord? het zijn tenslotte twee pci-x sloten, of is er enige vorm van beperking zodat enkel nvidia kaarten gebruik kunnen blijven maken van de twee sloten?
Geen idee wanneer daar drivers voor uitkomen.

Beperkingen zijn er: je moet een masterkaart hebben en een gewone kaart voor Crossfire. Er is overigens geen beperking om Crossfire in te zetten op een Nvidiea-moederbord, als de drivers er maar voor zijn.

En ik wil je aanraden om eerst maar eens heel veel over dit onderwerp te gaan lezen, dit soort vragen zijn heel makkelijk op te zoeken :) Zo krijg je zelf een gevoel er bij of je deze kaart wil aanschaffen of niet.

[ Voor 26% gewijzigd door Motrax op 18-08-2005 19:47 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Topicstarter
ok dank je:) dan ga ik toch maar overgaan tot aanschaf van die x850 pro! blijkbaar zeer goed kaartje en hopelijk is dan ook crossfire ondersteund:) en dan kan ik binne enige maande:p als mijn pc wederom verouderd is;) extra kaartje bijsteke