Opstartprobleem door HD (Maxtor 160GB sata)

Pagina: 1
Acties:

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03-2025
Probleem:

Vanmiddag gewoon aan het werk op de PC, die plotseling vastloopt bij het zoeken naar een foto. Ik heb een aparte partitie waar ik foto's zet. Dus ik zoek in de mappen, waarbij er normaal gezien zo'n 4-tal voorbeeldfoto's op de map verschijnen. Dit ging al verdacht traag. Tot de PC dus plotseling vastloopt en ik een harde reset moet doen.
Ik start opnieuw op, en scandisk begint de schijf op consistentie te controleren. En vindt daarbij: map blablabla is geheel onleesbaar. Deze melding volgt dus nog 10-tallen keren, voor elke fotomap. Na heel veel opstarten en scandisk laten lopen heeft het toch uit zichzelf opgelost. Maar: nu krijg ik dezelfde foutmelding op een andere partitie, en weigert de pc op te starten, ook als ik scandisk annuleer.

Ik ben dit nu allemaal aan het typen terwijl de probleem-HD is losgekoppeld. Het was dus niet mijn opstartschijf. En dan kan ik gewoon opstarten alsof er niets aan de hand was.
Toen ik geen andere oplossing zag, heb ik maar besloten om Windows opnieuw te installeren, maar zelfs die setup weigert verder te gaan nadat de hd's worden nagekeken op vrije ruimte enz waarbij hij ook dáár stopt.

Maar probleem is natuurlijk dat ik dit wel nog aan mijn data wil geraken, dus weet er iemand een oplossing voor dit probleem?

Voor de volledigheid zet ik mijn specs er nog maar bij, alhoewel dit niet veel gaat uitmaken want deze setup liep al 2 jaar goed.
Athlon XP2700+
Asus a7n8x deluxe
HD Maxtor 160GB sata
Andere HD is een oude ibm die het dus wel goed doet.

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03-2025
ok, niemand lijkt het te weten.
Maar is er nog een manier om mijn data te redden? Ghosten, hotpluggen etc. Ik noem maar wat?

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Misschien bij een speciale computerwinkel langsgaan die de door jou niet benaderbare data kunnen back-uppen voor je?

Goedkoop bellen via VoIP

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:43

lier

MikroTik nerd

Bizonkid,

Voor iemand die al zoveel met topics gedaan heeft, vind ik je openingspost mooi uitgebreid, maar behoorlijk inhoudsloos.

Wat heb je gedaan ?
Heb je al gezocht op de vele vergelijkbare topics ?

http://gathering.tweakers...ecover&where=GoT#hitstart

[ Voor 23% gewijzigd door lier op 19-08-2005 10:17 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing