Toon posts:

processorvraag

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo luitjes, nieuwe tweakers.net gebruiker.
Ik heb niet zoveel verstand van computer hardware en heb daarom een vraagje.

Ik heb sinds een aantal maanden een budget PC die op een AMD Sempron processor draait. Nu dacht ik erover om er een andere processor (AMD Athlon-64) in te stoppen, kan dat zomaar? Of moet ik mijn systeemconfiguratie ofzow aanpassen?

Mijn systeem:
Asrock K7S41GX Moederbord
AMD Sempron 2300+ Processor
2 DDR SDRAM modules 256Mb per stuk

Verder zullen er volgens mij alle simpele uitvoeringen van hardware inzitten. Weet verder ook niet wat ik nog meer moet weten van mijn systeem voor zown procedure.

Alvast Bedankt,
biomed

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:34

charrel

Cortisol4life..

http://www.asrock.com/product/product_k7s41gx.htm
Google blijft je beste vriend, en nu mag je zelf uitzoeken welke socket je nu hebt en welke socket een athlon64 nodig heeft.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Een Asrock K7S41GX is zoals de naam aangeeft alleen geschikt voor K7 CPU's, Dan zijn de Duron, Athlon, Athlon XP en Sempron processoren met socket A (462 pinnen). Een Athlon 64 heeft of een socket 754 (verouderd) of een socket 939, dat gaat dus niet werken :).

[ Voor 14% gewijzigd door AtleX op 18-08-2005 18:57 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-02 21:00
kijk gewoon naar de socket die de CPU gebruikt die je wil gaan gebruiken en welke er op je moederbord zit.

het is de bedoeling op tweakers is ook dat je zelf al onderzoek hebt gedaan voor je iets hier vraagt.
verder welkom op tweakers

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ligt aan het socket.
als het een socket-A processor is, kan je het vergeten.
als het socket754 is, kan je een socket754 variant van de Athlon-64 er in plaatsen.

houd er wel rekening mee dat de socket754 lijn mogelijk snel gestopt word, en je dus later niet meer kan upgraden.
dan ben je gedwongen om over te stappen op een socket939 of 940.
deze bieden sowieso meer mogelijkheid tot uitbreiden, en de 940 ondersteunt dualchannel geheugen configuraties, wat in theorie voor meer snelheid moet zorgen.
ook hebben de nieuwere S939 en S940 moederborden PCIe, wat een must is als je een van de laatste modellen videokaarten wil hebben. helemaal als je ze in SLI mode wil gebruiken (2 videokaarten die samenwerken)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
koel men,

Tenks allemaal, ga nu verder op onderzoek uit

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

K7 = Socket A => vervanger: Athlon Xp. Zwaarste Athlon Xp is een 3200+ op 2,2 Ghz met 400 Mhz FSB. Tot welke Athlon Xp je mobo gaat. Voor een 3200+ heb je 400 Mhz FSB-ondersteuning nodig en dat hebben ze niet allemaal :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PMG FAQ » Welke processors kan ik allemaal op mijn moederbord prikken?

Kortom: gewoon kijken op de website van de mobofabrikant ;)

Gebrek aan inzet, FAQ-gevalletje, zoekertje, dicht dus.
Voor uitleg check de Algemene gedragsregels (Netiquette) :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.