Toon posts:

Pentium Pro harde schijven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier van het werk een paar oude computers meegejapt en nu wil ik ze aan de praat krijgen;

het gaat om een pentium pro 200mhz.
er word aangegeven dat de interne batt plat is, moet ik deze vervangen voordat ik deze kan testen?
Is dat niet alleen voor het bijhouden van de datum etc?

als ik er een opstart disk van wind 95 insteek en een cd-rom van win95 krijg ik er niks uit.
hij vind blijkbaar geen harde schijven etc. Hoe kan ik deze formatteren dan? (er zitten er twee ingebouwd)
setup krijg ik ook niet aan de praat.
als k in bios kijk staat er bij IDE master en slave helemaal niks.

iemand raad?

mvg bervoets

ja ik nu je het zet er stond iets van SCSI , maar daar ken ik al niet te veel van. Is dat een probleem dan om hem te gebruiken als een gewone computer voor hoofdzakelijk wat muziek op te zetten? Ja denk wel dat het een server is geweest.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2005 19:31 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zit er geen SCSI schijf in? Lijkt me best waarschijnlijk aangezien de pentium pro vooral voor servers/workstations gebruikt werd.

Maar je zegt dat er in het bios bij master/slave niks staat. Kun je dat niet op 'auto' zetten enkijk dan es wat er gebeurt. Vrij logisch dat er niks staat, aangezien het batterijtje leeg is en bios zn instellingen dus kwijt is ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Palomar op 18-08-2005 19:20 ]

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Wat voor PC is het? Een compaq? IBM? zelfbouw? Wat voor onderdelen zitten er in behalve "harde schijven" en een mobo? Wat voor mobo etc..?

Type nummers? Gebruiksaanwijzing zoeken etc.

Nu kan niemand er natuurlijk wat van maken....

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het intussen eens met windows 98 proberen aan de praat te krijgen maar nog steeds niet gelukt.
hier nog wat specificaties:

Phoenix Bios 4.0
Unisys Aquanta DM/6 Relaese V1.74
Pentium Pro 200Mhz

System Ram 640KB
Ext Ram 130048 KB
Shadow Ram 384KB
Cache Ram: None

Hard Disk 0: CD
Hard Disk 1: 9085 MB
Hard Disk 2: CD
Hard Disk 3: CD

Dat word weergegeven als ik hem probeer op te starten

dan krijg ik nog iets van als ik CTRL + A doe om de SCSI control tool te openen maar daar kan ik niet aan uit. Daar heb ik nog het volgende uit kunnen halen

SCSI ID#0: UNISYS ST32155N
SCSI ID#1: UNISYS ST32155N
2: TOSHIBA CD-ROM XM- 5701TA
3: NO DEVICE
4: "
5: "
6: "
7: AHA-2940 ULTRA/ULTRA-W

Dan krijg ik nog wat meldingen zoals dit BIOS NOT INSTALLED waarna HA Config Error verschijnt

WARNING IRQ Not configured: PCI Mass Storage controller at slot G1; Bus 00; device; OE, Function00

Hopelijk kan iemand er wijzer van worden, ik in alle geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

je CDROM is een SCSI apparaat.
zonder SCSI drivers voor DOS kom je nergens als je windows wil installeren.
soms werkt het als je de drivers gebruikt die op de diskette staan, maar bij de wat exotischere controllers zal je zelf opzoek moeten naar passende drivers.
daarnaast geeft de bios aan (volgens het raportje dat jij geeft) dat er op primaryslave een 9GB disk zit, en op de SCSI zitten er nog een paar.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:01
Pentium Pro 200Mhz + 128 mb ram zou voldoende moeten zijn voor windows 2000, probeer dat eens voor de gein. Win98 en SCSI kan waarschijnlijk ook wel, maar dan moet je net de goede drivers vinden, en dat opeen of andere manier inladen.

Win2k kent de meeste scsi apparaten wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Een Pentium Pro is sowieso veeeeeel sneller met een puur 32-bits OS, win9x is vooral 16bits waar de PPro nogal traag was ;)

Neem eens Windows 2000 ja, goeie kans dat de driver voor je SCSI controller er al ingebakken zit. Zeker als je een SP4 cd neemt.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Icey schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 18:52:
Pentium Pro 200Mhz + 128 mb ram zou voldoende moeten zijn voor windows 2000, probeer dat eens voor de gein. Win98 en SCSI kan waarschijnlijk ook wel, maar dan moet je net de goede drivers vinden, en dat opeen of andere manier inladen.

Win2k kent de meeste scsi apparaten wel.
jah, een AHA2940 moet wel herkend worden... redelijk standaard ding van Adaptec....
Win2K is liev. een P166 met 64MB en 2GB disk is absoluut minimum.
draai het hier als workstation op een P233MMX met 128MB en 3GB bootpartitie... loopt als een trein.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1