Excel bestand verkleinen?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.264 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 151441

Topicstarter
Ik heb iets gemaakt in excel en nu is dat ding maar eventjes 10MB groot.

Ik heb 11 tabbladen gebruikt met een aantal kolommen en rijen en ook telkens een afbeelding. Deze heb ik reeds gecomprimeerd voor web publicatie dus daar kan het al niet meer aan liggen. Ook heb ik een word-art tekstje erbij gezet.

Het is echt geen groot rekenblad enkel iets met simpele formules.

Wat kan hier de oorzaak zijn?

Greetz,

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:48

TheBorg

Resistance is futile.

Excel doet weleens een beetje gek, het wil nog weleens helpen om het geheel te copy-pasten in een nieuwe sheet (i.g.g. werkt dat goed zonder plaatjes/wordart).

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Waarom zip je het niet gewoon?

• WillyF
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-04-2024
Het ligt 'm waarschijnlijk aan de afbeeldingen.
Een excel bestand met wat plaatjes erin (pasfoto's bijv.) wil al gauw in grootte oplopen.
Niet zo lang geleden hadden we ook een word-bestand met pasfoto's erin. Zo'n 10 pagina's vol...
dat ding liep in de 154 MB....

[ Voor 35% gewijzigd door WillyF op 18-08-2005 19:39 ]

The trouble of being a troubleshooter is when trouble starts to shoot back

Topicstarter
Dat is te gek , ik heb al veel zwaardere rekenbladen gehad met ook veel meer foto's en figuren en die zijn maar 800Kb ik wil gewoon eens weten hoe dit nu komt en of hiervoor een oplossing bestaat.

Topicstarter
WillyF schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 19:38:
Het ligt 'm waarschijnlijk aan de afbeeldingen.
Een excel bestand met wat plaatjes erin (pasfoto's bijv.) wil al gauw in grootte oplopen.
Niet zo lang geleden hadden we ook een word-bestand met pasfoto's erin. Zo'n 10 pagina's vol...
dat ding liep in de 154 MB....
Ik heb nu maar één plaatje / tablad en die is oorspronkelijk 160kb maar zoals gezegd heb ik alle gecomprimeerd ik weet niet hoe het komt bij dit bestand.

Topicstarter
TheBorg schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 19:23:
Excel doet weleens een beetje gek, het wil nog weleens helpen om het geheel te copy-pasten in een nieuwe sheet (i.g.g. werkt dat goed zonder plaatjes/wordart).
Heb dit gedaan en ja hoor het werkt !

Nu is het nog maar 286 Kb !!!

Thanx mate.

Anoniem: 82384

Afhankelijk van je Excel versie kan dit een 'known bug' zijn in Excel. Ik heb dat een paar jaar geleden ook gehad (Ik denk nog met Excel 97, maar zou Excel 2000 geweest kunnen zijn). Was toen in combinatie met VBScript waardoor de size bij iedere save opliep. Inderdaad alles kopieren en plakken in een nieuw bestand was toen de enige oplossing.

I.i.g. kun je over dit probleem wel wat vinden in de MS knowledgebase.

(edit: let met copy/paste dus wel even op dat je geen belangrijke info vergeet die je misschien niet direct ziet, zoals formaten, functies, macro's, etc.)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 82384 op 18-08-2005 21:29 ]

• CasioMan468
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-05 22:13
Volgens mij kun je dit ook oplossen door 'opslaan als' te kiezen i.p.v. normaal opslaan.

Excel (en word e.d.) houd nogal wat 'rommel' bijzich (wijzigingen en undo e.d.), die op deze manier verdwijnen.

Kweet t niet zeker, maar volgens mij moet dat werken. da's makkelijker dan Copy/Paste

OK, je krijgt een extra bestand dat net zo heet (bijna dan) maar wel kleiner!
Pagina: 1